Hallo,
Voor de autocross heb ik een astra 2.0 8v.
Ik heb het blok zelf aangepast, veranderingen: SEH-zuigers, kop 1 mm. gevlakt, Mtech nokkenas, Mtech chip. Hierbij zijn uiteraard een nieuwe koppakking en nieuwe kopbouten geplaatst.
Na alles weer in de auto gemonteerd te hebben liep hij goed. Ik heb er ongeveer 10 min. rustig mee gereden. Vervolgens begon hij te stotteren en volgens mij loopt hij op 2 cilinders. Vanaf de distributiekant word uitlaat 1 en 3 niet warm, 2 en 4 worden heet.
In die 10 minuten is de lambdasensor wel losgeraakt van de kabels (kan dat er iets mee te maken hebben?). Ik weet dat hij dan in noodloop kan gaan maar hij moet dan wel gewoon op 4 cilinders lopen voor zover ik weet.
Als ik de bogies er uit haal en tegen het blok leg vonken ze alle vier.
Ik heb het volgende vervangen om te proberen het probleem te verhelpen: Nieuwe bogies, bobine, verdeler, bogiekabels, krukassensor, ECU, injectoren.
Hij blijft op 2 cilinders lopen en loopt onregelmatig (reageert niet altijd en erg traag op gas geven). Heeft iemand een idee wat het nog kan zijn? Komend weekend ga ik de compressie meten maar dat lijkt me ook erg sterk.
Alvast bedankt
M.v.g,
Dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al compressie gemeten? Timing nokkenassen goed? Worden de injectoren aangestuurd? Pompdruk goed?
Compressie moet nog gemeten worden.
Timing nokkenas staat goed. Bogies van cil 1 en 3 worden nat en cilinder 2 en 4 doen het dus ik neem aan dat de injectoren aangestuurd worden. Pompdruk moet ik even checken.
9 jaar
Hallo,
Compressie is inmiddels gemeten en ziet er niet goed uit:
cilinder 1: 3 bar
cilinder 2: 17 bar
cilinder 3: 3 bar
cilinder 4: 10 bar
Lekke koppakking of kromme kleppen?
Ik heb de kop 1 mm. gevlakt, er zitten seh-zuigers in en ik heb er een m-tech nokkenas in gezet. Zou deze combi te veel van het goede geweest kunnen zijn?
M.v.g,
Dennis
9 jaar
Kromme kleppen lijkt me , kop moet er zo wie zo af , kun je zien wat het is.
Een mm is relatief veel , als de kleplichthoogte dan ook nog iets meer is , komen zuiger en klep elkaar al gauw tegen , zeker als de klepveren niet meer spanning hebben , zullen ze te langzaam sluiten bij hogere toerentallen.
dankje
Kop haal ik er af. Zou ik de kopbouten kunnen hergebruiken?
M.v.g,
Dennis
9 jaar
Zijn rekbouten. Vernieuwen dus.
Kop is er af. Er zijn twee tuimelaars geknapt van cilinder 1 inlaatklep en van cilinder 3 inlaatklep. De kleppen hebben de zuigers niet geraakt.
Voorheen liep hij altijd goed met de originele nokkenas en deze stoters/tuimelaars.
Wat kan hier de oorzaak van zijn, ik zou zeggen de nieuwe nokkenas maar die is van catcam en op de website wordt aangegeven dat bij deze as er niets veranderd hoeft te worden aan de kleppentrein. Iemand ervaring?
Gr. Dennis
9 jaar
Nr. van de nokkenas is catcam 4600534 272°/271° - 225°/224° - 11.35mm/11.35mm - 1.00mm/1.10mm
9 jaar
Hoe scherp is de nieuwe nokkenas tov de oude as ? als de nok veel scherper is krijgen de tuimelaars het behoorlijk voor hun kiezen.
Heb je ook zwaardere klepveren geplaatst , zodat ze de nok beter volgen en sneller sluiten ?
Nee ik heb alleen de nokkenas vervangen, voor de rest niets. Het is een nokkenas van catcam gekocht bij M-tech. De website van zowel catcam en M-tech zeggen dat er geen andere veren geplaatst hoeven te worden.
Nokkenas is wel een stuk scherper.
Misschien versterkte tuimelaars een idee?
Gr.
9 jaar
Je moet wat !
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar