close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Astra F '97 1.4NZ aandachtspunten

Bouwjaar: 1997

Heb als Opelrijder een tweedehands Astra F '97 1.4NZ 5d met 93000km aangeschaft van partikulier. Inclusief de volledige geschiedenis van onderhoudsfakturen. (Eerlijke mensen!)(distributieriem bv op 58500km enz)
Geen roest te bespeuren, enkel chauffeurzetel wat textiel schade van in te stappen en enkele krasjes hier en daar.
Wagen loopt prima.
Vraag (misschien wat laat ?) zijn er pijnpunten die ik in het oog moet houden bij deze?
Ik hoor wel precies tijdens het draaien met open motorkap een soort electrisch getik (geknetter) onlading, aan de bobijn, rechts als ge voor de auto staat.
Starten en rijden echter zonder enige gestotter en motor loop perfect rustig, iet waar ik mij zorgen voor moet maken?
Thanks specialisten,.. ;-)

Geplaatst door

tony11626 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Injector geeft ook een tikkend geluid

als het in de bobine / ontsteking zou zitten dan had de motor wel rottig gelopen

EGR wil nog wel eens vervuilen.

maar zolang hij niet hikkend rijdt is er niks aan de hand

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

ik ben het op zich met willem eens maar als het echt bij de ontstkeing weg komt is het mogenlijk dat er een bougy kabel een beetje door slaat maar dan moet hij echt rottig gaan lopen.

gr itjne

tijne 0

19 jaar

de c14nc heeft volgend mij geen EGR

roykejanssen 0

19 jaar

Het is een x14nz deze heeft een elektrische EGR

deze zit tussen het klepdeksel en het injectie huis.

Deze demonteren, plaatje pas maken op de voet die de EGR afsluit

dan tussen de egr en de voet terugplaatsen en de stekker weer op de EGR

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Hoi bedankt voor de reakties, inmiddels staat ie thuis en heb na goed warm rijden niets meer gehoord van dit getik. Moet misschien toch iets in de injector geweest zijn na wat stilstand.
Echter nog een ander vraagje. Verlichting achter knop voor selectie van luchtcirculatie werk niet (rechtse kant) + verklikkerlamje van achterruitverwarming. Hoe kom ik daarbij?
Staat waarschijnlijk al ergens gemeld? Graag de link want ik vind het niet.
Bedankt

tony11626 0

18 jaar

kachel knop verlichting:

** verwijder diplay
* haal rubber matje voor het display weg
* daar zitten de schroeven van het display onder.

** draai de andere schroeven los daar (kachel paneel schroeven)
* nu kan je het paneel iets haar voren halen

** verder:
* demonteer de radio
* demonteer de slede
* dan kijk je bovenop de kachel bedien unit,
* daar zie je in de midden een unit die de lampjes vast houd (2 draadjes eraan)
* moet je eerst je kachelschakelaar demonteren uitleg hieronder
* dan kun je als het goed is de lampjes houder eruit wippen
* dan de lampjes vervangen door 1.2w lampjes.
* en weer terug bouwen

** kachelschakelaar uitbouwen (nodig om de achteruit verwrmings lamp te vervangen, en de rest uit te bouwen).
* trek de knop achterruitverwarming uit.
* in de onderkant zit een gaatje in de schakelaar
* steek daar een dun pennetje in
* nu kun je de knop verwijderen
* knijp de lipjes van de schakelaar in, en trek de schakelaar eruit.

*** alles terug bouwen in omgekeerde volgorde.

Willem

Willem12089 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.