Opel Astra: Auto is na 100 meter afgeslagen en wil daarna niet meer starten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0DTL

Hoi,

Afgelopen zaterdag ben ik boodschappen wezen doen. Alles ging perfect totdat ik bij de laatste winkel wegreed. Ik kreeg een soort schok door de auto heen en gelijk had ik geen toeren meer. Nadat ik de auto heb laten uitrollen naar de kant van de weg heb ik de motor afgezet. Toen ik hem daarna wilde starten kreeg ik hem niet meer aan de praat. Startmotor loopt perfect alleen wil hij niet aanslaan. Accu is ook 100% (pas vervangen) dus daar lag het niet aan.

Gezien route-mobiel mij niet kon helpen heeft deze mij afgesleept naar de opel dealer. De monteur te plekke kon mij na een half uur zoeken niet vertellen wat er aan de hand was omdat de computer geen storingsnummers gaf. Nu ben ik vandaag teruggebeld dat het wel eens de brandstofpomp kon zijn wat ongeveer 2375 euro excl. btw ging kosten. En dan praat ik nog over een gereviseerde brandstofpomp en geen nieuwe.

Weet iemand of het vertoonde gedrag van mijn auto wel eens de brandstofpomp zou kunnen zijn en dat het echt zo'n dure reparatie moet zijn ??
Het is een opel astra cdx 2.0 dtl met maar 171.000 km op de klok. Ook heb ik geen verkeerde brandstof getankt (had zelfs 2 dagen ervoor getankt en had alweer een kwart verreden).

Enige tips zijn van harte welkom.

Een zeer treurige opel eigenaar :(

Eddy73

Geplaatst door Eddy73 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

bart1622 (0), 17 jaar geleden

De Astra is een lekker bakkie maar die diesels van die tijd blijven gewoon baggerbakken....

Echt elke diesel vanaf 98 tot en met ongeveer 2003 gaat de brandstofpomp van stuk, 1.7 maar vooral de2.0dtl.

Dat gebeurt meestal tussen de 170.000-200.000 km en dat is een superdure grap.
Ik snap niet waarom ze het zo duur maken want het is toch zeker opel`s en bosch`s fout dat hij zo vaak stuk gaat.
Ik zou even rondbellen want elke opelgarage varieert de prijs met het vervangen van je pomp.

Ik zou als ik jou was een toyota of vw diesel kopen (heb ik ook gedaan).

woesch (0), 17 jaar geleden

Meneer vraagt niet of ie over moet stappen naar een ander merk en of dat diesels "baggerbakken" zijn. Hij vraagt of het wel aan de brandstofpomp ligt en of het klopt dat het zo duur is.

Het enige advies wat ik u kan geven is vraag na bij andere garages wat daar de kosten zijn voor zo'n reparatie.
Wat ik wel opmaak uit uw verhaal is dat het misschien de brandstofpomp is. Dus zeker weten doen ze niet .
Misschien second opinion doen bij ander bedrijf ?

bart1622 (0), 17 jaar geleden

ga naar het rubriek `opel` en tik bij zoeken DIESELPOMP....

I`ll rest my case.....

daninja (0) PRO, 17 jaar geleden

Het zou de brandstofpomp kunnen zijn.
Wel vind ik de prijs aan de hoge kant.
Zoals woesch als zegt, rondshoppen dus!

bart1622 (0), 17 jaar geleden

tja, prijzen varieren enorm van 1000 tot wel 3000 euro.
ik zou als ik een 2.0 dtl had snel wegdoen want zon dieselpomp kost bijna evenveel als de dagwaarde van de hele auto,
ongelooflijk dat een onderdeel evenveel kost als de auto zelf bijna........

opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden

99 procent zeker dat het de dieselpomp is ; en de prijs voor het vervangen zit ongeveer rond de 2500 euro , we hebben er hier al veel vervagen , en dit is inderdaad een dure kost ;
als je dit te veel lijkt , overweeg misschien een andere wagen te kopen ;
succes

bart1622 (0), 17 jaar geleden

ik heb de auto er voor weggedaan
ik kan er niet mee leven dat het onderdeel bijna evenveel kost als de dagwaarde, het idee alleen al........vreselijk

venedijk (0) PRO, 17 jaar geleden

ik doe het voor 1700 euro.....

venedijk (0) PRO, 17 jaar geleden

komt geregeld voor,
pas de nieuwere 20 en 22 diesels zijn er bijna vrij van van af ong 2003

avonk (0), 17 jaar geleden

Eindelijk een positief geluid over de Bosch pompen voor mij, hoop ik. (omega 2003 2.2DTH reeds 185000KM)
Ik zou haast willen vragen klopt het wat VENEDIJK zegt, Opeltje?

venedijk (0) PRO, 17 jaar geleden

het betreft dan de psg16 pompen, die zijn volgens mij bijna nooit stuk...
Deze zijn helaas niet in de omega gebruikt, die hebben op de 2200 altijd de zwakkere vp44 pompen. Wil niet zeggen dat ze allemaal stuk gaan.
weet een omega's en vectra's met meer dan 3 ton zonder problemen

opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden

wa is eigenlijk die ton altijd ? is da 100.000 km ? wij zeggen toch altijd de kilometerstand en niet het gewicht ;
raar hoor

woesch (0), 17 jaar geleden

Dat is de kilometerstand , een ton kan ook gewicht zijn maar in dit geval zijn het de kilometers.

arjan_reijrink (0) PRO, 17 jaar geleden

Wij hebben dit zelfde probleem ook eens gehad met een opel Astra 2.0 DTL van 2000.
Wij hebben toen voor 900 euro een gereviseerde pomp gekocht. bij een revisiebedrijf in tilburg.
Na het monteren van deze pomp liep de auto weer perfect.
Vantevoren werd er ook tegen ons gezegd dat het wel is 2500 tot 3000 euro kon gaan kosten.
Maar achteraf viel het allemaal mee!

woesch (0), 17 jaar geleden

Kijk dat is informatie waar deze meneer iets aan heeft. Misschien dat jullie gegevens kunnen uitwisselen waardoor het minder kost om de wagen te maken. Scheelt weer een hoop geld.

Frank3210 (0), 17 jaar geleden

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn astra. Ik heb hem laten vervangen bij Technisch Buro Hol in Nijmegen. Ik was 1500 euro ex btw kwijt. Maar daarna liep hij wel weer als een zonnetje.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.