auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Corsa: Benzinepomprelais

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: C14nz

Hallo,
Ik heb een Corsa binnengekregen die niet meer aanslaat. Bij het contact aanzetten loopt de ene keer de benzinepomp wel de andere keer niet. Op klem 30 van het pomprelais staat gewoon spanning. Als ik klem 30 en 87 van het relais doorlus loopt de pomp wel maar als ik dan start slaat de motor nog niet aan. Op de zwarte draad van het pomprelais (klem 86) komt bij het aanzetten van het contact de ene keer wel en de andere keer geen spanning te staan en als je gaat starten valt de spanning helemaal weg. Deze draad komt uit de ECU volgens het schema.
Kan ik er van uit gaan dat deze stuk is of komt zoiets nooit voor bij een Corsa? Zijn er anders nog meer dingen om te controleren?
Als de ECU stuk is kan je gewoon op de sloop halen of moet je deze nog inleren?

M.v.g. john

Geplaatst door

digit (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Pomprelais gaat nog wel eens stuk maar een ECU van een C14nz eigenlijk zelden tot nooit.
Ik zou eerst het relais eens vervangen en ook het startblokje achter het contactslot eventueel. Die kan ook de oorzaak zijn.
Een ecu van een '93-er Corsa kan zo vervangen worden. Van een 14i Astra is hetzelfde. Moet wel van een C (!) 14nz zijn, niet van een X14sz.

Petje57 0
badge

11 jaar

Het pomprelais had ik al doorverbonden,pomp draaide dan constant maar motor sloeg niet aan.
Ook het contactslot al doorverbonden maar ook zonder resultaat. Het rare is dat de aansturing van het pomprelais heel onregelmatig is en tijdens starten helemaal niet. Weet iemand zo of de ECU het relais aan massa legt of er spanning op zet? Heb ook al gedacht aan de hal gever maar dan zou er toch bij aanzetten van contact spanning op de aansturing van het pomprelais komen of heb ik het nu helemaal mis?

Gr. John

digit 0
badge

11 jaar

geen idee of deze wagen een toerenteller heeft.....maar zo ja komt deze tijdens het starten wel omhoog?? zo niet is je bdp gever defect.

Opeltje 0
badge

11 jaar

De c14nz motor heeft toch een verdelerontsteking ?? Bosch of lucas . Kijk of je met een truuk een vonk kan maken .

Je hoort dan ook de injector . Maak anders een proefopstelling om niet steeds de motor te hoeven starten .

Succes.

Punt 65
badge

11 jaar

Vingers nat maken 1 op de plus pool en andere op de middenaansluiting van de verdeler met contact aan dan moet je een vonk krijgen en je injector moet gaan tikken.

R_Bakker 0
badge

11 jaar

Waar zit dat benzinepomprelais bij een Corsa B 3 cilinder 1.000cc BJ. mei 2000?
Heb er pas één gekocht en al 2 keer niet willen starten als we ergens toekomen en terug willen vertrekken dus als de motor lekker warm staat.
Na een dikke 20 minuten geen enkel probleem en rijd ook heel goed!
Wil dus wel eens even kijken naar dat benzinepomprelais maar zou gemakkelijk zijn als jullie mij kunnen zeggen waar het zit.

ovi 60

10 jaar

[quote=ovi]Waar zit dat benzinepomprelais bij een Corsa B 3 cilinder 1.000cc BJ. mei 2000?
Heb er pas één gekocht en al 2 keer niet willen starten als we ergens toekomen en terug willen vertrekken dus als de motor lekker warm staat.
Na een dikke 20 minuten geen enkel probleem en rijd ook heel goed!
Wil dus wel eens even kijken naar dat benzinepomprelais maar zou gemakkelijk zijn als jullie mij kunnen zeggen waar het zit.[/quote]
je hebt een geheel andere motor......ik denk dat bij jou auto de krukas sensor de boosdoener is....deze zit boven de startmotor gemonteerd....

maar als je het relais zoekt: rechts onder het dashboard kastje.....

overigens: het is handiger om hiervoor voortaan een nieuwe topic te starten....zo blijft het overzichtelijker op problemcar.

Opeltje 0
badge

10 jaar

Bedankt maar had even de zoekfunctie gebruikt om juist geen extra topic te moeten openen over het pomprelais en alle info dus wat mooi bij elkaar staat!
Ik heb mijn probleem wel degelijk izelf al geplaatst en de krukaspositiesensor is wel degelijk ook al genoemd!
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

ovi 60

10 jaar

Sorry voor de late reactie.
Was door het de ene keer wel draaien van de benzinepomp en dan weer niet op het verkeerde been gezet.
Bleek de gever in de ontsteking te zijn die stuk was.

Gr. John

digit 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.