Motor Start En Draaid Perfekt Soms Rijd Hij 20 Km Goed Waarna Hij Plotseling Overdreven Blauw Begint Te Roken En Uiteindelijk Stilvalt.
Blauwe Rook Is Overduidelijk Mazout Stinkt Ernaar
5 Minuten Later Start Hij Weer Onmiddelijk Zonder Enig Probleem Tot Hij Het Weer Krijgt Soms Pas Na 1 Dag
De Branstoftank Gereinigd, Filtervervangen, Luchtmassameter Vervangen,krukassensor Vervangen,cdu ? Reeds Opengemaakt Geen Losse Solderingen Dan Maar Vervangen Ook Distributie Gecontroleerd Alles Lijkt In Orde
Reeds 3 Maal Uit Laten Lezen En 1 Ste Keer Kwam Er Krukassensor Op Daarna Niets Meer
Ik Heb Wel Kleine Metaaldeeltjes Gevonden In Filter Maar Niet Veel
Ook Heb Ik Een Doorzichtige Leiding Gemonteerd Maar Geen Lucht Gezien
Trouwens Hij Zou Dan Ook Niet Goed Aanslaan Nadat Hij Is Stilgevallen
Alles Wijst Er Op Dat Op Een Bepaald Moment Het Inspuitmoment Veeeeel Te Laat Komt
Nogmaals De Motor Zelf Draaid En Trekt Goed Tot Hij Totaal Onverwacht Soms Eerst Een Klein Schokje En Daarna Onmiddelijk Begint Te Roken
Soms Kan Ik Het Sneller Uitlokken Door Het Gaspedaal Kort Na Elkaar In Te Drukken Tussen 2000 En 2500 Toeren
Voor Een Paar Weken Kreeg Hij Deze Fout Pas Na Een Snelle Rit (120 Km/u ) Maar Nu Heeft Hij Het Soms Al Na 3 Minuten En Bij Lage Snelheden
Kompleet Ten Einde Raad Hoop Ik Dat Er Iemand Raad Heeft
Alvast Bedankt
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ben je zeker dat de motor voldoende mazout blijft krijgen ? Ik verdenk de opvoerleiding-filter in de brandstoftank, is de leiding nergens toegeknikt of beschadigd ? Je kan eventueel proberen met een losse jerrycan te gebruiken als brandstoftank, vergeet de retourleiding niet want anders ben je snel uitgepraat. Ik weet dat dit een heel gedoe is maar als ik kijk naar wat er reeds allemaal geprobeerd is lijkt dit me toch niet te erg. Ook al omdat je spreekt van metaaldeeltjes in de filter heb ik een stevig vermoeden van een beschadiging ergens onderweg in de aanvoer van de brandstof. Veel geluk ermee
groetjes
bart
[quote=gielen]ben je zeker dat de motor voldoende mazout blijft krijgen ? Ik verdenk de opvoerleiding-filter in de brandstoftank, is de leiding nergens toegeknikt of beschadigd ? Je kan eventueel proberen met een losse jerrycan te gebruiken als brandstoftank, vergeet de retourleiding niet want anders ben je snel uitgepraat. Ik weet dat dit een heel gedoe is maar als ik kijk naar wat er reeds allemaal geprobeerd is lijkt dit me toch niet te erg. Ook al omdat je spreekt van metaaldeeltjes in de filter heb ik een stevig vermoeden van een beschadiging ergens onderweg in de aanvoer van de brandstof. Veel geluk ermee
groetjes
bart[/quote]
Zoals ik reeds aanhaalde slaat hij binnen de 2 seconden aan en draaid dan onmiddelijk op 4 cilinders zonder verdere rook ontwikkeling
Indien hij op lucht zou stilvallen zou ik toch enkele tellen langer moeten starten vooraleer hij aanslaaat en dan nog zeker niet op alle cilinders.
Trouwens ik heb reeds een doorschijnende plastik leiding gemonteerd tussen filter en pomp en daar is van lucht niks te merken.
ik heb zelfs tijdens het draaien de leiding eens losgenomenen en lucht op het systeem gelaten om te zien hou hij hierop reageerde en ik heb gemerkt dat hij eigentlijk wel een deftige luchtbel kan hebben.
Hij starte daarna wel moeizaam. Dat is het volgens mij niet.
mvg
peter
Vanmorgen Uitgelezen Bleek Er Toch Weer Foutmelding Op Krukassensor Te Zitten
Die Is Pas 3 Dagen Geleden Vervangen Door Een Nieuwe
Intussen Ook De Draden Doorgemeten En Stekkers Nogmaals Gecontroleerd Alles In Orde
Het Lastige Is Dat Hij Het Probleem Niet Meer Heeft Gehad Sindsdien
Begin Te Vermoeden Dat Ook De Nieuwe Sensor Niet Goed Is
Of Zit Het Probleem In De Modulle Op De Motor ?
Die Blijkt Niet Zomaar Verwisselbaar Te Zijn En Moet Bij Opel Gebeuren
Heeft Iemand Dit Nog Gehad ?
Mvg
Peter
brandstof pomp afstellen
18 jaar
Vrijdag Nogmaals De Bedrading Gekontroleerd Geen Fouten Gevonden .
Alle Stekkers Losgemaakt Geen Fout Te Vinden.
Goed Gereden Tot Donderdagmorgen Op Minder Dan 10 Km 2 Maal Panne
Uitlezen En Weer Krukassensor Als Foutmelding.
Nogmaals Vervangen De 3 De Dus.
Niks Gekort Weer Panne Zonder Foutmelding.
Dan Maar Besloten Op Vrijdag Pomp Vervangen (niet Van De Poes )
Groot Kruis Gemaakt En Proefrijden.
Na 5 Km Weer Zelfde Panne .
Nu Ten Einde Raad Ook Maar Stuurapparaat Boven Op De Motor Vervangen K Heb Dit Als Laatste Gedaan Omdat Dit Ongeveer 1200 Euro Kost En Door Opel Moet Geprogrameerd Worden.
Nog Een Groter Kruis Gemaakt En De Eerste Rit Toch Geen Probleem Gehad
Maar Ja Hij Rijd Soms Wel 3 A 4 Dagen Zonder Problemen
Word Vervolgd
Mvg
Peter
Heb sinds half november ongeveer hetzelfde probleem. Opel Astra 1.7 td start koud steeds binnen twee seconden. Rijd vervolgens probleemloos tot de motor warm staat. Indien men dan de motor stil legt voor een boodschap, slaat deze niet meer aan. Ook alles nagekeken, maar vinden geen oorzaak. Hoe staan de zaken nu met jouw probleem?? Is het opgelost geraakt ??
18 jaar
Hallo
Tot Hiertoe Geen Problemen Meer Gehad Dus In Mijn Geval Heeft Het Probleem Zich In De Doos Bovenop De Motor Gesitueerd
De Draad Van De Krukassensor Passeerd Hierdoor
Vermoedelijk Viel Soms Het Signaal Weg Waardoor Wij Telkens Het Probleem Krukassensor Kregen Bij Het Uitlezen
Maar Die Was Binnen 1 Week Al 3 Maal Vervangen Dus Was Dit Zeer Onwaarschijnlijk
U Heeft Een 1.7 Td Schrijft U Maar Vermeld Geen Bouwjaar Nog Of Het Om Een Opel Of Isusu Motor Gaat
Graag Wat Meer Info Betreffende Uw Voertuig Alsook Wat U Reeds Gecontroleerd Heeft
Het Probleem Is Begonnen Na Na Een Onderhoud En Of Andere Herstelling ?
Uw Voertuig Reeds Laten Uitlezen ?
Peter
Het betreft een Astra bouwjaar 1997, de motor draagt alleen de vermelding 'DIESEL' en wat lager 'GM' . ( nergens 'ISUZU' of zoiets).
Er is wel een soort langwerpige zwarte 'doos' bovenop gemonteerd.
De problemen zijn begonnen pal na een onderhoudsbeurt ( winternazicht ) en dat maakt wat wantrouwig. De wagen is dus niet terug naar de garage gebracht. Voorlopig alleen nieuwe batterij gestoken ( vorige een paar keer leeggestart ) en met de reservesleutels gereden. De auto is nog niet uitgelezen.. als ik zie wat jij al allemaal geprobeerd hebt wacht ik zeker op meer gegevens.
Alvast bedankt op voorhand.
18 jaar
Ik Vermoed Dat U Een Problem Heeft Met De Startbeveiliging
Dit Komt Meermaals Voor Bvb Na Het Stomen V/d Motor
Het Is Wel Raar Dat Dit Probleem Zich Enkel Voordoet Bij Warme Motor
Ik Heb Begrepen Dat Hij Wel Start Maar Niet Aanslaat Dus Waarschijnlijk Krijgt Hij Geen Brandstof Ingespoten
Bij Dit Type Meestal De Diefstalbeveiliging
U Kan Nog Eens Proberen Of Het Wel Lukt Met De Originele Sleutel Zoniet Is De Goedkoopste Manier De Beveiliging V/d Pomp Te Verwijderen Waardoor Hij Wel Zal Werken
Hij Zal Dan Ook Starten Met Een Namaaksleutel Omdat De Elektronische Antie Diefstal Beveiliging Is Weggenomen
Opgepast, Dit Laat U Best Doen Door Een Garagist Die Hiermee Vertrouwd Is Anders Kan U Onherstelbare Schade Aan De Pomp Veroorzaken
Normaal Moet Dit Binnen Een Uurtje Gedaan Zijn
Peter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar