hallo allemaal,
ik heb een dringende advies nodig bij de aanschaf van een opel astra. ik heb wegens omstandigheden (tijdelijk)
een (betrouwbaar) autootje nodig voor het woon werk verkeer. heb veel garages in mijn omgeving afgezocht maar de goedkope auto's zagen er niet echt goed uit. totdat ik bij een kleine garage in mijn buurt een opel astra tegenkwam. mocht de auto netjes bekijken , motor starten en eventueel proefrit maken. heb ik ook gedaan. astra heeft 138.000 km gelopen zeer netjes van binnen, alleen de motor ziet er vies uit. er zit ook witte aanslag op het blok , wat is dit of is dit onschuldig ? verder loopt de motor geruisloos, geen tikkende kleppen of iets, 2 nieuwe voorbanden , zelfs een nieuwe accu (plastic verpakking zit nog om accu).
de man zei ook dat de auto netjes onderhouden is door dealer. de auto heeft nergens een roestplekje.
het viel me wel op dat ie miscchien lang heeft stil gestaan, de achterbanden zaten vol spinnewebben ;)
heb al een paar keer met het kenteken op de rdw site gekeken maar ik krijg telkens na invoeren kenteken een foutmelding i.v.m. onderhoud van de site en dat ik het later nog eens moet proberen ?
ik heb alleen geen bewijs gezien waar het onderhoud dan is gepleegd. maandag kan ik 'm ophalen, hij geeft de auto een nieuwe apk, en een onderhoudsbeurt. mijn vraag is dus waar moet ik op letten voor ik accoord ga met aankoop ? wat is eigenlijk de nette vraagprijs ? trouwens heo lang gaat de distributieriem mee ? deze is bij 90.000 km vervangen in 2004.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zeg nou zelf... leg jij de lat niet iets te hoog? je zoekt een goedkope auto, graag in nieuwstaat en zonder ook maar één mankement.......... de waarde van deze auto 1000,- tot 1250,-
paul,
paul zijn prijs zou inderdaad een redelijke prijs zijn, indien de auto er netjes uitziet en met een nieuwe APK en wat vernieuwde banden. Van de accu zou ik niet te zeker zijn, hier wordt regelmatig het plastic omgelaten, in verband met de inbouwpositie ( Net achter de voorruit), om bij eventuele zuurlekkage niet de motorkap onder te spuiten. De witte aanslag op de motor is niets verontrustends, en ook dat het blok wat vettig is geeft niets, als het maar niet te ereg lekt.
Controleer in elk geval wel de wielkasten en de kokerbalken achter, deze roesten nogal graag door, ondanks een vernieuwd procede op de fabriek, is het probleem nog niet helemaal weg ( wel minder geworden)
Distributieriem kan nog wel een jaartje of anderhalf/twee mee.
TIP, Vraag de garagehouder om een tweede proefrit, indien hij dit weigert, weet je dat er iets niet in de haak is.
Groeten Marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar