Nou heb ik een astra die sinds kort niet meer wil starten maar je kan hem raar genoeg wel aantrekken/aanduwen, nou ben ik naar een garage geweest die zegt dat het aan de brandstofpomp licht.
Maar ik vraag me toch af als het aan de brandstofpomp licht, waarom kan je hem dan wel aantrekken/aanduwen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je moet eens zien of je retourleidingen nog goed zijn en eventueel vervangen. Soms zijn het ook de o-ringen op de verstuivers die niet goed meer zijn aangespannen. Hier voor moet je wel het kleppendeksel eraf halen en de 4 torx bouten van de houder van de injector vast maken.
Dan zou het opgelost kunnen zijn.
o ringen onder de verstuiver kun je heel eenvoudig testen met een vacuumpomje.
als je dan doorzichtige slan aan retour van de verstuiver doet en aan pompje en dan op vacuum zet
moet dat blijven staan mag niet terug lopen.
of als je olie in de slang ziet is het ook foute boel
Als je dan toch bezig bent maak dan ook het inlaat kanaal schoon want dat moet er ook af. Na vervangen wat er lek is ,eerst ontluchten bij cilinder 4 .Pomp zuigt dan lucht op en gaat de startmotor ook naar de eeuwige jachtvelden. Succes.
Beste Forum Bezoekers,
Ik heb hier een Astra liggen met de volgende brandstofpompNr: 0470504011. Nou is mijn vraag past hier ook een Brandstofpomp met het nummer : 0470504003 op ?
Of kennen jullie een sloop waar ze een Brandstofpomp hebben liggen met het nummer : 0470504011 ?
mvg,
Halil
14 jaar
Naar mijn weten moet het dezelfde zijn. Mijn ervaring is ook als je hem nog met een truc lopend kan krijgen is de pomp niet defect . Probeer eerst de brandstof-inlaat luchtdicht te krijgen. Er zijn over dit verhaal al diverse stukjes geschreven. Groet.
Nou inmiddels licht er een nieuwe brandstofpomp in en is de temperatuur sensor vervangen nu loopt de auto weer prima, alleen hij start wanneer hij 4 uurtjes stilgestaan heeft alleen met Snelstart waaraan kan dit liggen ? en waar licht de terugslagklep enig idee ?
14 jaar
De gangbare oplossing was al in # 2 gegeven. Retour-leidingen zijn die dunne slangetjes vanaf de verstuiver. Hier wordt bij dit model diesel aan gezogen omdat ze zijn verbonden aan de inlaatleiding van de pomp. Lekkage van deze slangetjes wordt daarom niet opgemerkt en er komt dan ook lucht in de pomp. Deze onzichtbare lekkage moet eerst verholpen worden maar kan ook door een slecht gemonteerd filter liggen. Kijk wat bij jou de oorzaak is.
Inmiddels O-ringentjes vervangen hij starte in een keer, wij heel blij maar na 2 uurtjes komt het probleem weer... Hij start 10 seconde even daarna valt hij weer uit en is niet meer aan te krijgen alleen met snelstart. Even nog ter info als hij voor die 10 seconde aanslaat druk ik op het gaspedaal maar geen reactie..
Motorlampje brandt ook continu..
Kan het de KrukasSensor zijn ?
14 jaar
Nu het lampje brand is er wat uit te lezen. Ik hoop voor je dat het die sensor is . Dat is een van de weinige oorzaken om niet aan te slaan ,want van de overige zaken gaat hij in de noodloop. De pomp kan ook de oorzaak nog zijn maar mijn ervaring is dat starten met een hulpmiddel er nog hoop is. Koppel anders de overloopleiding los en dop die kleine tule af . Dan weet je zeker dat niet luchtlekkage de oorzaak is. Ontlucht de leiding weer wel voor het starten. Overloopolie opvangen maar veel komt er niet uit. Succes.
Beste Punt,
Heb de Auto uitgelezen en krijg P1631 Foutcode MalFunction Feulpump 1-
Maar nu vraag ik me af, is de pomp misschien niet goed gereviseerd ?
MOrgen neem ik even contact op met Ecu-Tronic.
14 jaar
Ik heb er diverse vervangen. Die ene pomp is niet uit te lezen en spuit ook niet meer in . De jouwe is duidelijk ziek . Groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar