close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: motorstoring lamp gaat branden bij lage toeren

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: x2.0dtl

hallo,

ik heb het volgende probleem met mijn auto. Als ik laag in de toeren rijd, (onder 2000 toeren) gaat mijn motorstoringslampje branden. Mij auto doet het verder gewoon naar behoren. Hij trekt normaal op en stotterd ook niet. Ik merk er dus verder helemaal niets van. Hij verbruikt ook niet meer dan normaal. Het geluid van de motor klinkt ook zoals hij altijd klinkt. Motor komt goed op temperatuur en olie pijl is ook in orde.

Als ik mijn gaspedaal wat harder in trap gaat het lampje weer uit, en komt pas terug als ik langduriger mijn gas pedaal amper indruk (bijv. 70 in z'n 4 dan rijd ik 2100 toeren) dan gaat hij weer branden. trap ik vervolgns mij gaspedaal weer een beetje harder in dan gaat hij dus weer uit.

Op de snelweg heb ik er geen last van.

Als ik nog niet te lang onderweg ben zal hij niet aangaan tenzij ik mn gaspedaal licht indruk. Als de motor langer onderweg is zal hij ook gaan branden als ik onder de 30 km/h kom (bijv bij het aanremmen voor een stoplicht)

Ik heb ergens gelezen dat ik mijn accu er een uur af moet halen om iets te resetten, dat het brandstof in de motor spuiten, regelt. Dit was het enige wat ik kon vinden met deze verschijnselen. Ik heb dit nog niet geprobeerd maar kan ik zomaar alles van de accu loskoppelen zonder problemen?

Heeft iemand anders misschien dit probleem gehad of weet iemand hier een oplossing voor.

Alvast bedankt!!

Geplaatst door

iceman8287 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Accu los halen zal niet veel (lees helemaal niets) helpen. Lampje zal gewoon weer aangaan als dezelfde conditie (fout) zich voordoet.
Als je wilt weten wat er op dat moment aan de hand is, moet je de auto laten uitlezen en dan de exacte foutcode hier plaatsen.

oldford 0
badge

14 jaar

ok, het heeft even geduurd, maar hier zijn de foutcodes: P1220 & P0400

Voor de duidelijkheid de symptomen zijn als volgt:
motorstoringslampje gaat aan bij de volgende omstandigheden
* stationair draaien
* onder 1500 toeren rijden
* 4 seconden of langer met weinig gas geven rijden (ongeveer onder de helft gaspedaal indruken)

Het lampje gaat uit:
* 1 sec gas stevig indrukken.

Hij gaat dus vrij makkelijk weer uit, maar je ik rijd in de randstad, dus hij gaat regelmatig aan. Ik merk er dus verder helemaal niets van. Hij trekt goed, hij houd niet in, en hij klinkt ook niet anders dan normaal.

Ik ben bang voor de dieselpomp, maar hopelijk heeft iemand een andere optie, of weet iemand een goedkope plek om dit te laten repareren.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. alvast bedankt!

iceman8287 0

14 jaar

P0400 is een EGR probleem. Stond er nog iets bij de foutmelding? Want daar zijn 4 keuzes in.
P1220 is Injectie start klep buiten bereik. Dat heeft inderdaad te maken met je pomp.

oldford 0
badge

14 jaar

mijn EGR klep is een week of drie geleden vervangen. Dus kan het zijn dat dat nog een oude storing was???

En die andere, is vervangen de enige optie? of zijn er andere alternatieven? De verstuiver of zo?

iceman8287 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.