Opel Astra: c16se hapert

Bouwjaar: 1992

hey mensen

mijn astratje wil bij het starten nog wel is op 3 poten gaan lopen en na even gas gegeven te hebben draait hij weer normaal.

echt op drie poten is het niet meer of er 1 cilinder maar half draait.

en als ik voor het stop licht sta (met warme motor) dan wil hij dit ook nog wel is doen (iedere keer maar 1 slag zeg maar)

wat zou dit kunnen zijn?

bougys zijn nieuw kabels zitten er 30.000 km op(half jaar)
kleppen zijn opnieuwe in geschuurt enz enz enz.
stappe motor is ook nieuw.

iemand een ideetje meschien?

gr tijne

ps: de hydroulyse klep stoters van de in en uitlaat kleppen zijn die eigenlijk het zelfde of zit daar verschil in?

gr tijne ( alvast bedankt allemaal)

tijne

Geplaatst door tijne (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

26 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, martijn

als auto monteur moet jij dit toch wel weten of kunnen vinden toch!!


Geplaatst op 7 maart 2005 om 14:15:38

--------------------------------------------------------------------------------
je koppakking vervangen en je koppeling doe ik voor 1250 euro.

gr tijne




Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

Klinkt alsof de motor op 1 cilinder verzuipt. dit heb ik ook gehad bij een c2.0ne, dit bleek een kapotte injector, deze bleef open staan.

Die c2.0ne motoren slaan altijd wel iets over bij stationair, maar weet niet of zo'n c1.6se datnormaal ook doet.

willem

tijne (0), 19 jaar geleden

oke dank je willem het gekke is dat hij het ook niet altijd doet maar de ene keer wel en de andere keer neit.

gr tijne

ps:p kelder ik ben lodgieter maar repareer autos voor me hobby en ook ik weet dus niet alles sorry hahahh maar ben nog jong en heb nog alle tijd om te leren dus.

Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

misschien gasklep vuil??

Uitleg controleren van injectors:
* demonteer de injector rails met injectoren.
* trek de stekkers van de injectoren af.
* laat iemand starten.
* kijk of een van de injectors druppelt of zelfs vernevelt.
* Als er een druppelt/vernevelt dan is deze defect.
**** kijk uit dat je de rubber ringetjes op de verstuivers niet sloopt****

Trouwens, de bougie kabels kunnen weer stuk zijn.
De verdeelkap + rotor nog in orde??

Willem

tijne (0), 19 jaar geleden

hey willem.

dank je wel voor je info maar ik heb geen rotor en verdeler kap het is een c16se he.

gr tijne

Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

oja das waar ook!! STOM van mij ik zat aan mijn c20ne te denken

Willem

tijne (0), 19 jaar geleden

hahah geeft niet willem.

gr tijne

tijne (0), 19 jaar geleden

nou ik heb wat geprobeert en niet gelijk hier neer gezet omdat ik eerst even wou af wachten.

maar ik heb dus me cat leeg gehaalt en er een stuk pijp in geslagen en vast gelast en tot nu toe is het probleem over en loopt hij goed stadioneer(en een stuk sneller heerlijk)

nog meer ideeen om er wat meer uit te hallen op een simpele manier heb niet veel geld op het moment dus chip touning lukt niet.

gr tijne

tijne (0), 19 jaar geleden

ene de hydroulise stoters zijn die het zelfde van de inlaat en de uitlaat?

gr tijne

Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ja die zijn t zelfde maar als je demonteerd kun je ze t beste op de plaats waar ze uitkomen zetten in verband met inslijten en ingesleten zijn.

Willem

tijne (0), 19 jaar geleden

hey willem.

dat is ook gebeurt maar er waren er twee die door de war zijn gegaan dus wist neit zekker of ze goed zatten.
gr tijne enne bedankt he

Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

Power filter erop zetten.

Maar je kat moet er wel onder bij de apk, anders kom je niet door de uitlaat gas test omdat die c1.6se met kat al aan de grens zitten.

Willem

tijne (0), 19 jaar geleden

hey willem.

dank je wel voor je reactie bij mijn apk (3 weken geleden) zijden ze dat hij keurig netjes stond maar ik moet er dus wel rekening mee houdne dat volgent jaar er een kat onder moet?

en dat power filter wil ik eigenlijk niet want die klere herrie.

ik heb zitten denken om er zelf op de een of andere manier een lage druk turbo op te zetten zou dat nog wat uit maken of trap ik dan me blok aan puin?

en die verwarming van me inlaat die kan ik er toch afhallen in ze zomer of niet?

alvast bedankt allemaal.

gr tijjne

Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

Dan moet er denk ook wel wat aangepast worden aan t blok en de aansturing en de oliepomp.

En de 16se heeft al een hoog vermogen voor een 1600, ik denk dan dat de motor geen lang leven beschoren is.

Zou wel mogenlijk zijn maar dan moet je er effe een koper pijpje tussen zetten en m niet vergeten aan te sluiten in de winter anders heb je een probleem.

willem

tijne (0), 19 jaar geleden

oke dnak je wel willem.

gr tijne

theo11333 (0), 19 jaar geleden

700 euro voor een dagje werk

tijne (0), 19 jaar geleden

ja theo zo kan ik het ook ooo wat lopen er toch mensen rond zeg niet te geloven.

theo wat dacht je van een set kop bouten(het zijn rekbouten dus mag je maar 1x gebruiken.

wat dacht je van kop vlakken als je dat neit doet ben je pas echt dom bezig.

wat dacht je van olie ben je zo 50 euro kwijt.

wat dacht je van koelvloeistof

moet ik nog door gaan of is het goed zo.

theo11333 (0), 19 jaar geleden

ga maar door didsterbutieriem kop bouten spanrol vind ik het nog een belachelijk bedrag .hou 700 over is 1 van de goedkoopste en makkelijkste auto`s wat dat betreft. kopset 73,66 kopbouten 11,20 disterbutieriem 16,42 spanrol 52,80 keerrol 25,40 luchtfilter 11,60 oliefilter 3,30 kop vlakken 18,10 voor de zekerheid afpersen 38,90 koplingsset 151,00 olie 50 euro?doe ik voor de helfd koelvloeistof 20,00 maakt samen 472,44 gooi er 50 euro bij voor nog wat extra dingen die je tegenkomt slangetje hier klemmetje daar.en 1 dag werk

tijne (0), 19 jaar geleden

theo punt 1 je bent een zijkert.
punt 2 bij de dealer was hij 3000 euro kwijt geweest en ik had het gedaan voor 1250 euro en als jij vind dat dat te duur is is dat jou probleem en niet de mijne.

ik ga dan ook niet verder in discussie met je want wat jij vind intereseert me voor de rest nou echt geen zak.

met vriendelijke groet,

Martijn

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi martijn


theo! is zeker geen ZEIKERT theo is prijs bewust en behoed jou voor onodige hoge kosten!! die anders gemaakt zullen worden ect,

dus zo slecht heeft theo het nog niet voor gerekent!!

het klopt als een bus!


paul,

theo11333 (0), 19 jaar geleden

bedankt paul, martijn is nog jong geeft hij aan moet inderdaad nog heel veel leren .verstand komt met de jaren ,zeggen ze.daarbuiten is dit geen site om andere in de maling te nemen maar om anderen te helpen toch.

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi theo


daar ben ik het helemaal mee eens!!


paul,

tijne (0), 19 jaar geleden

ja en als ik dan iemand aan biet om zijn auto te maken voor 1250 euro terweijl dat bij de dealer 3000 euro kost dacht ik dat ik het heel erg netjes doe je praat over een koppaking vervangen en kopelings platen vervagen prul het risiko wat ik moet dragen als er iets mis mogt gaan want als dat blok aan pui loopt omdat ik een foutje heb gemaakt moet ik een andere blok regelen voor die persoon.

en daarnaast als ik iemand een prijs noem waar voor ik zijn/haar auto wil maken wie zijn jullie dan om wat van die prijs te zegen.

gr tijne

theo11333 (0), 19 jaar geleden

maak je prijs dan persoonlijk en niet openbaar kan ook niemand er iets over zeggen toch,en die dealer heeft helemaal de kop los .ben je bang om een fout te maken zodat de motor in de soep loopt,blijf er dan van af.

paul ik heb gezien dat je veel met vw en audi werkt .ik heb hier een audi 80 2.0 e gebruikt megaveel benzine,150 km met een tank moet ik bijzeggen dat hij nog geen 4000 km pj rijd allemaal kleine stukjes. maar dan nog .ik ga morgen de motor inwendig reinigen (zit vol drap van de condens)en een grote beurt,de auto loopt verder perfect

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

theo


hoe loopt de motor verder?


paul,

theo11333 (0), 19 jaar geleden

de auto loopt voor zo`n oud beesje perfect,zelf denk ik dan ook dat het probleem zit in de eigenaar .150 km voor een tank is 1op3, maar als ik de auto gebruik voor kleine stukjes maakt dat ding geen toeren word niet warm ,vaak starten ..moet benzine gebruiken.ik kan eens kijken of de cat niet dicht zit

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.