Hallo,
laat ik beginnen met dat het wel of niet oplossen van onderstaand probleem ervoor zorgt dat ik wel of niet een Calibra zal hebben/kopen.
De historie is dat deze auto prima liep tot vrijdagmiddag en we tot nu toe niets anders kunnen concluderen dat die stationair verzuipt.
Vanuit het niets ging de auto ineens heel slecht lopen totdat deze afsloeg en niet meer wilde starten. Uitlezen gaf aan dat de vliegwielsensor kapot zou zijn. Ondanks dat dit normaal schijnt te zijn als de motor uitstaat is deze wel vervangen.
Nu heeft ie vandaag weer ff gelopen waarbij de motor eerst heel slecht stationair liep maar met vol gas ed wel beter leek te lopen. Uiteindelijk bleek deze vreemd genoeg stationair goed te lopen als ie met startkabels aan een andere auto hing maar bij het gas geven ging die weer uit, om vervolgens nooit meer te starten.
Nu is alles nagekeken, zitten er nieuw bougies in, nieuwe verdelerkap, zoals gezegd nieuw vliegwielsensor en lijkt de rest ook goed. Bougies vonken, brandstofrelais is goed, cilinders krijgen brandstof (zelfs teveel als je wilt starten).
Het vreemde is ook dat als je 'm start en je laat de sleutel los, ineens lijkt of ie aan wil slaan.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb er zelf niet heel veel verstand van maar geef alles door aan die vriend van me?
Alvast bedankt.
Chris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de sensor al vernieuwd ??
welke? vliegwielsensor?
14 jaar
ja je moet ergens beginnen
met alleen vragen kom je er niet
ga er van uit dat je accu goed is
14 jaar
[quote=kleijn]ja je moet ergens beginnen
met alleen vragen kom je er niet
ga er van uit dat je accu goed is[/quote]
Nee dat klopt, ik had het er waarschijnlijk te onduidelijk bijgezet. Deze sensor hebben we inderdaad vervangen.
Hij gaf hierop een storing, dit schijnt overigens normaal te zijn, maar deze was toch aan vervanging toe.
14 jaar
De electronische CHOKE is kaput meine Herren.
Oftewel de Temptuur sensor van de inspuiting.
Herkenbaar dat deze blauw is, zit in het inlaat spruitstuk.
Kosten............peanuts. zo`n 25,-
14 jaar
Het is de stappenmotor!
Krasjes aan de binnenkant en beetje schoonmaken betekende dat ie weer startte en ook bleef lopen.
Vandaag weer hetzelfde euvel, beetje sputteren. Daarna stappenmotor eraf, schoonmaken, kruipolie erin en weer lopen.
Morgen maar eens een ander zoeken.
14 jaar
gelukkig maar geen gekke dingen
14 jaar
[quote=kleijn]gelukkig maar geen gekke dingen[/quote]
Te vroeg gejuichd. Vandaag andere stappenmotor erin, goed starten. Warm laten lopen, goed lopen.
Naar de keuring en terug, goed lopen.
ff laten...............weer klote lopen! Ben het spoor inmiddels bijster.
Temp sensor is ook vervangen en het rare is als ie niet start en je laat de sleutel terugschieten naar stand 2 zeg maar, je de motor ff hoort aanslaan.
Vermoeden bestaat dat het het contactslot is danwel de startonderbreker.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar