close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: cilinderkop

Bouwjaar: 1997

Ben op de sukkel met astra break 1.7TD (x1.7DTL motor,opel)2jaar geleden nieuwe koppakking geplaatst,culasse laten vlakken enz.allemaal volgens het boekje....Er kwamen nl.luchtbellen in het expansievat met gevolg koelwater verlies enz.ge kent dit.Prima in orde alles.Na +/-anderhalf jaar nu sporen van water in de uitlaat telkens bij het starten...nog een tweetal maanden verder nu terug kleine luchtbelletjes doorheen het expantievat...ge raadt het al...Is het aan te raden of af te raden om alsnog de cilinderkopbouten eens na te trekken?Of is er iets anders aan te doen?Moet nu zo om de 14 dagen wat water bijvullen. Verder rijd de auto prima.Of wat kan ik doen om geen al te zotte kosten te doen?
Bedankt!
Werner

Geplaatst door

werner1 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

azit niks anders op dan de koppakking weer te vervangen hellaas.

hoeft op zich geen dure reparatie te zijn zelf ben ik altijd voor een 300 euro klaar kwa matariaal.

gr tijne

tijne 0

18 jaar

Als je de kop eraf hebt zou ik deze even laten afpersen want ik weet zeker dat deze inwendig gescheurd is!!

danny1929 0
badge

18 jaar

Demonteren is de enige optie. Zoals Danny al zei, wel even laten persen. Deel echter zijn mening over de uitslag hiervan niet. Het kan nl net zo goed weer een lekke koppakking zijn.
Suc6
Rudi

Rudi10554 0

18 jaar

Beste Danny,Rudi:Jullie hebben ongetwijfeld gelijk:Die kop zal er terug af moeten!Maar...dat afpersen van zo'n cilinderkop,is dat maar een kleinigheid?Voor een revisiebedrijf?Ik ken ondertussen een groot revisiebedrijf...gaan die dat afpersen alleen zomaar doen voor elke partikulier?Tegen aanvaardbare kosten? Die mannen verkopen ook nieuwe koppen en ik vrees dat die mij rap een nieuwe zullen aansmeren. Zou trouwens misschien de zekerste oplossing zijn,niet?
En nog één ding:Er is een additief op de markt genaamd:"WONDARWELD"van Holts dat is bedoeld om aluminium scheurtjes e.d.in cilinderkop of motorblok aaneen te "lassen". Zou héél goed zijn hoorde ik in een autoshop,maar het moet toegepast worden in ZUIVER koelwater d.w.z.géén antigel of andere onzuiverheden. En dan gewoon het additief d'er in kappen!!Zou dit nog een optie zijn?...Als jullie nog de moed hebben om hierop even te reageren..hartelik dank!
Werner

werner1 0

18 jaar

Werner, Ik zou eerst de kop demonteren en dan de koppakking goed inspecteren. Indien daar een defect (lees: lek) te zien is hoef je natuurlijk niet verder te zoeken. En ik heb persoonlijk niet veel vertrouwen in dat soort wondermiddeltjes. Misschien makkelijk als tijdelijk middel maar als ik het zou hebben was er maar één remedie: SLOPEN!!!!!!

Rudi10554 0

18 jaar

Bedankt Rudi.Ik zal het er nu bij laten denk ik voor nog enkele weken.Dan heb ik tijd en zal gans het boeltje er af gooien en dan inderdaad verder inspecteren en naargelang de resultaten dan doen wat het beste is.(zoals desnoods naar het revisiebedrijf of dgl.Jullie hebben mij geholpen om wat meer inzicht te krijgen.
Wordt vervolgd....

werner1 0

18 jaar

Die middeltjes helpen soms bij een beginnende lekkage maar helemaal bij een diesel zijn de drukken daarvoor gewoon te hoog...
Het scheuren van een x17dtl kop is echt een bekend probleem, een revisiebedrijf kan een cilinderkop afpersen en als het een net bedrijf is persen ze jou niet af door je onterecht een kop aan te smeren...

danny1929 0
badge

18 jaar

O.K.Danny.De kogel is door de kerk.Zal hem demonteren en laten afpersen bij Motoreco.Dat moet dan maar.Ik wist niet dat dat afpersen een vrij gewone zaak was.Maar het lijkt me wel belangrijk nu dat te doen om werkelijk uitsluitsel et krijgen.Auto is wel 7jaar oud maar naar mijn inzicht nog bijlange niet versleten!
Wordt vervolgd...

werner1 0

18 jaar

hmmm echt erg interessant dit Motorenco bedrijf .. website ziet er leuk uit! :)
laat even weten hoe duur het kost om een kop te laten afpersen ... misschien is mijn blokje daar ook aan toe (uit de uitlaat kwam een grote rookwolk en vermogen nam meteen af waarna ik langs de weg kwam te staan).

rob_astra 0

18 jaar

Ja,beste ROB:innige deelneming zou ik zeggen!Bij mij is de situatie echter sinds ik dit onderwerp heb aangebracht,weer wat veranderd.Mijn zoon heeft toch maar eventjes zo´n additiefje (radweld)bij het koelwater gevoegd en wonder boven wonder het heeft tot nu toe wat geholpen.Slechts nog af en toe een luchtbelletje uit het expansievat en ook een wit rookpluimpje telkens bij het starten... Ik zal dus nog wat tijd krijgen denk ik.Pas wanneer het terug verslechtert zal ik ingrijpen en het boeltje helemaal uiteen halen.Voorlopig kan ik dus niet meer helpen.Bij jou lijkt het wel ernstig zo te zien...veel succes!

werner1 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.