Hallo
Ik heb een Astra uit 1995, G3 installatie, 245000km, Koltec instal.(als ik het goed heb). Na 225000km begonnen de problemen, slecht wegrijden op gas (bokken)of afslaan. Toen is de verdamper en de stappenmotor vervangen door de Opel dealer. Hij is na mijn idee toen perongeluk door de APK gekomen, de 4 gassen meting was niet goed. Probleem bleef min of meer, er zijn geen problemen op bijvoorbeeld snelweg, maar voor het stoplicht trekt hij niet weg, tenzij je de tijd hebt om het gas op te laten komen ca. 3à4 sec. De wachtrij bij de gasboer is 2 weken, heeft iemand misschien een oplossing?
Alvast bedankt Anton
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Anton,
Kan zijn:
-Koltec druksensor defect of verstopte vacuumslang. Als je deze loshaalt van het vacuumslangetje en (slang dichtstopt)gebeurt bij mijn Koltec G3 hetzelfde.
- verstopte vacuumslang naar verdamper, dan compenseert de verdamper slecht voor grotere onderdruk, na enkele seconden compenseert de stappenmotor.
- gasverdelerhuis.Let op braampjes op de gasschuif en het huis, soepel lopen en inspuiten met siliconenolie.
Eventueel meten: testdop inbus bovenzijde verdamper verwijderen, met manometer druk meten, moet zijn ca 1 bar zijn bij stationair (motorvacuum -0,63)en moet lager worden bij gas geven. (verdamper handhaaft drukverschil van 1,8 bar)
NB: Ik heb zo ongeveer al het advies gehad om alles te vervangen (220k km), dit echter niet gedaan. Na meten en zoeken door mij zelf bleken het elke keer kleine problemen te zijn zoals defect relais (DCFO relais, contacten branden iedere 100k km in), en gasschuif braampje.Garages zijn niet in staat fout te analyseren en gaan dan maar vervangen met hoge kosten en dikwijls zonder resultaat!
Succes, Piet
Piet,
bedankt voor je reactie, ik zal met jou info gaan zoeken.
Zijn er nog meer mensen die dit zelfde probleem hadden?? Laat het mij even weten.
groeten Anton
18 jaar
Net apk afkeur gehad ivm niet goed stationair lopen, dus toch maar eens naar de lpg specialist gegaan,.. die kon vertellen dat het gasverdeelhuis kapot was,... kosten 340 euro resultaat hij loopt als nooit te voren,.. nu nog even laten herkeuren
18 jaar
Jammer dat je zo veel kosten hebt moeten maken.
Ik heb al veel mensen geholpen met hun gasinstallatie en nog nooit 1 verdeler vervangen.
Deze heb ik zelfs een 5-tal goede gebruikte op voorraad.
Maar je de garages en gasboeren smeren je liever een nieuwe aan.
18 jaar
Tja het is niet anders,... ik heb mijzelf er enigzins in verdiept,... maar kwam er niet uit en mijn garage ook niet,... sterker nog de Opel dealer ook niet (of wilde dat niet),.... en had graag geld bespaard als student zijnde,... maar helaas heb toegegeven aan de kennis van de gasboer,..... gelukkig met goede afloop,... maar heb ondertussen wel een half nieuwe installatie (verdamper, stappenmotor en verdeler ca. 600-700 euro),.... tja overweeg naast mijn technische studie ook maar een monteurs opleiding te doen,....
18 jaar
kees
hoe hou jij die goede gebruikte verdampers in takt ? dat geintje ken ik, over een jaar kun je ze weg mikken, de membramen worden zo stug als leer! en dan zijn ze fijn!! ;)
paul,
Hallo Paul,
Alle verdampers die bij mij binnen komen gaan niet de deur uit voordat deze zijn gereviseerd.
Er komen dan nieuwe membramen en pakkingen in.
Daarna blijven deze niet langer dan 1 maand liggen.
Ze krijgen dus niet de kans stug te worden.
Deze verdampers zijn dus echt zo goed als nieuw, vooral van binnen.
Aan de buitenkant ga ik ze niet echt polijsten.
Hopelijk heb ik je hiermee voldoende gerust gesteld.
Vriendelijke groeten,
Kees
18 jaar
hallo kees...
idd, zo hoort het ook!
paul,
He gasten,
Is natuurlijk allemaal heel leuk,.. mijn auto doet het ondertussen weer goed, maar hoe willen jullie in het vervolg dan mensen met hetzelfde probleem helpen,...??? Ik zou graag weten welke gasboer betrouwbaar is en ook repareerd met gebruikte onderdelen,
Anton
18 jaar
Hallo Anton,
Het is natuurlijk moeilijk antwoord te geven op de vraag welke gasboer betrouwbaar is.
Naar mijn idee laat iedereen wel eens een steekje vallen, zelfs ik.
Ik kan ook niet garanderen dat ik alles altijd 100% voor elkaar krijg, en de ene keer ben ik ook langer aan het zoeken dan de andere.
Wel kan ik je garanderen dat je niets hoeft te betalen als het probleem niet wordt opgelost.
Verder is er ook geen enkele gasboer die met gebruikte spullen werkt omdat deze geen revisiesets hebben.
Hun uren zijn daar ook te duur voor.
Je moet het in zo'n geval dus echt van internet hebben.
En dan nog van iemand die er verstand van heeft.
Wat dat betreft kun je een vraag met dit soort problemen beter plaatsen op askanowner.nl.
Hier kun je namelijk rechtstreeks je vraag stellen aan mensen die zich hebben geregistreerd met hun specifieke kennis.
Op deze site (problemcar) moet je maar afwachten of iemand zich op tijd meld met het juiste antwoord.
Niet dat ik hier iets op tegen heb, maar ik ga zelf niet elke dag op deze site kijken of er iemand met een probleem zit waar ik hem mee kan helpen.
Daar heb ik het een beetje te druk voor.
Groeten en succes allemaal,
Kees
18 jaar
Anton, P.kelder,
Ik wil reageren op adressen gasbedrijven en het hard worden van membramen in Koltec G3 verdeelhuis. Zojuist membraam vervangen; was 7 jaar oud en 160.000 km gebruikt. Slechts lichte sporen van gebruik en membraam was nog zeer soepel, dus vervangen was achteraf gezien niet nodig!
Ervaring met LPG-bedrijf bij aanschaf/ vervanging membraam:
- Opel: geen onderdelen, erg moeilijk, wel nieuwe verdamper/verdeelhuis mogelijk.
- Nieuwenhuysen Autogas-Airco te Houten wil geen los membraam verkopen, wel ruilverdeler (gereviseerd) a 140
- AGS Autogas te Zeist. Vriendelijke snelle hulp, membraam + tip DCFO-afsluiter 7,00! In-/uitbouw + revisie zelf gedaan ca 1 uur.
- Kees VG392. Reageerde op vraag in problemcar met betaalbare onderdelenset en kennis! Ik had echter al bij AGS gekocht.
groet, Piet
18 jaar
Hallo Piet,
Het membraam van de verdeler is vaak het probleem niet.
Paul en ik hadden het over de membramen van de verdamper.
Deze worden namelijk behoorlijk heet en daardoor op den duur hard en poreus.
Ook de revisie van de verdamper kost je gauw 2 a 3 uur inclusief uit- en inbouwen.
Wel fijn dat je mee denkt en je ogen de kost geeft.
Zo houden we samen het auto onderhoud een beetje betaalbaar.
Vriendelijke groeten,
Kees
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar