Hallo,
Ik heb een astra station H. Nu heb ik op internet een orginele set gevonden van opel xenon lampen. Is het mogelijk om mijn oude lampen te vervangen en hiervoor in plaats de xenon lampen te zetten zonder problemen? Ik weet dat wel die lampen moeten worden ïngelezen"in de computer en dat kan de garage doen. Verder heb ik een automatische hoogte regeling op mijn achterkant van de auto. Kan die gekoppled worden aan de hoogte regeling van de lampen? En er zit zogenaamde afl op de lampen. (meesturen) Gaat dit ook allemaal automatisch mee na het programeren of is daar ook weer een andere sensor voor nodig??
ik hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gaat niet werken. de automatiche hoogte regeling die u bedoelt is iets heel anders. er moeten andere sensoren en bedrading en stuurapparaten bijgebouwd worden. en koplampsproeiers en de bijbehorende onderdelen natuurlijk
helaas jan maar opeltje heeft gelijk , je zal op z'n minst de complete lamp unit moeten vervangen want een normale xenon lamp past niet in de houder van een H4 of H7 lamp.
er zijn in de handel wel ombouw sets verkrijgbaar met speciale xenonlampen die een "voet" hebben die wel in jou koplamp passen (incl. bijbehorende schakelapperatuur) maar dan moet er nog een automatische hoogteregeling op de koplampen komen en een koplamp reinigingsinstallatie.
daarbij komt dat een xenon lamp een verbrijk heeft van 35 watt t.o.v. een halogeen van 55 watt en het is de vraag of een (jouw) can-bus auto(moderne besturings systemen met diverse computers)dit wel accepteerd!!!
al met al een dure en omslachtige verandering.
dus,....volgende keer meteen meebestellen op de volgende nieuwe auto :-)
gr danyel9256
jan..
je kunt ook een aftermark set monteren! dit gaat wel lukken ook de kosten daarvan zijn een stuk lager een compleet set pasklaar voor de bestaande koplamp zit op 285,- incl, btw, ex montage (montage tijd is slechts 1 uur)
paul,
he Paul , hou je er rekening mee dat de astra h een can-bus auto is en dat je met niet originele accesoires wel eens grote kans hebt dat je die niet ingelezen krijgt en ze daardoor niet worden aan gestuurd en dus niet zullen branden !!??
groetjes danyel
Hallo allemaal.
bedankt voor jullie reacties maar ik ga er maar van af zien. het gaat niet wat worden ben ik inmiddels al achter. Ik heb wel documenten gevonden dat auto's die voor 2006 op kenteken worden gezet geen automatische hoogteregeling of spoei installatie hoeft te hebben. Maar de vraag bij mijn auto blijf wel zeker of de orginele koplampen wel worden geaccepteerd in het cambus systeem. Meerdere garages wilden het wel proberen maar gaven al de twijvel dat het hoogstwaarscheinlijk niet gaat lukken.
bij deze dus ga ik niet veel geld uitgeven voor iets wat waarscheinlijk niet gaat werken.
19 jaar
heel verstandig jan , ik heb een paar jaren geleden nog wel xenon omgebouwd naar mijn omega die ik toen had (1994) maar die had geen can bus dat is nu gewoon het probleem.
groetjes danyel
klopt... danyel
bij alle audi versie's (ook can-bus) lukt het ook geen enkel probleem! alleen zit je soms met de evt, check-control maar ook dit is simpel te foppen dmv, van een weerstand... geen probleem.
waarom is men toch altijd zo bang voor het can-bus gebeuren ? verdiep je er is in... het is een mooi systeem..
paul,
Volgens mij moeten achteraf ingebouwde Xenon systemen met ingang van 1 januari 2006 (dat is over 2 1/2 week) aan dezelfde eisen voldoen als af fabriek geinstalleerde systemen. Dus, een geintegreerde hoogteverstelling (niet een verstelling van de achteras) alsmede koplampsproeiers. De hoogteverstelling heeft een ecu nodig en sensoren op voor- en achter-as die meestal via de can-bus met de ecu verbonden zijn. Het lijkt me dat dit niet in 1 uur is in te bouwen. Ook de prijs (285 euro incl. Btw) is wat laag om alle genoemde onderdelen te bevatten. Niet voldoen aan de vorengenoemde eisen zou moeten resulteren in afkeur bij de eerstvolgende APK-keuring. Ook onderweg kun je bekeurd worden als ze hier echt naar gaan zoeken. Kortom, alleen af fabriek bestellen en niet achteraf inbouwen.
old ford.. er is je kennerlijk iets ontgaan ?
Auto's die af fabriek met Xenon verlichting geleverd worden dienen te zijn uitgerust met automatische niveau regeling en een wis was installatie op de koplampen. Echter voor de Xenon conversiesets voor de aftermarket geldt dit niet. De Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft te kennen gegeven dat bij de APK keuring alleen gelet wordt op het lichtbeeld. Dit lichtbeeld veranderd na de Xenonconversie niet omdat het brandpunt van de Xenonlamp in de bestaande reflector hetzelfde blijft. Hierdoor is het tevens mogelijk geworden om ook nieuwe auto's met onze Xenon conversie set als accessoire uit te rusten.
Indien een XENONVISION conversie systeem achteraf word inbouwt bij een auto vanaf bouwjaar 2006, dient deze aan de zelfde eisen te voldoen als een affabriek systeem. Dat betekend dat deze dient te zijn voorzien van een koplampwiswasinstallatie en automatische niveauregeling.
Auto's voor 2006 waarbij al XENONVISION is aangebracht, of alsnog wordt aangebracht, zijn vrij van deze wetswijziging.
Voertuigen met een kenteken voor 2006, vallen dus niet onder de nieuwe regels!
paul,
Eerst wel, nu weer niet. We wachten dus gewoon op de volgende wijziging dat het wel weer moet. Je kunt er donder op zeggen dat de EU dit gaat eisen en terecht volgens mij.
de EU heeft de regel toch al gesteld... daar praten we nu deels over! alleen die geldt voor nieuwe voertuigen (kenteken) 2006..
verder gaat er voorlopig niks veranderen, sterker nog de regels worden hier en daar zelfs wat versoepelt..
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar