goededag,
ik heb vandaag mn koppakking vervangen en nu weet ik niet meer hoe de distibutieriem precies zat...
ik heb het bovenste tandwiel gewoon gelijk gezet met streepje op klepje bovenaan,dat was wel goed volgens mij..
maar nu de onderkant er staat een streepje op het schijfje die naar de dynamo gaat,die heb ik gelijk gezet met dat pinnetje dat
uitsteekt beetje in het midden van het blok.
nu probeerde ik hem te starten hij draaide wel even maar starte niet,had geen compressie leek het..
kan iemand mij helpen????
alvast bedankt groet mike
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zijn de hydraulische klepstoters niet de oorzaak omdat je zegt dat hij geen compressie heeft.
haal het klepdeksel er eens af en geef met de achter kant van de hamer daar op tik dan doet hij het met door starten weer gaan doen ik ga er dan wel van uit dat de riem goed staat.
groetjes jan.
Kan goed zijn dat je riem / nokkenas niet goed ligt..
Zie :
[url=http://img97.imageshack.us/i/13636779.pn...][img]http://img97.imageshack.us/img97/5026/13...[/img][/url]
Gr Stefan
14 jaar
hallo zoals ik kan zien heb ik de riem wel goed gelegd,dus zal morgen even kijken of het aan de kleppen ligt...
groet
14 jaar
Heb je de nokkenas niet een slag verdraait ?
Maar dat zie je wel als je hem op BDP zet en dan even naar de stand van de as kijkt.
14 jaar
zit net toch nog even te kijken maar dat onderste tandwiel is niet dat wieltje wat naar de dynamo loopt of wel???
wand daar staat ook zon streepje op,moet ik die er eerst afhalen??
groet mike
14 jaar
Dat piemeltje wat uitsteekt moet overeenkomen met de inkeping van de poulie, dus waar je dynamo riem overheen loopt.
Als dat goed staat, kijk dan eens even hoe de nokkenas staat.
Gr Stefan
14 jaar
En loopt hij weer ??
14 jaar
[quote=psykmike]nu probeerde ik hem te starten hij draaide wel even maar starte niet,had geen compressie leek het..[/quote]
Kan kloppen. De oorzaak hiervan zijn de hydrolische plunjers voor de klepbediening. Even doorstarten, daarna 5 minuten laten staan en nadien weer even doorstarten. Op een gegeven moment springt de motor dan wel aan als de plunjers weer op hun oude stand staan.
ik heb het een paar keer geprobeerd en hij starte bijna. distri staat goed auto heeft compressie,vonkt en krijgt benzine...
maar nu is mn accu weer leeg dus kan ik niet meer doorstarten..
zodra hij loopt zal ik het ff laten weten..
gr mike
14 jaar
Mike,
Wat heb je een paar keer geprobeerd ? De distributie veranderd of gecontroleerd ?
Je kan hem ook even aantrekken of start hem over of laad de accu op..
Ben benieuwt..
Gr Stefan
14 jaar
Je stoters zijn leeg, bouwt geen compressie op. Trek hem maar aan met een andere auto.
14 jaar
aantrekken deed hij het ook al niet,zal wel iets zijn dat ik niet weet. breng hem wel weg naar garage ofzo.
allemaal bedankt.
gr mike
14 jaar
Mike,
Nu controleer je nokkenas eens, bijna zeker ervan dat je de nokkenas gewoon een volle slag moet draaien, dus de poulie 360 graden draaien, ik denk dat deze verkeerd staat, het merkteken kan nu wel kloppen maar de timing niet, probeer het maar eens..
Ik ben benieuwt..
Gr Stefan
14 jaar
Maakt niets uit, Stefan.............de ontsteking draait dan ook een slag mee. Het zou anders worden wanneer de kabels een halve slag omgezet worden maar laten we het niet ingewikkelder maken dan het nu al is......
Moderator,
Ik bedoelde enkel de nokkenas 360 graden te draaien, dus niet de rest eromheen, dacht eens hetzelfde meegemaakt te hebben, maar kan me ook vergissen..
Aangezien hij niet meer start na de wissel, en de merktekens toch goed staan, zou het best een mogelijk kunnen zijn in mijn ogen..
14 jaar
hallo, vandaag nog een keer geprobeerd te starten hij sloeg bijna aan. maar als ik dan doorstart doet hij weer niks meer. loopt dan zwaar lijkt het.
mike
14 jaar
Blijven starten heeft geen nut mike..
Je zou eens naar de nokkenas kunnen kijken zoals ik al eerder zei, je moet het ook kunnen zien aan de stand van de nokken als bij op BDP staat..
Meen dat je de nokkenas dus 360 graden kan verdraaien,zodat de timing wel klopt, dacht precies hetzelfde te hebben meegemaakt, bij een C13N kadett..
Controleer het toch maar eens even, anders kun je hem altijd nog weg brengen.
Gr Stefan
14 jaar
zal het proberen als het wat beter weer is,het regent hier heel de dag. en mn auto staat buiten hopelijk is het morgen beter weer.
gr mike
14 jaar
hallo,ik ben nog met de distri bezig geweest maar ik kwam er niet meer uit. toch maar weggebracht naar garage van iemand die ik ken.
stond de disti schijnbaar een kwart niet goed,4 nieuwe bougies en koelvloeistof. moest ik 25 afreken. dus ben er toch nog goedkoop vannaf gekomen.
maar het probleem is dus opgelost.
iedereen bedankt voor de info!!!!!!
groet mike
14 jaar
Bedankt voor de Feedback!
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar