auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Corsa: Div foutcodes Lambda?? Corsa z1.0xep

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: z1.0xep

We hebben een Corsa 1.0 3 cilinder uit 2004 met 97.000 km met een brandend motor lampje.

Uitgelezen: 5 foutcodes

- P0141 Verwarmde lambdasonde 2, cil.rij 1, regeling verwarming-storing in circuit
- P0135 Verwarmde lambdasonde 1, cil.rij 1, regeling verwarming-storing in circuit
- P0135 Verwarmde lambdasonde 1, cil.rij 1, regeling verwarming-Hoge spanning
- P0130 lambdasonde 1, cil.rij 1, storing in circuit
- P1565 Body regelmodule Can gegevens fout.

Nou dacht ik, dat lijkt me niet zo lastig, even de verwarmings stroom circuits controleren en huppeta.

Makkelijk beginnen, eerst meten op de Lambda sonde of ik weerstand heb op de verwarmingsdraden en dat was goed.
Tijdens het meten zag ik op de voorste lambda dat 1 kant helemaal zwart aangeslagen was, nadere bestudering wees uit
dat er een klein scheurtje in het uitlaat spruitstuk zat. Zo'n eente met de Kat er aan van € 350,- ex

Nieuwe kat erop maar probleem is nog niet opgelost.

Nu meet ik op de verwarmings draden een spanning wisselend van 14,3 volt tot 3.5 volt staat te pendelen?????
Van af de massa is de + goed alleen de massa klopt niet, die geeft ook met de stekker los motor uit van accu massa naar de massa draad van de verwarming 0.47volt.

Op de sensor draden staat ongeveer 5 volt wisselt een beetje.

Ik denk dat de computer stuk is?

Of heeft er iemand nog een goed idee?

Geplaatst door

Leon van Veen (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens TIS-2000 (Opel dealer info) mag je niet zo maar voltage op de massa draad van de verwarming meten.
Je zou eerst zowel de motor-computer van de kabelboom los moeten maken en relais K30A (Radiateur koelvin) moeten verwijderen.
Weerstand van de verwarming is 7 tot 11 ohm. Normale waarde bij 20 graden Celsius is 9 ohm.

Wisselende spanning op de verwarming is een Duty Cycle regeling. Dat kan wel kloppen.
Signaal van 5 volt klopt niet. Dat zou de normale 0,1 tot 0,9 volt moeten zijn.
Boven de 1,2 volt op het signaal zou je foutcodes moeten krijgen.

oldford 0
badge

14 jaar

Dank je voor je reactie.

Daar hebben we wat aan. De 9oh m weerstand klopt dat heb ik ook. Daaruit heb ik geconcludeerd dat de verwarming in de Lambda sonde niet stuk is.
Maar door die wisselende spanning en onjuiste massa dacht ik dat de ecu naar de kl@te kapot was. Zal ik dan niet eerst maar de Lambda Sonde vervangen? (die
kost origineel ook €260,- euro) heb ook geen andere auto waar ik hem effe af kan halen.

Leon van Veen 0
badge

14 jaar

ECU's kunnen kapot gaan, net zoals lambdasondes, maar beide verwarmingen tegelijk?

TIS-2000 geeft nog een test aan. Neem stekker van de lambdasonde(s) los en meet aan de kant van de sonde.
Meet weerstand tussen pen 1 van de connector en massa. Moet meer dan 500Kohm zijn.

1 foutmelding zit me dwars, dat is de P0135 - hoge spanning. Dat is een kortsluiting naar plus.
Alle bedrading al bekeken? Misschien vocht ergens in een connector gekomen?

oldford 0
badge

14 jaar

het is bij die corsa,s vaak heel simpel de lmm,geeft dan wel foutcode lambda aan maar is vaak de lmm

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.