Opel : een inspectie

Hallo, bij de Opel garage heb ik gevraagd om mijn auto 100% van alles te controleren
onder anderen
uitlezen,
alle sensoren,
stapenmotor,
lambdasonde
compressie verlies enz.

de medewerker noemde dat een inspectie, en binnenkort moet ik een afspraak maken.
Ik wil graag weten wat ze bij een inspectie controleren, ik heb een lijs gemakt
horen deze allemaal bij een inspectie, ik heb ze niet allemaal opgenoemd, maar ik heb gezegd 100% alles.+

Uitlezen
Stapenmotor
lambdasonde
Luchtmassameter
De temp sensor + alle sensoren
Bougie kabels
accu
Katalysator
Airco
Injectoren
Bobine
Compressie verlies - de klepspeling –
Gescheurde kop test


vice kogel
stuurkogel + stuurstang
draagarm rubbers
draagarmbussen
veerpoot lager
wiel lager
homokineet
schokdempers
draagarm bussen of stabilisatorrubbers
Onderfusee speling

* deurcontacten
* contactslot
* multitimer
* aansturing C.V.

het is handig om het van tevoren te weten, weet je ook mischien hoeveel zo'n controle kost
alvast bedankt!


Lisamik

Geplaatst door Lisamik (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Tobian (0), 18 jaar geleden

Ik weet niet wat het uurloon is van een monteur maar volgens mij kost deze lijst een aardige duit. Weet je geen serieuze monteur in je kennisen kring? of mischien via iemand anders.
Ikzelf laat m`n astra `99 altijd door een goede kennis na kijken
want als ik de bedragen van een grote beurt hoor schrik ik behoorlijk.

stefan84 (0), 18 jaar geleden

waarom wil je alles gecontroleerd hebben als de auto naar behoren loopt ?het enigste wat je ermee opschiet is dat het een hoop geld kost!en als je ook nog van die garage's hebt wat meer dan de helft 'over het hoofd' zien,hebben ze de euri's snel verdiend..is mijn mening!

maar ieder zijn eigen keus natuurlijk..

Stefan

Lisamik (0), 18 jaar geleden

Ik weet het zelf niet, ik weet ook niet waar ik moet beginnen, een maand geleden heb ik een APK keuring gehad en het was hellemaal goed. De auto is niet de zelfde als 3 jaar geleden, zo rommelig als een tractor, en zo traag met 101 pk, (110.000 op de teller). De auto rijd niet lekker, de stuurgedrag, de rommelige wielen, de motor geluid, de olie en benzine verbruik.
Bijna zeker dat stuurgedrag en rommelige wielen kwamen na het vervangen van een andere velgen Et 35 ( het verhaal van Roy Schouten).
Maar de garage heeft gezegd een inspectie kost 120e vind ik niet echt duur als ze dit genoemde lijs gaan controleren. Wat hoort eigenlijk een controle bij een inspectie?

stefan84 (0), 18 jaar geleden

ow,je zegt olie en benzine verbruik ? bij een auto met zo weinig km's pas ??verbruikt hij dan ook koelvloeistof ?

bij de apk keuring gaan ze niet kijken of je motor nog in orde is,maar kijken ze meer naar dat tweede rijtje wat je opgenoemd had!

wat is het verbruik precies ?olie,benzine,koelvlst.

bij het uitlezen zien ze normaal als er iets stuk is of niet reageerd,maar je ziet niet op de testkast of de bougiekabel 'kapot' is..

voor zeker weten vast te stellen dat je kop gescheurd is,moet hij eraf gehaald worden,dat is even een hoop meer werkt,en dan kom je zeker weten niet daar met ¤ 120,-

je stuurgedrag en rommelige wielen zal wel komen door een hele verkeerde ET-waarde,of scheve/kromme velgen,is het uitlijnen en de balans van de wielen wel inorde ?
anders krijg je ook zo'n effect!

Stefan

Lisamik (0), 18 jaar geleden

Stefan bedankt voor je duidelijke uitleg,
met uitlijnen en balanceren wil ik nog niet beginnen, ik ben op zoek naar een set van passende velgen, dan laat ik het pas nakijken. Deze mooie originele velgen heb ik verkocht en heb ik een andere maar niet passend velgen gekocht, ja heel dom van me.

http://img401.imageshack.us/img401/2528/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

Koelvloeistof verlies heb ik niet en is ook schoon, benzine is 1:10 was 1:12-1:13 gemiddeld,
Olie heb ik paar maanden geleden vervangen, was Valvoline 5W-30 had ik heel veel bij moeten voelen 500km – 200ml tot 400ml , nu heb ik Shel 10W-40 ik moet toch bij voelen maar niet veel als met Valvoline. Tijde geleden heb ik een vraag gesteld over de majonese op de olie pijl maar nu is echt heel veel geworden dan toen. Het dopje is schoon. En slang carterventilati en buisje kan ik eenvoudig schoon maken?
ik heb een advies van jullie gekregen

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Slang van carter ontluchting schoonmaken:

demonteer de slang, maak m schoon zo simpel is dat, ik weet alleen niet of je eenvoudig bij die slang(en) kan komen.

Olie verbruik komt wel meer voor bij de X16XE(L) motoren

dit kan veroorzaakt worden door:

een slechte carterventilatie
versleten zuigerveren
versleten kleprubbers
defect koppakking

Ik rijdt in mijn vectra V6 met valvoline 5-w30 in de winter,
hiermee heb ik absoluut geen olie verbruk

somers rijdt ik met Castrol 10-w60 high performance olie, omdat ik dan veel in duitsland zit, en dus ook veel op de autobahn zit.

Willem

Lisamik (0), 18 jaar geleden

Willem wat bedoel je of ik eenvoudig bij die slang(en) kan komen. Ik heb inderdaad een x1.6xel SW. Moet die onder of bovenkant gebeuren?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Overig of stel zelf een nieuwe vraag.