Ik ben nu zo'n paar maanden bezig geweest met een corsa met bovenstaande motor omdat deze het volgende is overkomen:
eerst even inhouden boven de 120
daarna boven de 80 (weekje later)
kort daarna afslaan en nog een half uurtje stationair tijdens
het slepen
vervolgens ben ik oerstom geweest om na het zoeken de accu los te halen
dus: geen code meer in de ECU
Dus heb ik hem naar de garage gebracht met uitleg.
intussen heb ik wel het verdelerkapje vervangen en heeft de garage de ontsteking van een andere corsa overgezet, dus ook hier is het probleem niet.
Ik het de stationairklep gecontroleerd (beweegt)
benzinepompje vervangen (op advies van de ANWB-dude)
Ik denk zelf aan de bobine omdat de vonk een beetje geel is, en bij het proberen de motor wel aan wil slaan, maar de zaak verzuipt.
Heeft iemand nog suggesties, voordat ik het naar de sloop duw?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
niet naar de sloop duwen joh.....kom hem wel halen(grapje)
mogelijk blijft de injector open staan waardoor er veel te veel benzine ingespoten wordt.....als de injecor al eens los is geweest kijk dan ook goed naar de o ringen. deze moeten perfect zijn anders loopt het smoorklephuis vol brandstof...
en vergeten maar zeker belangerijk: temperatuur sensor in het inlaatspruitstuk. als deze defect is gooit het injectiesysteem er veel te veel brandstof in....
Ik denk dat ik handdoek in de ring gooi, wie hem wil mag hem halen.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar