Opel Astra: egr klep

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 20 tdi

Hallo, heeft er iemand ervaring met het afkoppelen vande egr klep dmv een plaatje of op een andere manier, blijkbaar kan die egr klep noal voor wat schade zorgen bij een sclechte werking

pierre

Geplaatst door pierre (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Makkelijkste manier is het losmaken van het vacuumslangetje en dit slangetje afdoppen zodat het vacuum wel behouden blijft.
Dan wordt de vacuumklep niet meer open gestuurd, en blijft theoretisch de EGR klep dicht.

Probleem is dat de klep al vervuild kan zijn, zodat hij toch wat open blijft staan, vandaar ook het plaatje.

Bij mijn Hyundai H200 bus heb ik de RVS koppeling van het uitlaatgedeelte bij de klep voorzien van een plaatje, ga nar je garage, haal 2 pakkingen voor die plaats, maak een plaatje 1.5 a 2 mm dik op maat aan de hand van de pakkingen die je als mal kunt gebruiken.

Pakking/plaatje/pakking tussen die plaats met oude pakking eruit.

Klaar.
Controleer de intercooler op rotzooi, de roet gaat daa ook door...net als het inlaat traject met olie van de carter ventilatie.

Succes
Cor

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Cor1822]Makkelijkste manier is het losmaken van het vacuumslangetje en dit slangetje afdoppen zodat het vacuum wel behouden blijft.
Dan wordt de vacuumklep niet meer open gestuurd, en blijft theoretisch de EGR klep dicht.

Probleem is dat de klep al vervuild kan zijn, zodat hij toch wat open blijft staan, vandaar ook het plaatje.

Bij mijn Hyundai H200 bus heb ik de RVS koppeling van het uitlaatgedeelte bij de klep voorzien van een plaatje, ga nar je garage, haal 2 pakkingen voor die plaats, maak een plaatje 1.5 a 2 mm dik op maat aan de hand van de pakkingen die je als mal kunt gebruiken.

Pakking/plaatje/pakking tussen die plaats met oude pakking eruit.

Klaar.
Controleer de intercooler op rotzooi, de roet gaat daa ook door...net als het inlaat traject met olie van de carter ventilatie.

Succes
Cor[/quote]
afsluiten dmv het vacuumslangetje, is niet de juiste oplossing, indien de EGR nu al open blijft staan (koolafzetting) blijft dit ook het geval met het gaan afsluiten op het vacuum, je schiet er dus totaal niks mee op.

wat cor schets is de bediening lam leggen, maar daar zit het probleem niet.

paul,

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Vandaar ook de rest van het verhaal Paul, zie allinea 2 en verder ;)

pierre (0), 17 jaar geleden

gaan der dan geen lampjes beginnen branden op mijn dash board en weet er iemand wat de invloed is op de roettest

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Van jour type gaat er geen lampje branden, van de auto's van de VAG groep vanaf 2003 wel, daar moet de klep softwarematig zoveel mogelijk dicht worden gezet.

Invloed van het sluiten van de EGR klep
Minder roet uitstoot, beter lopen in deellast, geen roet meer in het lucht inlaat systeem wat dit kan verstoppen.
Nadeel: meer NOx uitstoot, maar daar meten ze niet op bij de APK.

Beter voor het blok, beter voor het lopen van de motor, dus alleen voordelen voor je.
Doe anders een zoekje op het board met als zoektitel EGR klep

Groet,
Cor

venedijk (0) PRO, 17 jaar geleden

het motor storings lampje gaat zodra je gasgeeft branden en hij gaat in noodloop als je het slangetje afsluit.

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Is er bij dit type een mogelijkheid net als de VAG groep om softwarematig de EGR klep te knijpen dan?

Mea culpa over de foutmelding...

Groet,
Cor

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.