Ik heb in 2003 een opel vivaro 1.9 diesel gekocht
fijne auto om mee te rijden tot nu toe.
tijdens het rijden houd de motor in Ik moet dan de auto aan de kant zetten motor uit en dan gewoon weer starten dan is het probleem verholpen.afgelopen donderdag had ik weer deze probleem en de wegenwacht er bij laten komen, hij zij het is de EGR Klep ga maar mee na de opel dealer in Ede en dan wordt het verholpen maar wel 200 euro betalen contant.
Omdat mijn auto gekocht is in Arnhem heb ik daar een onderhouds contract over deze wagen .
Zo gezegt zo gedaan ik moest naar Arnhem komen en daar zouden ze mij helpen de wagen werd door gemeten en volgens de monteur was er niks aan de hand en zij hierop zou het probleem nog eens voorkomen dan moest ik de motor maar even uitzetten en dan weer aan.Nu is mijn vraag wat is er kapot, is het de EGR klep of de luchtmassa meter, ook gaat heel af en toe het lampje branden van de gloeispiraal Is het verantwoord?
Vandaag was het weer zo ver, A1 Amsterdam kwam ik stil te staan
ze hebben mij naar de opel garage getakeld.
Na laten meten en de uitslag was brandstofpomp kapot.
Kosten 1700,00 incl maar ze konden niet zeggen of de EGR klep ook stuk zou zijn, de kosten hiervan is 185,00.
Het ergste is,het valt allemaal buiten de garantie ze konden niks tegen doen omdat een keer de servesbeurt door een ander garage is uitgevoerd.
Ze miste een stempel van de opel garage. Ook kreeg ik geen leen auto mee want dat valt ook onder het garantiefonds.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi ruud
nou de brandstof pomp gaat niet snel stuk bij een vivaro wel de solenoidklep op de brandstofpomp en luchtmassameter wil wel eens voorlomen
succes
martin
Het verhaal van geen garantie is twijfelachtig, er is tegenwoordig een wet Monty, als je auto aantoonbaar onderhoud, (volgens de voorschriften) heeft gehad blijft de garantie geldig.
Je moet dus wel kunnen aantonen dat het onderhoud volgens de voorschriften is uitgevoerd(dmv oude rekeningen e.d)
Wat betreft je technische problemen: als de motor inhoud en het lampje van het gloeisysteem gaat aan heb je meestal een storing aan de turbodruk sensor of regelklep. De motor blijft dan wel altijd draaien(in noodloop).
Dat nu de brandstofpomp kapot is lijkt mij dan ook toeval, maar het kan wel, komt helaas wel eens vaker voor.
Als je het toch zelf moet betalen laat men dan ruil onderdelen monteren, dat scheelt aanmerkelijk in de prijs.
Suc6
Heb ik ook gedaan wat jij zij richard scheelde zekers voor de brandstofpomp (ruil) betaal ik nu 481.50 euro
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar