Hallo,
Wij hebben hierzo een Opel Vivaro uit 2001 met een 1900 diesel motor, als hij gewoon rijdt zonder beladen zware aanhanger of caravan (1500 kilo) is er geen probleem, zodra er een aanhanger achter word gehangen, gaat hij in noodloop zodra de motor echt moet werken, berg op bijv.
De foutcode die er in zit is:
P1125 (1) Onregelmatig ---- Onvoldoende stroming solenoide klep laaddruk gedetecteerd.
Iemand deze al eens gehad?
recent een beurt gehad met brandstoffilter, en de verstuivers zijn vervangen ivm. stampen van de motor.
Als iemand dit al eens heeft gehad hoor ik dat graag en wat er toen evt. aan de hand was uiteraard.
Geplaatst door downforthecause (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vivaro? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
marwess (0) PRO, 17 jaar geleden
kijk eens naar het brandstoffilter als dat er een is met een draaideksel dan kan het zijn dat die niet goed afdicht opnieuw open maken en dicht draaien kan wel een helpen wat ook nog wel voorkomt is de bekende solenoide klep die zit bij een 1900 bovenaan de brandstofpomp met 3 torx boutjes vast
succes
martin
Opeltje (0) PRO, 17 jaar geleden
laaddruk regelklep defect. komt vaker voor....
Richard (0) PRO, 17 jaar geleden
Voor terugkerende code p1125 is een software-update, mits de solenoideklep in orde is zal hiermee het probleem verholpen zijn.
De solenoide klep die met deze code bedoeld wordt is de klep aan het schutbord met de twee vacuumslangen erop. Deze stuurt de wastegate van de turbo.
downforthecause (0) PRO, 17 jaar geleden
De software update had ik al gedaan, had dit inderdaad gezien op Tis. En hij blijft inderdaad terugkeren.
Zal de vacuumslangen en de klep bekijken, hoeveel onderdruk moet hij normaal gesproken geven??
Opeltje (0) PRO, 17 jaar geleden
deze klep gaat inwendig defect. als je in de omgeving van de stekker witte aanslag ziet is hij zeker weten defect...
Richard (0) PRO, 17 jaar geleden
Als de software gedaan is en het niet helpt moet je inderdaad de klep vervangen, deze gaan regelmatig kapot.
downforthecause (0) PRO, 17 jaar geleden
De klep is besteld, sowieso komt de Vivaro eind deze week voor de storing, had hem alleen even snel uitgelezen vorige week, vind het wel vreemd dat als je er gewoon meerijdt er geen problemen zijn, maar zodra als je er een zware aanhanger aan doet en de bergen in gaat hij in noodloop gaat, zou hij het dan ook niet moeten doen als vlot doorrijdt??
MB (0) PRO, 17 jaar geleden
Katalysator misschien wat aan het dicht koeken???
Succes
Richard (0) PRO, 17 jaar geleden
Het klepje en de turbodruksensor gaan bij deze wagens regelmatig kapot of zijn oorzaak van vage storingen