Auto loopt verder perfect, alleen soms even 1 keer flink inhouden, alsof er iemand even flink achter aan de auto trekt, storingslamp begint dan te branden, auto loopt dan direct daarna weer goed en de storingslamp gaat dan even later vanzelf weer uit. Uitlezen geeft iedere keer P0100 ( luchtmassameter ) en P0110 ( luchtinlaattemperatuur).
Nieuwe lmm geeft geen soulaas. Stekkers is niets mis mee.
Storing kan soms 3 keer binnen 5 km. voorkomen en soms in dagen niet.........
EGR ook al dichtgemaakt en softwarematig buiten spel gezet.
Bobineblok ook al even gewisseld maar ook dat gaf geen oplossing.
Afgelopen winter is er een andere stuurpomp ingezet en kort daarna zijn de klachten begonnen. Zal toeval zijn want kan de link daartussen niet leggen.
Iemand wellicht nog een idee?
Mvg.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bedrading misschien beschadigd met de stuurpomp wisselen?
Denk aan los kontakt/draadbreuk of sluiting tegen massa...
Haal de stekker op de ECU eens heen en weer.
Gr Ron
Bedankt Hans en Ron.
Stekkers op de ecu al los gehad en gecontroleerd. Morgen komt de auto weer en zullen alles nog eens nalopen en meten. Moeilijk geval..........
Min of meer door toeval kregen we de tip van massagebrek v/d lmm. De gele draad in de 4-polige stekker is dat. Extra massadraad rechtstreeks naar accumin gelegd en alle problemen opgelost. Naspeuring hier op dit forum leverde ook die suggestie op......... De vervangen stuurpomp had er dus niets mee te maken.Klant blij en wij blij.
Mvg.
Inwendig contact in de ECU willen wel eens voorkomen daarom zij ik al ECU stekkers heen en weer bewegen/wrikken.
Gr Ron
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar