close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra 1.7 TD: Gebroken tuimelaar

Bouwjaar: 1997

Wie heeft een verklaring voor het breken van een tuimelaar van een Astra 1.7 TD bj 1997? Dit is nu binnen een hafjaar twee keer gebeurd.We hebben de eerste keer de auto hier niet voor in de garage gehad, maar nu staat hij bij ons en horen we dat dit al recent ook al eens was gebeurd.We constateren wel dat de klepstoter vastzit, maar is dat de oorzaak of door de gebroken tuimelaar veroorzaakt?





Graag reakties met ervarvaring?Vooralsnog plaatsen we een nieuwe stoter,tuimelaar en ook een nieuwe riem.





Zelf denken we aan een in het verleden een gebroken riem, die wellicht de tuimelaars een knauw hebben gegeven, waarbij ze niet zijn vervangen

Geplaatst door

Siem Bijman (625)
badge vip badge

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

daar ik 15 jaar ervaring heb met alles op het gebied van het inwendig reinigen van motoren,injectiesystemen,zowel diesel als benzinemotoren,denk ik een sterk vervuilde stoter,wat ik iedere dag in praktijk tegenkom,reinigen met pro-tec engine flush voorkomt een hoop narigheid.

pro-tec 0

21 jaar

tja als de riem al eens gebroken is heb je kans dat de breeklijn is verzwakt. ook als de riem niet juist staat afgesteld gaat het mis. oveigens is de cil kop naar een ev koprevisie niet te ver afgevlakt waardoor de kleppen soms even tegen de zuigers tikken?




Opeltje 0
badge

21 jaar

Dit is ook wel een kwaaltje volgens mij van die Astra's. Ik heb het zelf verschillende keren meegemaakt.

RoelV 0
badge

21 jaar

dit euvel kan alleen gebeuren als de riem timing niet juist afgesteld staat,want deze motor heeft een conische bevestiging t.b.v het nokkenastandwiel en niet zoals "normaal" een spie.



als de kop wordt afgevlakt heeft dat totaal geen invloed op dit probleem omdat de kop vlak is van onder dat wil dus zeggen dat de vebrandingsruimte in de zuiger is geplaatst.



dus ook al vlak je hem de commpressie blijft hetzelfde mits een zelfde dikte koppakking wordt gemonteerd.



en heb ook een keer meegemaakt dat de klepgeleiders waren gescheurd en zodoende de klep vastliep en de tuimelaar ook brak.

p.fenslage 0
badge

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.