close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Gebroken vóórveer

Bouwjaar: 1997

Sinds enige tijd hoorde ik wat rammelen bij het linkervoorwiel, als ik over hobbels reed. Na enig onderzoek bleek er op de veerschotel een afgebroken deel, van de veer te liggen. De auto staat iets dieper en de veer is zo afgebroken dat het geen schade aan de schotel zal aanrichten, maar deze zal toch vervangen moeten worden.
Vraag: Is er iemand die mij kan zeggen of de veer vervangen kan worden zonder de gehele veerpoot uit te bouwen?
Nog een vraag: Als de schokbrekers versleten zijn, moet dan de hele poot vervangen worden of kan er een andere schokbreker in?

Geplaatst door

Koekblik (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De veerpoot moet helemaal verwijderd worden bij t vervangen van de veer, en als je een schokbreker moet wisselen ook.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Bedankt Willem een bult werk dus. Eerst dan maar is shoppen, zit dat type schokbreker ook nog in andere opels?

Koekblik 0

19 jaar

hey tom,

voor 60 euro heb je een setje schokbrekers bij auto comfor en als je zorgt dat je veer klemmen heb valt het op zich wel mee dan ben je zoon 45 min tot een uurtje per kant bezig.

gr tijne

tijne 0

19 jaar

Ik ben er inderdaad vóór om dat soort zaken niet van de sloop te halen en aan veerklemmen kan ik ook wel komen.De meeste tijd zal wel weer gaan zitten in het uitelkaar halen van het roestige oude spul. Heeft iemand nog tips van beslist wel en absoluut niet los halen?

Koekblik 0

19 jaar

Voordat je gaat demonteren , draai eerst de centrale moer los van de aandrijfas , want nu kan je het wiel nog blokkeren , anders draaid hij mee.
Spoorstangkogel NIET losmaken van de spoorstang , want dan kan je opnieuw uitlijnen!
Monteer als het kan een gebruikte veer van dezelfde sterkte
(kleurcode)Dan heb je de minste kans dat de auto scheef gaat staan. (Of 2 nieuwe)
En gelijk de schokdempers vervangen is wel slim als je de zaak toch onder de auto uit hebt, maar dan moet de andere kant ook.

mvg,
Hans.

Hans4040 1240
badge vip badge

19 jaar

Iedereen bedankt voor de goede tips. Nadat ik bekeken heb hoe alles exact vast zit. Heb ik prijsopgaaf gevraagd bij een plaatselijk profiel bandencentrum. Die hebben mij een prijsje gemaakt, waarvoor ik zelf het risico niet wou lopen, dat ik met een half gedemonteerde veerpoot,één van de fusékogels niet los kan krijgen. Het heeft wel wat zelfovereding gekost, maar ik heb het deze keer toch maar uit handen gegeven.
Groeten,
Ton

Koekblik 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.