close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: Heel raar motor probleem

Bouwjaar: 1991

Goedendag allen,

Ik heb het volgende probleem en wilde weten of iemand van jullie de oplossing weet.

Ik reed vandaag wat rond en toen bij de 50 km/h zakte de auto in snelheid en het gaspendaal reageert niet meer en plots in een keer deed hij het weer.

Ik verder rijden en nog geen 600 meter verder weer.
maar dit keer geen herstart :S

kom op een uitvoeg strook te recht (gelukkig)
en daar proberen te starten deed niks meer starter motor draait maar geen onstekking.(of brandstof)

Neef gebeld of ie sleepie wil geven, komt langs en wij nog maals starten (na 20 minuten) en draait weer als van ouds.
ik voor de cker heid een paar rondjes gereden, geen problemen ik verder naar huis voor verder probleem zoeken, (vrij lastig als zo niet op bepaalde plekken gebeurd) en na 5 km weer, maar geen neef in de buurt, stond ik weer, wat nu?
ANWB gebeld heeft gekeken, kon zo niet verklaren wat het was, maar zoals altijd wanneer er een vak man naar kijkt geen problemen. hij zei, kan de tank zijn die niet goed lucht aan zuigt (vacuum trekken) maar kan ook een contact zijn van de starter onderbreker.

Maar goed ik naar huis, sta ik voor het stoplicht na weer een aantal kilomter gereden te hebben blop blop blop weer uit. Motor weer gestart en pakten hem weer op. naar huis gereden (gehaalt en wel) wil ik hem weer starten deed ie helemaal niks meer (weer alleen de start motor die draait), Dus daar sta ik.

Nu vanavond na 4 uurtjes wachten weer geprobeert, starten en lopen 5 minuten stationair gedraait te hebben slaat ie weer af, (dus naar mijn idee geen onstekkings probleem, hij slaat ook echt af alsof ie een benzine probleem heeft).

Het betreft hier een opel corsa uit 91, 1,2 Benzine.

Heeft iemand enige idee waar ik eens naar kan kijken wat het kan zijn, heb zelf wat ervaring op vliegtuigzuiger motoren (niet veel maar de basics weet ik wel) dus kijk er eerst eens even zelf graag naar voor ik naar de dealer ga.
Zou ik graag morgen doen.

Dit verhaal is van 4 dagen terug, maar nu ben ik ff verder gaan zoeken en motor start goed en loopt goed als ie koud is, hij komt echt na 2 a 3 minuten al uit het blauwe gedeelte, wat hij voor dit probleem nog niet had.
Maar hij blijft rustig 10 a 15 minuten stationair draaien. langer heb ik ook niet geprobeerd.
maar als ik hier na de motor af zet en als ik dan nogmaals start dan loopt hij niet. wat hij mist weet ik niet maar je kan het vast wel horen als je weet hoe het klinkt als hij verzuipt door te veel choke of als geen ontbranding heeft.

Wacht ik nu een paar uur dan is 2 rondjes van de starter motor en hij loopt weer (normaal heeft hij nog geen rondje nodig)

Ik hoop zo genoeg informatie gegeven te hebben en dat iemand dan oplossing weet.

Mijn complumenten voor het form trouwens.

Greets en hoor graag van jullie

Jeroen Keesom

Geplaatst door

J_crossa (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je kunt het volgende eens controleren: als de motor niet wil aanslaan: een bougiekabel van de bougie halen en er een losse insteken en de buitenkant van de bougie tegen het motorblok leggen: dan even starten en kijken of er een vonk komt; zo niet is het een ontstekingsprobleem. Geef ook even de motorcode voor nadere gegevens. Groeten

Averdonk 0
badge

20 jaar

Voor de motor code zal ik naar de dealer moeten of kan ik deze zelf ook opvragen?

(heb veel verstand van vliegtuigen) maar hiermee kom ik niet verder.

Groetjes
Jeroen Keesom

J_crossa 0

20 jaar

motorcode staat op het kenteken van je auto,ik denk dat het een C12NZ U9 motor is.
Probeer even wat H. Averdonk je zei.
Indien je inderdaad dan geen vonk hebt denk ik zelf (denk dus ik weet het natuurlijk niet zeker)dat de ontstekingsmodule vervelend doet.
Dit komt vaker voor.Die zit onder de bobine gemonteerd.
Je kan er eens een op de sloop halen en proberen,kost geen fortuin.

Suc6

Motorcode staat in het blok op een vlakje onder de bougie van de 4e. cilinder. Hier staat het motornummer: of het begint met 12N of 12S of met C12N of C12NZ en dan volgt het motornummer.

Averdonk 0
badge

20 jaar

Ik vroeg dus ook om de motorcode i.v.m. het type onstekingsysteem. Vandaar.

Averdonk 0
badge

20 jaar

Heb dit probleem gehad met een C16nz (vectra) uit 91...was de ontstekingsmodule...(maar of dat nu het geval is)Zou em ff uit laten lezen bij de dealer...Scheelt een hoop gissen.

Nathan 0

20 jaar

als er wel spanning komt, maar de benzinepomp draait niet....denk ik dat je het probleem gevonden hebt....inderdaad de pomp.

Opeltje 0
badge

20 jaar

Ben al wat verder.

Heb nu 2 weken geknutseld.
en brandstof pomp gecontroleerd.
met resultaat dat deze draaide voor 2 seconden als je het contact om zetten en dus maar aan nam dat ie goed was daar na
niks meer kunnen vinden, hij vonkt ook gewoon als ie niet wil starten dus onstekking ok, dus bleef maar aan geen brandstof denken.

Nu ik maar is gaan kijken naar brandstof filter. die was ook goed maar er kwam bijna geen benzine uit de leiding zetten dus maar is gekeken tijdens starten of op ze laagste punt wel bezine er uit liet druppellen.

En nee hoor geen bezine, nogmaals benzine pomp gecontrolleerd en wanneer ik nu het contact om zet idd geen pomp die draait.

gemeten of er wel spanning op komt en die is er voor 2 seconden.

Dus gaan we zo ie zo een nieuwe brandstof pomp regelen. Geen idee wat me dat gaat kosten.

hebben jullie enig idee of dit het probleem kan zijn met de auto of kan er nog een probleem in die auto zitten?

Alvast Bedankt

Jeroen

J_crossa 0

20 jaar

nieuwe pomp zit er in, maar ben weer terug op het oude niveau.

lopen en na verloop van tijd wil hij niet meer een slaat hij af.
Krijg ook geen motor lampje. of wat,

het is gewoon irritand het probleem is niet vast te stellen. iemand nog een spontane ingeving waar naar ik kan kijken??

Ben helemaal radeloos.

Alvast Bedankt.

J_crossa 0

20 jaar

hoi, mishcien kun je nog kijken naar het brandstofpomprelais?
Je hebt het de laatste keer niet vermeld maar wat gebeurd nu je de nieuwe hebt gemonteerd, hoor je de pomp dan wel, en komt er spanning op?
Als de pomp wel draait maar geen benzine: weet niet hoe het in de tank is maar mischien heb je vuil in je tank?
groeten michiel

Michielrc7825 0
badge

20 jaar

Ik heb de nieuwe pomp er in hangen komt netjes een straal benzine uit zetten en tot aan het injectie punt. Dit betekent natuurlijk ook dat je spanning op je relais heb staan en ook op de pomp. Maar waarom hij afslaat? ik heb geen idee. soms blijft hij ff bokkken en dan zegt hij ik stop er mee en dan is moment dat je hem neit meer gestart krijt.

Groeten Jeroen

J_crossa 0

20 jaar

Aan het verhaal te zien verwacht ik niet dat het pomprelais de oorzaak is maar het benzinefilter dat vol troep zit of een slang die dichtgeknepen wordt vanaf de pomp richting motor. De filters dienen iedere 30000 km. vervangen te worden. Als je de slang bij het injectiehuis loshaalt moet er een vlotte straal benzine komen als je even het contact er op zet. Oppassen natuurlijk!

Averdonk 0
badge

20 jaar

:)
Ik ga morgen nogmaals kijken nu de nieuwe benzine pomp er op zit. of er nu weer een goede straal uitkomt bij de injectie maar ik denk dat het filter wel goed zit, want hij loopt de eerste paar minuten en dan stopt hij en krijg ik het niet meer voor elkaar om hem te laten lopen..

Greets

J_crossa 0

20 jaar

meet dan ook wederom weer of er spanning op de pomp komt...of dat deze wegvalt...mogelijk is dan toch het brandstofpomp relais de oorzaak...maar die pomp deugde niet...wel spanning en niet draaien geeft toch aan dat de pomp niet echt lekker was...overigens kun je eens beschrijven hoe en waarmee je dit gemeten hebt?

Opeltje 0
badge

20 jaar

Ik weet idd zeker dat de oude pomp niet deugde maar ik heb net nog even geprobeerd ik hoor een relay schakelen zodra je het contact omzet. maar welke het is weet ik niet, maar als de auto voor het eerst start na lange tijd hoor ik netjes de pomp gaan draaien maar slaat hij af en klooi ik dan nog steeds met het contact hoor ik alleen het relay en maar geen pomp.

Ik meet dan over het voltage die op de contector staat zonder pomp te hebben aangesloten, ik weet alleen niet als de pomp aangesloten is de hoeveelheid amperage die er loopt.

En ik meet met een unveriseel meter.

jeroen

J_crossa 0

20 jaar

je moet de voltage meten met de pomp aangesloten als het kan....dus gewoon de voltage even belast meten....mogelijk is de overgangsweerstand in het relais te hoog en de spanning daardoor dus te laag...als hij belast is.

Opeltje 0
badge

20 jaar

Dat zal ik morgen gaan doen, bij wat meer licht. Maar kan jij verklaren waarom dan met een koude motor hij wel zal gaan draaien (de pomp) en dan naar verloop van tijd er mee stopt?

En wat te doen als er geen of niet genoeg spanning op de pomp komt? En ik neem aan dat dan de grens bij 7 a 8 volt is. Pomp werkt op 12 Volt)

Greets

J_crossa 0

20 jaar

dan zou ik voor het brandstofpomp relais gaan..

Opeltje 0
badge

20 jaar

je hoort morgen van me,

Iedergeval heb ik al een hoop van me auto geleerd op dit top form. Bedankt alleen voor de medewerking en tot morgen.

Greets

J_crossa 0

20 jaar

:D idd het brandstof pomp relais.

Heb het even over brugt en lopen als een speer ook als hij warm is, nieuwe er in gehangen, en ja wel klaar is kees. Hij loopt weer als van ouds heerlijk!!!

volgens mij maakte het relais slecht contact want ik meette wel spanning maar volgens miji trok hij gewoon niet het juiste amperage.

Volgens mij moet ie zwart van binnenn zijn. iedergeval iedereen hartelijk dank voor de hulp

MvrGr,

Jeroen Keeesom

J_crossa 0

20 jaar

gelukkig weer opgelost,

Opeltje 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.