Hoi, ik heb een Corsa 1.4 uit 94, hij start goed, loopt mooi stationair, rijdt als de brandweer totdat de motor op temperatuur is. Dan valt hij gewoon uit, het motorstoringslampje brandt dan ook. De motor doet dan van het 1 op het andere moment helemaal niet meer. Na een tijdje (varieert tussen de 5 en 20 seconden) kan ik hem weer gewoon starten en rijdt hij weer perfect. Dit gebeurt een paar keer (laatst een keer in de Botlektunnel!!!!!) en dan zolang je blijft rijden niet meer.
Soms blijft de storing een paar dagen weg. Er zitten goede bougiekables op, de rotor en verdelerkap zijn nieuw, alle stekkertjes zijn glimmend schoon en gecontroleerd, de vacuumslangetjes zijn okee dus ik weet het gewoon ff niet meer. Heeft iemand een idee?
Groeten, Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt op een bobine storing.
popeye
Hmmm....ik had daar ook al aan gedacht maar als nog iemand het zegt..............dan ga ik die vd week ff omruilen met 1 van de sloop, ik hou je op de hoogte bedankt voor je tip!
11 jaar
Vermoed eeder het pomprelais. Is paars van kleur en zit rechts in de auto bij de voetenruimte, achter de zijbekleding. Euvel komt vaker voor.
ontstekingsmoduul defect, zwart blok met 2stekkertjes in je ontsteking.
Storing uitlezen.
Ik heb zelf deze klacht al een paar keer meegemaakt, bij mij lag het aan de temperatuur sensor.
Sloeg alleen af bij 100% warme motor.
beide problemen gehad bij zelfde Opel Kadett destijds .
de auto was nog geen jaar oud en toen ontstond al het defect met een pomprelais.
maar toen deed tie helemaal niets meer.
het af en toe wel en af en toe niet functioneren lag aan het ontstekings moduul.
dus een keuze maken, het relais is zo vernieuwd.
kan dat, storing uitlezen bij een auto uit 1994?
popeye
11 jaar
Goedenmiddag, even een update wat betreft de narigheid: Ik heb vanmiddag boodschappen gedaan, 1 bobine plus module, 1 MAP sensor EN een temperatuursensor. Brandstofpomprelais is vervangen dat hielp niet. Uitlezen heb ik gedaan via de "paperclipmethode" maar die gaf alleen maar veel keer 1en en 2en dus dat was alleen de start en stopcode. Vanavond ff de boel uitwisselen en kijken wat ie doet. Alvast bedankt voor het meedenken!!!
Groeten!
11 jaar
Vanavond alles uitgewisseld, de rit terug naar huis was even waardeloos als altijd....jammer.
Iemand nog suggesties? Zelf ga ik eens proberen om dure benzine te tanken, ik tank nu altijd bij Tango van die "goedkope" benzine.
Ik heb een keer een flesje injectorcleaner in mijn tank gegooid en toen heb ik heel de tank probleemloos leeggereden zonder storingen, na opnieuw getankt te hebben begonnen de problemen weer. Als ik er niet uitkom zal ik hem helaas in moeten laten slapen.
11 jaar
O ja, ik vergeet nog iets! die ontstekingsmodule met 2 stekkertjes, zit die in een oude onsteking met nog gewoon een verdelerkap en rotor???
11 jaar
Bijna alles is vervangen, dan blijft enkel nog maar een brandstoftekort over, dus de benzine pomp.
Heeft dit type al een nokkenas sensor zoals boven werd gesugereerd?
popeye
11 jaar
Patrick ;noem dan het type blok bv. C14 nz . Als je een ontsteking met verdeelkap en kabels hebt ,is er geen nokkenassensor.
Lukas ontsteking ging vaak stuk en de module onder de bobine . Nog even en alles van belang is nieuw!!!
Succes.
Verder nog; Wanneer de motor stopt kijk of en nog ontsteking is en /of benzine . Vang de benzine wel op het is nog heet daar !!.
Groeten.
Het is lang geleden, maar ik maakte destijds ook de gasklepstelmotor regelmatig schoon.
Er zit volgens mij ook een EGR klep in(soms veerbelast) en die maakte ik schoon, zat met 2 boutjes M13 vast.
Er is een simpele methode om met een batterij de ontstekingsmodule te testen(wie weet het nog?)
popeye
PS: Er schiet opeens nog iets te binnen.........brainwave!
Er zit een z.g. NTC weerstand op het motorblok en dat is de temp. zender .
Bij koude motor wordt er meer brandstof toegevoerd en dus afhankelijk van de omgevingstemperatuur.
Als deze zender stuk is of niet goed werkt geeft deze valse informatie.
Deze heeft een bepaalde range en is volgens mij met een Ohmmeter te meten.
Kijken of ik de waarde weet te vinden of weet iemand die meeleest???.
Anders lostrekken en kijken wat er gebeurt.
Het weer is warm genoeg om zonder choke te starten.
NTC is Negatieve Temperatuur Coëfficiënt.(de weerstand neemt af bij temp. verhoging) Heb ik dit goed onthouden?
Dus als de weerstand niet afneemt dan verzuipt tie.
Dan klopt de Lamba ook niet meer.(1:15)
Dus engine stop.
Totdat de temp weer afneemt.
en dat herhaalt zich .
Als ik gelijk heb graag een fles Wisky
popeye
11 jaar
Heren, allemaal ontzettend bedankt voor het meedenken......vanmiddag naar de sloop geweest, andere onsteking erin gezet, geen verbetering.
Brandstofpomp vervangen;(pokkeklus in zo'n krappe hete auto): geen verbetering.....ik ben er klaar mee, ik probeer nog een flesje injectorcleaner en andere benzine en als dat niet helpt heb ik nog een mooie Corsa te koop voor 400 euro!
ps: Popeye, die fles whisky heb je voor mijn part al dubbel en dwars verdiend (wel delen met de rest)
Groeten!!
11 jaar
Heb je ook gekeken naar het relais.
volgens mij al een keer geopperd.
goed lezen dus
Ik probeer het nog toch maar eenkeer
Is het benzine filter ooit verwisseld?
Zit onder de rechterbalk achter.
popeye
ps: is het een 1 ltr fles, dan red ik het wel met die paar mensen..
11 jaar
Benzinefilter heb ik gevonden...ziet er oud en verlept uit, ik heb 25 liter shell vpower getankt en een flesje injectorcleaner erbij gegooid: zonder resultaat. Na een proefrit van een km of 10 begon de narigheid weer, hij begon te bokken en sloeg weer op een ongelukkig punt af en na de weg te zijn afgehobbeld op de startmotor kon ik hem na 20sec. gewoon weer starten en wegrijden. Hij loopt alleen mooier stationair lijkt het. Ik wou een slangetje van de benzinepomp afhalen om naar de flow van de benzine te kijken maar ik begrijp niet hoe je dat los moet maken, vreemd soort klemmetje zit daar op. Ik ga dat nog doen en dat is echt het laatste!
ps: het is een literfles.
11 jaar
Ook bij deze auto's komen defecte contactsloten voor (electrisch deel). Vaak komt het door Verzwaarde sleutels met vanalles en nog wat er aan. Laat de motor een tijdje draaien en voel hoeveel je aan het sleuteltje moet draaien om uitvallen te krijgen.
Als de motor stopt zie je dan nog wat dashboardlampjes branden ??
Vervang de brandstofleidingklemmetjes door jou meer bekende . Je moet eerst weten WAT er uit valt en niet vervangen omdat het zou kunnen ..
Groeten.
.
Had je de tempsensor al vervangen, die onder het inlaat spruitstuk zit?
Deze gaan weleens kapot en dan slaat hij ook af.
Totdat in 15 minuten is afgekoeld en dan start hij weer.
Autobedrijf van breugel wil ook meedelen in de literfles heb ik in de gaten.
Heb je de temp.sensor al eens losgetrokken en gemeten?
Ik probeer de referentie waarde op te zoeken,heeft iemand die per ongeluk?
Zie mijn vorige bovenstaande uitleg.
Voor het benzinefilter heb je een speciaal gereedschap nodig.
Het is een soort bajonetsluiting.
Als je deze wel loskrijgt ,krijg je het nieuwe filter er niet goed op en kan deze losschieten tijdens het rijden.
Helaas eigen ervaring.
popeye
11 jaar
Ik heb wat waarden gevonden:
-35grd C...................100 Kohm
-04 grdC...................7.5 k0hm. Spanning tussen losgetrokken tempzender(klem B) en massa 4.9V-5.1V.
Als deze waarden niet bereikt worden temp.sensor uitwisselen volgens mijn duitse handleiding.(so wird's gemacht)
20 grdC.....................3.4Kohm
38 grdC....................1.8 Kohm
70 grdC....................0.45Kohm
100 grdC...................0.185 Kohm
popeye
11 jaar
Heren...bedankt voor de tips! begin van de middag naar de garage geweest om het brandstoffilter te laten vervangen, was zo gebeurd en kostte me niks (behalve het filter) uit het oude filter kwam zwarte prut dus het was niet voor niks. Ik heb al geprobeerd om met draaiende motor aan de sleutel te finteren maar daar reageert hij niet op, als de motor uitvalt brand eerst het motorstoringslampje en als de motor stilstaat de rest ook. Als ik niet weet WAT er uitvalt kan ik het ook niet vervangen, dus ik vervang gewoon alle verdachte onderdelen. De temperatuursensor is vervangen maar ik zie alleen niet wat deze nog meer doet dan te temperatuur binnen aangeven, met het stekkertje los loopt hij ook goed. Een temperatuursensor onder het inlaatspruitstuk heeft deze niet, vanmiddag nog gecheckt, want hij stond op de brug! Op de heenweg naar de garage 3x uitgevallen en na 15 sec. weer starten, op de terugweg met nieuw filter niet uitgevallen, meteen een extra ommetje gemaakt maar hij reed perfect. Nou zegt dat nog niks weet ik uit ervaring :-) maar je weet maar nooit! Jullie horen nog van me, fijn weekend!
11 jaar
Als eerst dat lampje van de motorstoring gaat branden moet dit in het geheugen staan. Geheugen wissen kan nog met het losnemen van de accupool.
Zwarte prut in het filter zie je vaak alleen bijna niemand controleerd dat . Goed dat het filter horizontaal zit gemonteerd.
Prettig weekend .
Dat dacht ik dus ook...met uitlezen alleen 3x achter elkaar 1,2, knipperen, de start en stopcode en dus geen storingsaanduiding.
11 jaar
hee......l lang geleden kocht ik ooit een nieuwe Simca.
Als ik een eind gereden had en wilde inhalen of harder rijden ging dat niet.
Als ik het gas losliet kwam de auto weer langzaam op gang.
De auto was nog in de garantie, maar niemand begreep er wat van.
Uiteindelijk heb ik de carburateur losgehaald en de vlotterkamer schoongemaakt.
Van de fabriek uit zat er wat wit katoenen draad in.
Bij gas geven raakte de buisjes verstopt en gas minderen zakte de draad weer.
Alles schoongemaakt en weer teruggeplaatst en de auto reed als een tierelier.
Enkele jaren hierna ging deze fabriek failliet.
Oh ja tankvlotter was ook nog verkeerd, half vol was eigenlijk bijna leeg(verkeerde weerstand van een ander type.{zelf ontdekt})
Zou het benzinefilter dan toch de oplossing zijn???
Er is toch een soort overeenkomst
popeye
11 jaar
Het begint met 3 maal 12 .......... en dan 3 maal de code die de ECU heeft opgeslagen . Het kan dus zijn dat hij/het een code geeft van een arm mengsel , code 44.Het is wel zo dat een fout enige ogenblikken moet duren.
De ECU sluit af met weer 3 maal 12.
Doe er je voordeel mee.
Groet.
Moge, het uitlezen deed niets meer dan 1,2 heb het 3 minuten aan zitten kijken en vond het toen best. Kom net terug van een proefrit en wederom geen storing meer gehad, hij reed als de brandweer. Het lijkt er inderdaad op dat het benzinefilter de oorzaak was maar ik juich nog niet te vroeg. Goed verhaal Popeye! Simca 1307 was mijn eerste auto (met rijbewijs dan) daarna nog een 1100 gehad (een TI met dubbele Webers) reed als vergif dat ding, en ook nog een 1308. Het enige wat ik me van Simca herinner is dat het terugschakelen naar zijn 1 pas wou als je stil stond, anders kreeg je het beroemde tandenpoetsgeluid, en natuurlijk het kleppengeratel.
11 jaar
Als ie het doet als de "brandweer ",neem ik om 17:00 uur een slok schots vuurwater op de goede afloop.
popeye
11 jaar
Net boodschappen gedaan met het Opeltje, extra ommetje gemaakt en wederom geen storing. Ik neem om 17:00 een slok Cubaans vuurwater (misschien wel 2)
Proost!!!
11 jaar
Nog steeds geen problemen gehad, was dus 100% zeker het benzinefilter. Allen bedankt voor het meedenken!!!
doei!
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar