Hallo,even voorstellen,ik ben Hans van Kemenade en kom uit Eindhoven.
Ik ben in het bezit van een Opel Omega 20xev 16v en het volgende probleem doet zich voor.
Ik heb probleem dat mijn +pool vrij heet wordt.
Er is bij deze auto onlangs een nieuwe dynamo op gezet .
Nu weet ik niet of dat bij mijn oyde dynamo ook het geval was want het is mij nu pas opgevallen met het aanbrengen van een extra massakabel i.v.m een verkeerde warmte indicatie van mijn temperatuurmeter waar opel schijnbaar wel meer last van heeft.
Wat betreft de temperatuurmeter is het probleem opgelost,maar nu dient zich dus het probleem van de accupool zich aan.
Iemand mischien een idee of oplossing?
Ik durf er eigelijk niet lang mee door te rijden om meer schade te voorkomen.
Ik kan op dit moment niet naar de garage vandaar deze vraag op jullie forum.
Ik hoor het graag
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk even of de massakabel, die van de accu naar de motor loopt, aan het motorblok goed vastzit.
warmte ontstaat door een weerstand, er is dus een weerstand op de pluspool, neem dus de accuklem los ( denk aan een eventuele radiocode) en maak de zaak goed zuiver. Invetten met zuurvrije vaseline, en de zaak terugmonteren met voldoende klemkracht. Als de klem niet voldoende aangespannen kan worden, een nieuwe accuklem monteren.
Groeten Marcel
ik denk dat Marcel helemaal gelijk heeft (incl juiste oorzaak en oplossing ;-) )
Yep!
Hallo,ik heb alles gedaan wat hierboven allemaal beschreven staat,maar helaas mocht niks tot een oplossing leiden.
Ik heb intussen kontact gehad met de garage die de dynamo heeft ingebouwd en moet hem daar morgenvroeg neerzetten om nagekeken te worden.
Ik heb zelf het vermoeden dat het toch aan de nieuwe dynamo ligt maar morgen weten we waarschijnlijk meer en hou ik jullie in iedergeval op de hoogte hoe het afgelopen is en wat het euvel was.
Bedankt nog allemaal voor jullie snelle reactie.
Vr groet Hans
16 jaar
en die kabel die in de klem zit zit die wel goed vast,dit kan haast niks anders zijn dan slecht kontakt
16 jaar
Aansluiting accupool inwendig met de accuplaten kan ook een hogere weerstand hebben en dus andere accu.
Maar eerst meten wat de laadspanning is met draaiende motor, moet tussen de 13.8 tot 14.4 volt zijn.
Heren,allemaal bedankt voor het meedenken,het euvel is opgelost.
Robby10030 slaat de spijker op z'n kop,het was inderdaad een slecht kontact in de accuklem.
Het was nog steeds de fabrieksklem die erop zat en leek toch goed vast te zitten,maar zo zie je maar weer dat er toch weinig van te zeggen is of hij wel of niet goed kontact maakt.
Op het moment van meten was de laadspanning wel goed,maar dat zul je altijd zien(het zelfde als bij de tandarts,voor de deur pijn weg hi hi).
Nieuwe erop gezet en het is weer in orde.
Jongens nogmaals hartelijk dank voor het meedenken.
Vr. groet Hans
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar