close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: HV (zonder airco) Recirculatie klep besturing "hangt".

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 16v

Delphi kachel unit. Motor van de recirculatieklep blijft doordraaien (L/R) en heeft de klepas dolgedraaid.
Onbelast enkele MA, vol belast (immitatie einstand klep - vast met een tang) 120 MA bij 10V +/- 2W.
Motor ziet er van binnen als nieuw uit en bevat GEEN electronica en er zijn geen limit schakelaars. De print zit in de kachel bedienings module. Het deel van de recirculatieklep op schema -zie bijlage- gezet (hopelijk goed). De werking is mij nog onduidelijk (ben niet echt onbekend met electronica) een dubbele opamp moet de motor sturen. De voeding tor BD 681 is ok. Het IC L272M met opamps vervangen. Geen resultaat. Kan een electronica knobbel mij uitleggen hoe dit zou moeten werken. Waarschijnlijk en korte 1 sec. puls.
Volgens de dealer het motortjestuk -wat dan? Geen limit switch en ook geen input van b.v. de multi timer.
Een constante bekrachtiging (zoals nu met 120ma) lijkt mij niet gezond voor het motortje.
Schema's gevraagd aan de dealer / Opel fabriek / Delphi zonder succes.
Klep vast gezet in de buitenluchtstand met een fiets spaak. Goedkoop maar voor een techneut GEEN oplossing.
Nieuwe print 135 Euro. Module op de sloop (als het werk) 50 euro. Print componentjes enkele euro's.
Nu een hoop tijd (heb ik genoeg) maar veel ergenis.

Enkele p/n:
1/ Delphi kachel unit 52475590
2/ Control unit Opel 90560365
Delphi 52475624
3/ Print 95027058 (1-1176M 2128)

Albert2 (sorry het lukt niet om het schema er bij te krijgen,dit zit nog in imageshack(?)
Met deze links wel? http://imageshack.us/photo/my-images/69/...
http://img706.imageshack.us/i/recirculat...

Geplaatst door

albert2 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat ik weet is dat het tand wieltje van de klep kapot gaat
de nieuwe serie corsa had dat ook
was een best stukje werk om dat te vernieuwen
de hele boel moet los dus kassa

kleijn 0

13 jaar

Kom deze klacht veel tegen (andere merken / andere sites ).
AMT gaf een alternatief voor een reparatie om een drukschakelaar op te nemen in de bedrading van het motortje.
Moment (1sec) te bedienen NA selectie van de normale schakelaar.
Ook NA het selecteren van de ramen stand door de ventilatie keuze knop weer op de knop drukken om zeker te zijn van buitenlucht aanvoer.

De klep as kan dan wel gerepareerd worden (rotklus) zonder dat deze weer stuk gaat of de motor verbrand.

Maar ik ben toch beneiuwd naar een reparatie van de elctronica, dus afwachten op goed advies van een electronicus.

Albert2

albert2 0

13 jaar

Post je topic met het schema eens op www.elektronicaforum.nl Daar zitten een hoop electronicafreaks die een hele hoop weten.
Heb er goede ervaringen mee.


Gerco

GercoXXL 0

13 jaar

Gerco
Bedankt voor de tip. Deze site had ik nog niet gehad. Lijkt mij een goede voor dit probleem. We wachten af.
Onder tussen ga ik de klaep as repareren (veel sloop werk)
Abert2

albert2 0

13 jaar

Zie het hele verhaal.
Probleem nog niet op gelost. Lastig als je buiten veel stank hebt. Volgens mij zit het in de multitimer. Duur onderdeel als je het niet zeker weet!
Deze moet een korte puls geven ( net als bij de richtingaanwijzer) nu blijft er altijd spanning op de print sturing staan en het motortje blijft draaiend L of R.

albert2 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.