Opel Astra: inhouden koude motor en startproblemen astra 1992

Bouwjaar: 1993

Hallo,

Ik heb een astra uit 1992 (kan ook 93 zijn, weet ik niet precies zo even) en nu heb ik smorgens ( of wanneer ik hem voor het eerst start op een dag) problemen met starten. Duurt langer, en als ie eenmaal loopt, moet ik heel voorzichtig gas geven, als ik het gaspedaal te diep indrukt, lijkt het alsof ie helemaal geen benzine meer krijgt, en wil afslaan. Laat ik het pedaal los, dan loop ie weer stationair. Ik moet dus heel geleidelijk aan gas geven als ie koud is. Na een 20 minuten geen probleem meer, en rijdt perfect. Ook al staat ie daarna een uur stil of zo, het is dan starten en rijden.
Ook als ie afslaat smorgens (dus binnen die 20 minuten) dan is het echt heeeel moeilijk om hem te starten.
Ik weet echt helemaal niks van autos, hahaah, en vandaar dat ik jullie, experts, graag raad wil vragen.

Alvast bedankt.

O ja, het is een 1.6 motor

OpultjeAstra

Geplaatst door OpultjeAstra (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

tijne (0), 18 jaar geleden

stappen motor naar de maar (dat is de vervanger van de ouderwetse shook).

gr tijne

ps: koste mij ongeveer 136 euro bij de dealer.

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Is dit een c16nz of een c16se???

De stappenmotor bij de c16nz is een heel andere als die tijne bedoeld, en die van de c16nz gaan bijna nooit stuk

kijk eens of het brandstoffilter niet verstopt zit

Willem

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

TEMPERATUURSENSOR motormanagement, dit is de gene met blauwe stekker.

Willem

tijne (0), 18 jaar geleden

o ik dacht dat dat het zelfde was sorry willem

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Nee tijne, de c16nz heeft een centraal inspuithuis, daar zit de stappenmotor opgeschroefd.

Deze kan je wel schoonmaken, dat zal zeker helpen.

Willem

OpultjeAstra (0), 18 jaar geleden

Hallo Mensen,

Heel hartelijk bedankt nog voor de reacties, alleen ik heb het al verholpen, ik heb voor de gein de verdelerkap losgehaald, en ik zag daar allemaal groene uitslag en de binnenkant was heel vochtig. De contactpuntjes waren helemaal gecorriseerd? (zeg je dat zo goed?) of geoxideerd? Op de contactpuntjes zaten allemaal bultjes, zeg maar een soort lasnaadjes. Heb alles goed droog gemaakt en de contactpuntjes gevijld. Toen liep ie weer als vanouds. ik heb de verdelerkap goed vastgezet en er wat tape omgedaan en ingespoten met waterafstotende spray.

Heel hartelijk bedankt voor het meedenken. Soms is de oplossing makkelijk dan je denkt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.