wij hebben een vectra c Y30DT die bij het optrekken inhoud en er dan opeens doorschiet . Een paar maand geleden is dan de hoge drup commonrailpomp vervangen en nu heeft hij weer hetzelfde verschijnsel .
Zou de pomp weer defect zijn ?
IEMAND al ervaring mee ?
Tis zeker geen plezant werk hoor om die pomp te vervangen !!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je dit zelf gedaan en niet bij de dealer..? heb je de spanrol v/d nokkenas aandrijving wel goed om staat alles goed op tijd bedoel echt goed, zijn de verstuivers opnieuw geprogrameerd, wel schone brandstof enz.. kan echt vanalles wezen "opc"
laat maar weten als je wat gevonden hebt
verstuivers zijn niet vervangen , dus moeten ze toch ook niet geprogrammeerd worden ???
hebben dit nie zelf gedaan neen
Vandaag hetzelfde probleem gehad bij een Vectra C y30dt, oplossing van opel is inderdaad pomp vervangen, uit het snapshot blijkt dat de gewenste pompopbrengst 130 Mpa is, en de actuele pomp opbrengst 13/15 Mpa is,dus ongeveer inspuit als hij stationair draait bij vol belasting.
Zit uiteraard niet te wachten als ik de pomp vervang dat ik over een paar maanden weer dat ding kan vervangen...
TJA , binnen 2 WEKEN gaan we de pomp , de leidingen en de rail vervangen
de klant is echt nie content van opel , zoals zoveel tegenwoordig !!
Ik zal niet zeggen dat het slecht is bij Opel, als ik links en rechts zo hoor van andere merken...(of kijk maareens op de andere merken hierzo)
Alleen de uitleg die ik kreeg van Opel waarom de pomp stuk gaat is me een beetje wazig maar goed.
Enne als het probleem uit de wereld is met een nieuwe pomp en leidingen dan ben ik tevreden.
Als alles meezit komt de pomp einde deze week binnen dus ik laat wel weten of het wat opgelost heeft.
Pomp vervangen viel me opzich nog welmee met het werk...Hopen dat het nu dan maar goed blijft.
onze wagen is van gisteren ook hersteld , we zien wel hoelang het nu blijft duren
alé de pomp is vervangen en de klant zien we nooit meer terug . Hij is nie te spreken over opel .
WEER een ' tevreden ' klant ?!
Is er dan niet meer gebeurd?
Beetje raar dat een klant weggaat omdat de pomp stuk gaat, kan gebeuren ook bij een ander merk!
Kunnen ze van Opel opzich ook niet veel aandoen aangezien de pomp niet door opel zelf word gemaakt maar door een fabrikant die opel heeft ingehuurd om de pomp te maken.
ja ,maar tis al de tweede pomp , en de klant kon geen 2 weken wachten
En jawel, vandaag weer terug Vectra C Y30DT met inhouden, controle met tech 2 de raildruk blijft weer ver achter bij de gewenste druk....*zucht* toch wel 2 maanden goed gegaan...
Zal morgen wel weereens verder kijken hoe en wat...
Iemand al meer ideeen of ervaring ermee opgedaan?? Of suggesties, voordat ik straks weer een pomp steek (uiteraard had ik ook de leidingen vervangen) en weer 2 maanden later er nog 1 kan doen..
zit er geen zooi in de tank?of zeg ik nou iets doms
Zooi is rommel
wat is zooi ???
wij hebben voor de tweede keer de pomp vervangen en nu rijdt de klant er een paar weken mee .
Bang afwachten hoe lang het nu goed blijft
zooi is iets wat er niet thuis hoort. vuil e.d.
ah weer iets bijgeleerd ...... dank u
Brandstof filter had ik vernieuwd bij vervanging van de pomp uitvoorzorg ivm. met zooi evt. uit de oude pomp,en was pas vernieuwd voordat de pomp stuk ging, beide zagen en zien er nu ook weer goed uit geen zooi en alle leidingen van en naar de pomp en verstuivers zijn nieuw...
maar hoe is de luchtmassameter?
heb je die ook al gecheckt?
water is ook zooi, zelfs benzine is zooi voor een diesel ! Sjaak
Amai , zo veel zooi :)) zooi zooi en nog eens zooi
het ligt domweg aan de pomp die niet goed is en spijtig genoeg hebben ze bij parts nog altijd geen goeie pompen !!!
Luchtmassameter inderdaad ook al gecheckt.
hallo mijne heren,
lijkt veel op een veelvoorkomend probleem bij mercedes cdi motoren.
de oorzaak bij deze allemaal is een inwendig lekkende verstuiver waardoor de computer deze lekkende verstuiver tot 2x toe de hoeveelheid diesel geeft als de rest van de (goede) verstuivers. als deze verstuiver uiteindelijk nog meer nodig heeft om gelijkmatig te blijven lopen schakelt de computer de brandstoftoevoer uit en sta je stil.dit probleem is ook al te zien bij het optrekken (overmatig roken) en bij gas bij geven.
ook bij uitlezen geeft de computer hier weer dat er andere oorzaken zijn dan een lekkende verstuiver (sensoren of opvoerpompen die vervangen zouden moeten worden).
dus doe even een simpele lektest en je weet hoe het er met je verstuivers voorstaat.
mvg gonny
18 jaar
Verstuivers zijn goed, zijn namelijk allemaal getest.
Alweer 2 weken aan het wachten op een nieuwe pomp......bestellingen die gecanceld worden lekker hoor.
JA , bestellingen lopen zeeeeeeeeeeer goed tegenwoordig ! als je op 1 week iets ontvangt mag je al heel blij zijn
een echt ramp soms bij opel
pomp wederom vervangen en geen vuiltje meer aan de lucht, zullen zien hoelang dit goed gaat!
Laatste keer 7000 km en 3 maanden dus we zullen zien.
nou downforthecause we zullen voor je duimen.
maar welke uitleg kreeg je eigenlijk van OPEL.
ben ik wel benieuwd naar.
De machines waarmee de pompen gemaakt worden daarvan slijten de onderdelen sneller dan verwacht dus de toleranties worden dan te groot op de gemaakte onderdelen.
Is mij verteld in elk geval...
pppffffffff
zou ik maar niet tegen de klant zeggen.
Als het een automaat is dan stuur apparaat programmeren
groetjes ceesie
alé we hebben weer prijs , en dan nog de hoofdprijs voor de derde keer al : de pomp is er weer aan .
GOEIE service van opel ; weer een tevreden klant ; de klant zou dienen auto wel tegen nen boom kunne rijden !
en 't is verlof , dus de klant weer 1 maand zijn auto kwijt ;
da kan toch nie meer hé , de kwaliteit gaat weer sterk achteruit de laatste tijd
iemand ondertussen nog pompen vervangen ?
~~~~OFFTOPIC~~~~
opc...je zit zo veel over opel te mekkeren (ook in andere topics)......zou je niet eens werk bij een ander merk of een geheel andere baan gaan zoeken........???
~~ONTOPIC~~
waarom gaat dit een maand duren opc?
Jongen opeltje , geef toch toe dat het product opel soms de wensen overlaat
tis verlof dus de wagen zal ongeveer een maand nie kunnen rijden ( met bestellen van de pomp )
ik vind dat opel wel beter wordt de laatste jaren.....
het bestellen van de pomp duurt niet lang. die heb je overmorgen in huis als je hem goed besteld.
dat is GOEIE service van opel. minder is dat de bezetting op jullie bedrijf het niet aankan om deze klant te helpen..maargoed het is vakantietijd he...........
Off topic
Hierbij wil ik graag ook wel eens reageren op deze topic, ik lees graag in Problemcar maar heb mij er toch ook al aan gestoord aan de eindeloze negativiteit die uit sommige topics voortvloeit. Ik dacht altijd als je voor een merk werkt je er enigszins een beetje trots mag voor hebben. Elk merk geeft zijn problemen, is het nu OPEL, PEUGEOT, MERCEDES of FERRARIS. Het maakt niet uit, het is de natuurlijke aard van een mens nooit tevreden te zijn, maar uit sommige van deze topics zou je haast beginnen denken dat OPEL met niks in orde is.
Wat dus in de realiteit niet zo is. Door de comlexiteit van het automobielwezen wordt heel snel uit onbegrip de vinger gewezen naar de fabrikant zelf. Degene die de vinger wijst moet eerst schoon schip maken bij zichzelf. Begrijp me niet verkeerd, het wordt altijd moeilijker om er als "kleine" dealer te overleven, maar als je er al negatief blijft op kijken ben je gedoemd om niet meer ernstig genomen te worden.
Dank bij voorbaat
Hopelijk wordt er in de toekomst er een beetje op gelet om een er een meer positieve sfeer op na te houden. Leven is te kort om hierover moeilijk te doen.
ik sluit me hierbij aan....
ok da's waar
maar als ik dan informeer bij opel zeggen ze gewoon de pomp vervangen , ook na 2 keer al , en als ik dan vraag wat de oorzaak is zeggen ze inderdaad dat het aan het toestel ligt die de pompen maakt die vroegtijdig slijt ; ok , da kan , maar waarom kunnen ze nu nie nagaan vanaf wanneer er goeie pompen zijn ?
Opc, betreft you probleem is er een buitendienstoplossing, ergens in de 19 reeks 1927 dacht ik.
Het is eigenlijk gewoon een van de twee solenoids achteraan op de pomp die defect is.
Ken dit probleem heb het zelf al voor gehad.
PS:bedankt voor je reactie, en ik begrijp je situatie maar zoals gezegd de negativiteit is niet nodig.
Je input hier is al heel waardevol gebleken, en dit is waarvoor we hier allemaal zijn.
grease die solenoid waar dient deze voor?
vind het wel raar dat deze bij al die vervangende pompen stuk is.
regelt die solenoid dan ook een gedeelte van de druk af is het een soort afsluiter?
weet je daar wat van?
groetjes
Dit is een CP3 systeem en is aan de inlaatzijde geregeld, de Y30DT hogedruk pomp heeft twee van deze solenoids omwille van het grotere volume van de pomp en zodoch de druk fijn te kunnen regelen. De complete achtergrond weet ik niet, zou het moeten nagaan, in ieder geval blijft een van de 2 sporadisch steken en zodoende bouwt hij geen druk op.(af en toe) Beide solenoids regelen dus de druk in de rail
ik snap ´m dank je
dan laat ik dat verhaal van opel maar naast mij liggen over dat de machines slijten, zou wel kunnen natuurlijk
maar deze info is zeer zeker de moeite waard om ff door te gronden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar