Opel Astra: Injector spuit af en toe VEEL te veel brandstof in.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: X 1,6 SZR

Ik heb een Astra-F sedan, type X1.6 SZR uit 1998.
Probleem: injector spuit af en toe VEEL te veel brandstof in. Zoveel dat de motor tijdelijk geen compressie meer heeft. Daarna weer netjes 14 bar. Probleem is niet continu aanwezig maar slechts af en toe.
De volgende zaken zijn al gedaan/onderzocht:
- Distributie timing bekeken
- Ander gasklephuis met injector gemonteerd
- Bobine gewisseld / ontsteking bekeken
- Krukassensensor vervangen
- Temperatuur sensor vervangen
- Brandstof toevoer bekeken
- Massa punten gereinigd, onder de motorkap en onderaan de A stijlen
- Vacuum leidingen bekeken/vervangen
- Reserve sleutel geprobeerd ivm startblokkering
- Brandstoffilter vervangen
Helaas alles zonder resultaat!
Wie weet wat verder nog een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn? (wellicht nog de ecu?)
Bedankt!

szgn17

Geplaatst door szgn17 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

hellbat (0) PRO, 11 jaar geleden

Bekabeling van ecu naar injector kan af en toe tegen massa komen liggen, of inderdaad ecu zelf.

Groeten Marcel

downforthecause (0) PRO, 11 jaar geleden

De ecu van deze auto's willen weleens problemen geven.(er is ook een terugroepactie opgeweest in het begin namelijk, maar die is inmiddels al wat jaartjes verlopen)
Je voetpakking van het gasklephuis is nog heel? En teveel brandstof, of te weinig lucht? Hoe weet je dat hij teveel brandstof geeft?

En geen compressie als hij teveel brandstof zou geven zou je cilinder juist vol met brandstof komen te staan en je bougie helemaal nat moeten zijn, heb weleens gehad dat de ecu stuk was en constant de injector aanstuurde dat de cilinders vol stonden met brandstof en de motor niet eens meer rondging.

Krijg je geen zwevende kleppen?
Ik begrijp uit je verhaal eigenlijk dat je motor compressieloos dan is en rondgaat zonder aan te slaan?Dat zou betekenen dat er een klep blijft openstaan...heb je dit als de motor koud of warm is? of??

Evt. foutcodes?

szgn17 (0), 11 jaar geleden

Hallo,
Dank voor de goede tips!
Helaas ben ik niet verder gekomen en ga ik de auto nu verkopen.
Groet,
Koen de Vries

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.