👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Het gaat hier om een Z13JTD motor 55 kW.
Auto was al rijdend stilgevallen, geen brandstofdruk.
Bij 3 injectoren was de injectorneus "weggesmolten" en zat er een gat in.
Motor open gedaan en gezien dat er bij 2 kleppen stukken uit gebroken waren.
In het carter zat er ongeveer 8 liter olie met diesel.
Mijn eerste idee was dat de motor gelopen had met een deel benzine.
Brandstof laten analyseren en deze bleek zuiver te zijn.
Is dit mogelijk door de rij-omstandigheden van de klant.
Deze rijdt zelden boven de 70 km/h en enkel in het dorp.
Dagelijks doet deze zo ongeveer 50 km.
Kan dit zijn door steeds in heel lage toeren te rijden of iets dergelijks?
Is er misschien een probleem door regeneratie van het roetfilter?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Na een reeks onderzoeken is gebleken dat de oorzaak ligt aan het continu proberen regenereren.
Oliepeil was aanzienlijk gestegen door brandstof.
We hebben een ruilmotor geplaatst en de klant er attent op gemaakt dat hij toch af en toe wat snelwegkilometers moet doen.
Mag gesloten worden.
ZEKER de software van de motor updaten ! het duurt te lang vooraleer de regeneratie begint met de oude software en steeds probeert hij te regenereren waardoor er een beetje brandstof via de segmenten bij de olie komt , waardoor de motor op den duur op hol gaat , en inderdaad gaten in de injectoren maakt
dit is echt geen motor voor korte ritten
doe maar de update anders heb je binnenkort terug hetzelfde probleem
We hebben ineens het boeltje laten uitcoderen en tot nu toe geen storingen meer gehad
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Meriva of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar