Opel Overig 1992: kop
- 18 jaar geleden gevraagd
- 5 reacties
na mijn vraag van vorige week,de 4 tuimelaars vervangen,alles weer gemonteerd...en...niks!
vandaag kop eraf gehaald en inderdaad 4 kleppen krom!ik ga voor een 'nieuwe'kop...maar erger,alles volgens boekje gedaan,maar toch een cilinderkop-bout afgebroken(ca 1cm boven blok)...
mannen wat zijn de tips/raadgevingen?
Geplaatst door error , lid sinds 18 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
5 Reacties
General Motors, 18 jaar geleden
kapotte bout proberen los te draaien dmv waterpomptang of klemtang.(ter bescherming van de kop ...om krassen ed te voorkomen)gebruik maken man een rubberren ring(kan al gemaakt worden van een oude fietsbinnenband of iets dergelijks)
Andere optie is een nieuw schroefdraad creeeren om de bout en vervolgens met twee moeren die strak op elkaar gedraaid zijn de rest van de bout los zien te draaien.......succes ermee.
Mvg General Motors
petertje8912 PRO, 18 jaar geleden
je kunt het proberen om er een griptang hardstikke vast op te klemmen en dan los draaien maar ik geef je weinig kans
Audifreak763 PRO, 18 jaar geleden
Eerst een paar ferme tikken op z'n kop geven (ook weer niet te gek), daarna hol boren met een niet al te grote diameter en met vaste hand. De warmteontwikkeling van binnenuit kan wellicht de bout wat gangbaar maken. Leuk klusje!.
error, 18 jaar geleden
de afgebroken bout is met wat tikken en wrikken toch mooi losgekomen!
vandaag bij motorenrevisiebedrijf(tip!)nieuwe kleppen,cilinderkopbouten en koppakking besteld..95..valt mee dus even om je heen kijken waar je je onderdelen haalt!bij de dealer ben je gauw 2x zoveel kwijt!
ik knutsel verder en hou jullie hier op de hoogte!
eric
error, 18 jaar geleden
okee de moter draait weer..totaal zo'n 245 kwijt aan ieuwe onderdelen(valt mee)let op in vraagbaak astra staat waarschijnlijk foutief aanhaalmoent voor de kop-bouten(55N/m)voor de 1.4!tegen 25N/m voor de 1.8 en 2.0!dit koste me dus een extra nieuwe kop-bout en extra werk!!
bedankt allemaal totzover...keep them rolling!
eric