Opel Overig 1992: kop

Bouwjaar: 1992

na mijn vraag van vorige week,de 4 tuimelaars vervangen,alles weer gemonteerd...en...niks!
vandaag kop eraf gehaald en inderdaad 4 kleppen krom!ik ga voor een 'nieuwe'kop...maar erger,alles volgens boekje gedaan,maar toch een cilinderkop-bout afgebroken(ca 1cm boven blok)...
mannen wat zijn de tips/raadgevingen?

error

Geplaatst door error (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

General Motors (0), 20 jaar geleden

kapotte bout proberen los te draaien dmv waterpomptang of klemtang.(ter bescherming van de kop ...om krassen ed te voorkomen)gebruik maken man een rubberren ring(kan al gemaakt worden van een oude fietsbinnenband of iets dergelijks)

Andere optie is een nieuw schroefdraad creeeren om de bout en vervolgens met twee moeren die strak op elkaar gedraaid zijn de rest van de bout los zien te draaien.......succes ermee.

Mvg General Motors

petertje8912 (0) PRO, 20 jaar geleden

je kunt het proberen om er een griptang hardstikke vast op te klemmen en dan los draaien maar ik geef je weinig kans

Audifreak763 (0) PRO, 20 jaar geleden

Eerst een paar ferme tikken op z'n kop geven (ook weer niet te gek), daarna hol boren met een niet al te grote diameter en met vaste hand. De warmteontwikkeling van binnenuit kan wellicht de bout wat gangbaar maken. Leuk klusje!.

error (0), 19 jaar geleden

de afgebroken bout is met wat tikken en wrikken toch mooi losgekomen!
vandaag bij motorenrevisiebedrijf(tip!)nieuwe kleppen,cilinderkopbouten en koppakking besteld..€95..valt mee dus even om je heen kijken waar je je onderdelen haalt!bij de dealer ben je gauw 2x zoveel kwijt!
ik knutsel verder en hou jullie hier op de hoogte!
eric

error (0), 19 jaar geleden

okee de moter draait weer..totaal zo'n €245 kwijt aan ieuwe onderdelen(valt mee)let op in vraagbaak astra staat waarschijnlijk foutief aanhaalmoent voor de kop-bouten(55N/m)voor de 1.4!tegen 25N/m voor de 1.8 en 2.0!dit koste me dus een extra nieuwe kop-bout en extra werk!!
bedankt allemaal totzover...keep them rolling!
eric

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Overig of stel zelf een nieuwe vraag.