Weet er iemand raad voor het volgende?
Bij deze wagen keert het koppelingspedaal niet volledig terug naar zijn ruststand.
De laatste 3 cm blijft het soms hangen. Je kan het dan wel gemakkelijk met de hand in rustpositie brengen.
Deze wagen kwam binnen met een verbrande koppeling en defekte koppelingspomp.
Na herstelling (vervangen van hydraulisch druklager, koppelingsschijf + drukgroep, vliegwiel, en koppelingspomp) bleek deze zeer moeilijk te ontluchten.
Het ontluchten hebben we op zowat alle gangbare methodes geprobeerd.
Bij een proefrit leek alles in orde, doch na een paar dagen stilstaan zakt het koppelingspedaal tot ongeveer de helft.
Er is geen verlies van remvloeistof.
Tussen de koppelingspomp en het druklager zit er een soort klep in de leiding.
Wat is de functie daarvan?
Vriendelijke groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sorry , de vivaro is niet van 2002 maar van 2004.
De ronde klep in de leiding tussen werkcillinder en koppelingcillinder dient ervoor om de rillingen vanuit de koppeling en drukgroep wat op te vangen zodat deze niet doorgegeven worden aan het koppelingspedaal.Het ontluchten gaat mij altijd het beste af door een slangetje te trekken vanaf de koppelingscillinder rechtstreeks het remvloeistofpotje in,hou het potje maximal vol omdat er een aparte kamer in zit voor het koppelingsgedeelte en dan maar het pedaal tig keer intrappen, cillinder bij het pedaal ook al vervangen??
het ontluchten dient op de volgende manier gedaan te worden ik heb al wel 50 van die bakken eraf gehad gereviseerd en ontlucht je trapt éénmaal en je ontlucht ,koppelingpendaal op laten komen ,weer intrappen en dan weer de nippel open draaien enz enz
dus niet continu maar blijven trappen en dan ontluchten
ps heb je de koppelingsgever ook vervangen (pendaal cilinder)
mocht je er niet uitkomen hoor ik het wel
gr
martin
Zowel de koppelingscilinder aan het pedaal als het hydraulisch druklager zijn vervangen.
is het probleem inmiddels opgelost???
gr
martin
Nee, Martin het probleem is nog steeds niet opgelost, de wagen is intussen bij ons blijven staan.
Alle oplossingen die ons werden aangeboden hebben we reeds uitgeprobeerd...
Heeft er ooit iemand een vergelijkbaar probleem gehad?
probeer eens met een pomp te zuigen aan koppelingspompje (wel zorgen dat reservoir voldoende vol blijft)
Ik ontlucht zo al jaren remmen en koppeling en steeds met succes (ook al gedaan bij vivaro)
Is het al gelukt ?? wij hadden er ook 1
Ik heb hem via de rempedaal ontlucht
Slang van L remnippel naar koppelings nippel slangetje alvast met
remvloeistof vullen allebij de nippels open zetten en langzaam op rempedaal
trappen dan trap je allle lucht richting rempotje
wel even lv rem na ontluchten
misschien heb je hier iets aan ik heb nu twee keer dit probleem gehad controleer eens of je echt wel remvloeitof uit het potje krijgt zo niet een gaatje door het toevoer pijpje boren het lijkt er op dat de achterste kamer niet goed meer vult ondanks dat de vloeistof boven max staat.
Hier heb je er nog een, Remvloeistof omhoog pompen via de ontluchtingsnippel van de gever.
Remvloeistof in een oliespuitje, slang eraan, ontluchtingsnippel open en de vloeistof omhoog pompen.
Werkte perfect bij een hardnekkige V850 ontluchtings probleem.
in het druklager zit een rubber ring/afdichting
deze gaan dubbel vouwen bij montage en dan krijg je m niet ontlucht
leiding loshalen
rubber ring eruit halen met een haakje en op de leiding monterendan in elkaar en ong 50 X trappen dan ont lucht ie vanzelf
hopelijk heb je de drukgroep goed gemonteerd enafgesteld
hier is een montage handleiding voor
kan je vinden in auto data
als dat niet is gedaan komt ie ook niet goed
blijft t pedaal hangen zoals je omschrijft
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar