auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Vivaro: Accu word leeg getrokken

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 DTI

Ik heb mijn Vivaro bij de opel dealer gebracht voor een 120.000 km beurt en vervangen van de distributieset.
De linker draagarm is ook vervangen ivm slechte fussekogel, de remblokken en de waterpomp is ook maar meteen vervangen.
Toen ik de auto kwam halen viel me meteen op dat de motor tijdens het starten zeer langzaam ronddraaide en bijna niet aan wilde slaan, tevens brandde het controle lampje van de spiegelverwarmings schakelaar. Toen ik aan de spiegel voelde bleek deze al erg heet te zijn. Dus de accu werd leeggetrokken door de spiegel verwarming terwijl het contact niet eens aan stond !!!
Mijn vraag is nu, wat kan er mis zijn gegaan bij de reparatie van mijn vivaro. Ik heb de auto goed goed gebracht bij de dealer en ik krijg hem defect terug, dus er klopt iets niet. Nu hebben ze de zekering eruit gehaald zodat de verwarming niet meer werkt en kan ik volgende week een keer terug komen. ?? Als de zekering er in zit dan gaat de verwarming dus niet meer uit en kan ook niet uitgezet worden met de schakelaar !! Ook heb ik nog gevraagd of ze soms aan de bedrading van de dynamo hebben gezeten, maar daar zijn ze niet bij geweest. Wie heeft er enig idee wat er loos kan zijn, straks krijg ik weer een rekening van de dealer om dit te herstellen. En ik was nu al ruim 1250 euro kwijt. Ik begin steeds meer te balen van deze auto.
Dus alle informatie is welkom.

Alvast mijn dank voor de reacties

Gerrit

Geplaatst door

gvanee (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dit lijkt mij domme pech een distributie heef niks met je spiegelverwarming te maken ik denk dat je er een rekening bij krijgt

poppekast 0
badge

17 jaar

ik ga met marco mee.
ook in een werkplaats kan een storing ontstaan zonder dat je daar iets aan kunt doen...

dit lijkt mij domme pech een distributie heef niks met je spiegelverwarming te maken ik denk dat je er een rekening bij krijgt

poppekast 0
badge

17 jaar

Je spiegelverwarming loopt via je bcm(body control moduul)wil nog wel eens kapot gaan,dus inderdaad domme pech.

alfons262 0
badge

17 jaar

ja toch toeval denk ik want heeft inderdaad niks met je spiegelverwarming te maken maar heb ook wel eens iets geks meegemaakt wat nog steeds niet te verklaren is bij een vivaro maar dat is een ander verhaal ik denk ook dat je een rekening krijg bovenop de toch al duur betaalde 1200 euro die je heb betaald voor de reparaties

hoor graag wat het is

gr
martin

marwess 0
badge

17 jaar

Allemaal alvast dank voor de belangstelling in ieder geval.
Maar het is toch wel van de knotse, dat je een goede auto zonder problemen naar de dealer brengt voor een onderhoudsbeurt en als je deze vervolgens weer op kan halen met een rekening van 1250 euro, dat je dan een auto terug krijgt die met een bijna leeggetrokken accu op zijn baasje staat te wachten (met bij wijze van spreken met bijna rokende buitenspiegels.
Ondanks de binnen gekomen berichten dat de distributie niets te maken heeft met de spiegelverwarming welke ik heel goed kan begrijpen overigens is dit toch wel een lachwekkende situatie he.
Maar de spiegelverwarming kan toch volgens mij ook niet automatisch aan gaan? Er moet toch iemand die schakelaar een keertje bediend hebben!! En de reactie over de BCM is misschien wel een optie, maar die gaat toch niet zomaar stuk. En als dat wel zo is, wat kost zo'n ding ongeveer want ik loop helemaal leeg op die auto.
Draagarmen (fuseekogels) die al versleten zijn bij 60.000 km, een recirculatieklepmotortje die helemaal vol met water zat en dus stuk was achterlichten vol met condens, een koppelingsschakelaar die vervangen moet worden een zagend geluid begon bij 20.000 km al op te treden (een los hart van de koppelingsplaat word beweerd maar daar doen ze niets aan omdat het geen kwaad kan) en een versnellingsbak waarbij je van de 2e naar de 3e versnelling voelt dat de tandwielen niet vloeiend in elkaar komen etc. stabilisatorstangen die stuk gaan en ik kan zo nog wel even doorgaan. En dat noemt de opel allemaal product eigenschappen. Ik noem het maar gewoon het niet erkennen van product fouten. Als ik bedenk dat ik de auto als particulier gebruik en ik geen coureur ben maar deze auto dus gewoon als gezinsauto gebruik dus nooit met zware ladingen rijd etc, dan vraag ik me dus af wat een dergelijke auto aan onderhoud kost als deze echt belast word!! Als dit de service en de kwaliteit is die opel nu te bieden heeft dan is dit echt mijn laatste opel geweest, ondanks ik al ruim 35 jaar opel rijd. Een auto heeft me nog nooit zoveel gekost aan onderhoud als dit exemplaar. Het is maar even dat u het weet en ik ben niet de enige die deze problemen heeft met dit type auto heb ik inmiddels begrepen. Hopelijk ontdekt men toch een fout die gemaakt is tijdens het onderhoud en men die dan ook nog toe wil geven anders word het wel een hele dure auto waarmee ik nog geen 23.000 km per jaar mee rijd. Toen de vloerplaat trouwens werd verwijderd die boven de accu ligt zag ik ook al behoorlijke roestplekken zitten in de bodemplaat, is dit ook een kwaaltje bij de vivaro en is dit ook zo'n producteigenschap waar je geen garantie meer op hebt na ruim 5 jaar !! Kan iemand me hier ook iets meer over vertellen trouwens??

Alvast mijn dank

Gerrit

gvanee 0

17 jaar

je bent echt niet de enigste.
er zijn iid teveel problemen met deze bussen.(misschien omdat het een renault traffic kloon is?)
versnellingsbakken gaan ook nogal eens stuk,helaas.

[quote=fastbreakrijder]je bent echt niet de enigste.
er zijn iid teveel problemen met deze bussen.(misschien omdat het een renault traffic kloon is?)
versnellingsbakken gaan ook nogal eens stuk,helaas.[/quote]
het is geen ren kloon
het is een ren met opel logo
k bussen

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

ja jerry daar weten we alles van he van die versnellingsbakken een hopeloze zaak elke week minimaal één revisie

gr
martin

marwess 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.