Hallo,
Ik heb een probleempje mischien dat iemand hier me verder op weg kan helpen
Laatst had ik een lekke band rechtsvoor bleek alleen het ventiel te zijn.
Maar ik moest dus wel mn reserve gebruiken
Wielen zijn 245/17 en de reserve volgensmij 195/15
Toen de reserve er opzat hoorde ik een beetje een kloppend geluid was gelukkig niet zo heel ver van huis 25 km ongeveer
Maar toen ik een lange doordraaiende bocht naar rechts maakte hoor ik toch ineens een geluid alsof je met een cirkelzaag bezig bent net alsof de remschijf tegen het metaal van de velg van de reserveband komt.
Dus ik dacht van zsm die originele band terugzetten.
Toen die er 1 maal opzat was dat kloppende weg maar als ik precies bij die zelfde bochten kom hoor ik nog wel dat metaal schurend geluid lijkt alsof er wat aanloopt en het is gekomen sinds ik die band heb verwisseld.
Het is alleen bij een lange doordraaiende bocht naar rechts en ook weer niet altijd hangt volgensmij van de snelheid af en de hoeveelheid en snelheid van t insturen.
Heel vaag maar het is in iedergeval niet normaal ben benieuwd of iemand iets soortgelijks heeft of nog beter, iemand die weet wat het probleem kan zijn
Mvg ,
John
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
John
Heb je niet eens even het wiel gedemonteerd en het e.e.a. gecontroleerd,als hij ergens aanloopt,zul je dat moeten zien..
Het geluid is toch niks van een wiellager o.i.d. wat je hoort ?
Gr Stefan
heb je bij je reservewiel ook andere wielbouten gebruikt??vaak zijn bij lichtmetalen velgen de bouten langer als bij stalen velgen van je reservewiel
15 jaar
en wat ook kan zijn dat je bij het verwisselen van je band dat ijzeren schildje wat er achter je naaf zit een beetje hebt verbogen wat nu tegen je schijf loopt van onderen een beetje terugbuigen
15 jaar
Niet toevallig de remblokken bijna versleten? Dan komt er ook een "piepplaatje" tegen de remschijf aan..
Heb vorige week nieuwe remblokken laten monteren
Er viel me toen niets vreemds op en vandaag zat ik nog even te kijken, er zit een soort plaatje achter de remschijf net wat Robby zegt
mischien dat toen die band lek ging dat ie is verbogen ofzo heb hem terug geduwd maar het blijft nog steeds of ik moet hem nog verder duwen.
Ik zal nog wel even aan het wiel voelen maar volgensmij zijn de wiellagers nog goed en is het wel heel toevallig dat het precies na die lekke band gebeurt terwijl ik (gelukkig) nooit echt problemen met de wagen heb gehad en in goede staat verkeert.
Ik heb dezelfde wielmoeren gebruikt met de reserve band, dat ze waarschijnlijk te lang waren en dat dat het kloppende geluid heeft veroorzaakt
toen de originele velg er weer opzat was het meteen weg.
Ik hou het voorlopig op het plaatje/schild kan niks anders bedenken want het geluid dat je hoort is echt schurend metaal op metaal en het komt van rechtsvoor wanneer je ver instuurt.
ik laat het nog wel even weten en als iemand in de tussentijd nog wat weet hoor ik het graag
gr
15 jaar
Als je het geluid hoort in een bocht, tik dan eens NET de rem aan ( dus even licht laten aanlopen) als het geluid dan veranderd of weggaat moet je het echt in de remmerij zoeken. Indien niet, lijkt het me toch de stofplaat die de remschijf beschermt, dat deze tegen de remschijf aanloopt. Dan zou je hem nog wat verder terug moeten buigen.
Groeten Marcel
ik zou idd ook zeggen het hitteschild achter de remklauw ( eigen ervaring )...
als deze los zit kan deze aan de remschijf komen..
Jongens, het is nog steeds niet weg heb het schild teruggebogen maar zonder resultaat..
Heb nog wel 1 ding opgemerkt dat, wanneer je die lange bocht aan het nemen bent je het geluid hoort en als je dan uit de bocht komt het geluid niet direct ophoudt dus je hoort het nog terwijl je rechtuit verder rijdt als je dan een paar keer stuurt gaat het weg.
Schrapend metaal bijna rammelend. Zou het eigenlijk moeten opnemen ofzo is moeilijk uit te leggen
Weet het ook niet meer
Denk dat ik hem maar naar een garage moet brengen :(
15 jaar
Volgensmij is het opgelost ben alsnog als een gek gaan buigen vanaf de onderkant met een schroevedraaier
en hoor al 2 dagen niks meer hoop dat het zo blijft
bedankt allemaal
15 jaar
Hopen dat het nu weg blijft dan,ook zou je de auto even kunnen opkrikken en het wiel eraf halen,dan kun je vanaf boven op de plaat kijken die je nu wat verbogen hebt..om te kijken of alles vrij draait er nergens tegenaan komt.
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar