Opel Vectra: motor houdt in bij +/-2500tpm

Bouwjaar: 1998

dit betreft een x20dtl motor deze houdt in bij +/-2500tpm dan gaat het storings lampje branden en kan je nog max 150km/h halenals je de auto van contact zet en weer start is het weer even goed.

PIETER9040

Geplaatst door PIETER9040 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

wat zijn de uitgelezen defectcode´s?

PIETER9040 (0) PRO, 18 jaar geleden

Kritische systeemstoring

henk4377 (0) PRO, 18 jaar geleden

zit er geen scheur in de turboslang?

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

po400? dit kan inderdaad een lekke turboslang zijn, problemen met de egr..luchtmassameter, vacuumklepje defect, vacuumslangen, oliepeil, enz...

assadon (0), 18 jaar geleden

waar zit het vacuumklepje?

danny1929 (0) PRO, 18 jaar geleden

Snelle diagnose:
Pak met stationair draaiende motor het stangetje van de waste gate vast en probeer deze te bewegen.Gaat dit licht dan is er een vacuumprobleem of de elektrische vacuumschakelaar is defect.Deze kun je uitsluiten door de ingaande en uitgaande leiding door te lussen en opnieuw stangetje bewegen.Als je een vacuümmeter hebt kun je de vacuümpomp direct meten 900-1000 mbar.Pomp goed? dan alle leidingen controleren,vooral de rubber bochtjes en eventueel afdoppen en kijken of het vacuüm terug is.Gaat het stangetje zwaar:vacuümsysteem o.k. Dan controleer je de waarde vd lmm. minimaal 700mg/slag bij in eén keer volgas.Een DTH minimaal 850mg/slag.Als deze waarde niet behaald wordt en vacuúm systeem is o.k. dan is het meestal lmm.turboslang of bij een DTH evt nog de intercooler. Succes!!!

danny1929 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik denk dat Opeltje de vacuümschakelaar van de turbo bedoelt assadon.Deze eppc klep bedient door een duty-cyclesignaal van het stuurapp. de waste-gate.Deze kun je zoals uitgelegd even doorlussen en je kunt de weerstand meten.Deze moet KOUD 6kohm zijn.Door de hitte van de turbo gaan ze vaak stuk en wordt de weerstand minder doordat de koperen spoel verkleeft.

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

klopt, maar ook de andere 2 eppc klepjes kunnen p0400 veroorzaken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.