auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Vectra: motor houdt in bij +/-2500tpm

Bouwjaar: 1998

dit betreft een x20dtl motor deze houdt in bij +/-2500tpm dan gaat het storings lampje branden en kan je nog max 150km/h halenals je de auto van contact zet en weer start is het weer even goed.

Geplaatst door

PIETER9040 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat zijn de uitgelezen defectcode´s?

Opeltje 0
badge

19 jaar

Kritische systeemstoring

PIETER9040 0
badge

19 jaar

zit er geen scheur in de turboslang?

henk4377 0
badge

19 jaar

po400? dit kan inderdaad een lekke turboslang zijn, problemen met de egr..luchtmassameter, vacuumklepje defect, vacuumslangen, oliepeil, enz...

Opeltje 0
badge

19 jaar

waar zit het vacuumklepje?

assadon 0

19 jaar

Snelle diagnose:
Pak met stationair draaiende motor het stangetje van de waste gate vast en probeer deze te bewegen.Gaat dit licht dan is er een vacuumprobleem of de elektrische vacuumschakelaar is defect.Deze kun je uitsluiten door de ingaande en uitgaande leiding door te lussen en opnieuw stangetje bewegen.Als je een vacuümmeter hebt kun je de vacuümpomp direct meten 900-1000 mbar.Pomp goed? dan alle leidingen controleren,vooral de rubber bochtjes en eventueel afdoppen en kijken of het vacuüm terug is.Gaat het stangetje zwaar:vacuümsysteem o.k. Dan controleer je de waarde vd lmm. minimaal 700mg/slag bij in eén keer volgas.Een DTH minimaal 850mg/slag.Als deze waarde niet behaald wordt en vacuúm systeem is o.k. dan is het meestal lmm.turboslang of bij een DTH evt nog de intercooler. Succes!!!

danny1929 0
badge

19 jaar

Ik denk dat Opeltje de vacuümschakelaar van de turbo bedoelt assadon.Deze eppc klep bedient door een duty-cyclesignaal van het stuurapp. de waste-gate.Deze kun je zoals uitgelegd even doorlussen en je kunt de weerstand meten.Deze moet KOUD 6kohm zijn.Door de hitte van de turbo gaan ze vaak stuk en wordt de weerstand minder doordat de koperen spoel verkleeft.

danny1929 0
badge

19 jaar

klopt, maar ook de andere 2 eppc klepjes kunnen p0400 veroorzaken.

Opeltje 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.