Hoi,
Ik heb een opel astra aangeboden gekregen met de boven genoemde storingen. Uitlees apparatuur niet voorhanden dus met gezond verstand van start gegaan. Bougie's gecontroleerd, bleek 3e cilinder bougie nat te zijn, ook zuiger was nat. bobine brug doorgemeten op weerstand, alle vier de uitgangen gelijke waarde. Gecontroleerd met bougie's erin op het klepdeksel en gestart. alles vonkt, 3e echter minder sterk.
Bobinebrug vervangen en nieuwe bougie's gemonteerd. Motor loopt weer als een zonnetje.
Nog geen dag later, motorstorings lampje brandt weer, motor loopt onregelmatig, trekt slecht.
Nu via texa computer storing uitgelezen. klopsensor, nokkenaspositiesensor, verstuiver 2, verstuiver 3, onbekende storing.
Storingen zijn permanent en niet te wissen.
Een tijd later voertuig weer gestart ( stond in de weg ) en alle storingen weg, lampje uit. motor loopt weer als een zonnetje.????????????
Motor nog maar eens uitgezet en weer opnieuw gestart. Storingslamp brandt weer, echter nu alleen nokkenassensor en verstuiver 3.
Stekkerverbindingen gecontroleerd, ook op computer, geen afwijking kunnen constateren.
motor weer gestart, storing, echter nu alleen nog nokkenaspositiesensor.
Nokkenassensor vervangen ( exemplaar van de Brezan ). Storingen blijven weg, ook na diverse keren starten.
Neem voertuig weer mee, niets aan de hand.
Uur later, motor slaat niet direct aan en motorlampje brand weer.
Wie kan mij een zetje de goede richting in geven. Mijn specialiteit ligt helaas niet bij opel, maar bij de vw, vandaar.
alvast bedankt.
mvg Christoffel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
EGR-klep al gecheckt?
Die modellen hadden daar indertijd wel veel last van.
Nee, storing wees die kant niet uit, vandaar niet naar gekeken.
Vast zitten of open blijven staan ??
Christoffel
Controleer de distributie timing.
Koop bij de lokale autoonderdelenhandel een bus elektrische freezerspay, als je het probleem weer hebt, spuit het op de motorecu zodat deze snel afkoelt en kijk eens of de motor op 4 cilinders loopt.Het zou heel goed een losse soldering in je motorecu kunnen zijn namelijk.
Haal de stekker aansluiting op de ECU eens heen en weer bij draaiende motor.
Zit ook aan een ecu te denken.
Ten eerste een EGR heeft niks met de storing te maken.
De storingen onderling hebben niet echt verband dus je moet nu idd gaan denken aan zaken als kabelbreuk, of problemen met de ECU.
Kan een massaprobleem zijn, een inwendig defekt of idd een stekerverbinding.
Bedankt zover voor de feedback.
Het probleem is nog niet geheel opgelost. Vreemd is nu dat sinds vervangen van nokkenassensor het lijkt of je langer moet starten alvorens de motor aanslaat.
Motorstoringslampje gaat de ene keer direct na het starten branden. Maar het komt ook voor dat dit pas gebeurt als je al even aan het rijden bent. Snelheid boven de 80 km/u bij accelereren.
Hij mist dan duidelijk vermogen.
Heb nog niet de mogelijkheid gehad de storingscode's opnieuw uit te lezen.
Dit verhaal wordt vervolgt.
mvg Christoffel
al 3 keer eerder meegemaakt imitatie nokkenas zenders zijn prut haal a u b een orginele
Gebruik de zoekfunctie eens en Google eens.
Wij hebben die EGR kleppen bij de vleet vervangen en waar het kon afgedekt.
Nooit meer problemen gehad.
Niet vergeten dat bij deze 14-16-18 motoren zelfs de ciliinderkop eraf haalden indertijd omdat ze dachten dat het om hangende kleppen ging en uiteindelijk gewoon de EGR moest afgedicht of vervangen worden.
Ik weet niet waarom je dit nu niet probeert.
PeWe!! [b]Vergeet niet om de oplossing ook te vermelden. Degene die helpt bij het oplossen van een probleem hoort graag hoe het is afgelopen![/b]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar