auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: astra g 2.0 dtl motor storing p1125-3

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 dtl

zoals de titel al zegt mijn auto heeft een motor storing wat kan dit zijn? bij rustig rijden komt de storing niet als ik redelijk gas geeft komt hij zo ongeveer rond de 3000 toeren in dw 3 de auto springt dan in noodloop als ik dan de auto afzet en weer aan zet is de motorstoring verdwenen.

vriendelijke groet rens

Geplaatst door

serpentoflight (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

controleer de vacuumslangetjes die aan de turbo en egr klep zitten, kan een turbodruk probleem zijn.
Klein lekje veroorzaakt al noodloop.
Stationair spreek je de turbo niet aan, het gebeurt op toeren, ongeveer een paar honderd toeren voorbij het punt dat je de turbo aan gaat spreken.

als de auto in zn vrij staat kan ik gewoon toeren draaien Zonder problemen het is alleen bij zwaar trekken, en ook niet altijd...

maar deze melding is wel zeker weten iets met het vacuum systeem?

ligt er dik bovenop ja
de code duidt op een turbodruk probleem, dat wordt veelal veroorzaakt door een vacuum lek.
je kan ook de dikke slangen controleren die aan de turbo sitten en aan het spruitstuk.
in onbelaste toestand gas geven heeft geen zin om zo'n storing aan het licht te brengen. gebeurt haast alleen tijdens belasten.

okee... en is er nog een speciale manier om de slangen te controleren? of moet ik ze echt demonteren en kijken naar beschadigingen?

gewoon goed kijken, evt met een spiegeltje.
vooral bij de aansluitingen zijn slangetjes gevoelig om te scheuren.
je kan ook even kijken of je iemand kent die een vacuum tester heeft dat gaat iets makkelijker, dan kun je een groot deel van het systeem met de hand op vacuum zetten en kijken of het vacuum gehandhaafd blijft.

oke! dan ga ik daar binnenkort maar is goed naar kijken, vind ik niets ga ik opzoek naar iemand met een vacuum tester kan wel even gaan duren voordat ik ga kijken want ik zit momenteel midden in een verhuizing, en als je rustig rijdt (half gas, en niet meer als 3000 toeren) blijft de storing weg dus ik kan op de snelweg nog gewoon 120 rijden... ik heb ook gehoord dat het eventueel aan een van die vacuum potjes kan liggen, 1tje zoemt wel als de auto loopt, is dat normaal? gr rens

dat hoeft geen probleem te zijn nee

Inmiddels is de verhuizing achter de rug... de motor storing nog niet helaas :(
gisteren weer even mee aan de gang geweest... maar nog steeds de oorzaak niet gevonden wel enkele dingen uitgesloten:

-vacuum slangetje naar de solenoid pot vervangen (er zat een knikje in wat ik verdacht vond).
-ander solenoid potje van de sloop erop gezet, probleem precies hetzelfde.
-met de hand de klep op de turbo zelf gevoeld ook deze is gewoon gangbaar

wat ons verder op viel bij uitlezen is dat tijdens stationair toerental de laad druk regeling op 60% blijft staan moet deze niet gewoon 100 % zijn of 0 %??
als je de stekker van de solenoid klep aftrekt gaat de laaddruk regeling naar 30%...

wat kan het zijn? ik snap er niets meer van...
iemand ideeën?
gr rens

Zo moeilijk is het niet.
Gaan rijden datalogger erop,kijken wanneer storing inkomt en wat de waarde op dat moment zijn van de turbodruk en dergelijke.

primera p11 0

11 jaar

nee is inderdaad niet zo moeilijk als je 24 uur per dag uitlees apparatuur tot je beschikking hebt...
ik dus niet... moet er gewoon voor betalen ..

Weet je wat het is,liever een keer betalen voor het uitlezen en weten in welke richting je moet zoeken.
Of i.p.v daarvan onderdelen gaan vervangen op de gok en dan ook een hoop geld kwijt en storing niet opgelost.
Het is maar hoe je het bekijkt.

primera p11 0

11 jaar

goed ik heb inmiddels zelf een opcom uitlees kabel en software aangeschaft (niet de officieele maar een china clone) maar hier komen de volgende waardes uit tijdens het rijden:

[url=http://postimage.org/image/y0ly96o0d/][img]http://s14.postimage.org/y0ly96o0d/opcom...[/img][/url]

wat mij opvalt is dat de solenoid valve van de turbo op 65% blijft bij stationair, in de vrij vol gas, of tijdens zwaar trekken wat dan ook altijd 65%
boost pressure blijft ook op 1.4 staan
en boost pressure command schommeld tussen 1.8 en 1.9

deze screenshot is genomen bij 120 km per uur..

overigens nadat ik de storing gewist heb kon ik gewoon 160 rijden met de auto maar dat was vandeweek ook ineens spontaan zo dus voor mijn gevoel is het nog niet opgelost (ook omdat die turbo vacuum solenoid op 65 blijft staan)

mijn gevoel zegt toch dat de solenoid kapot is..
wat denken jullie?

ik heb al een andere geprobeerd van de sloop, maar deze doet precies hetzelfde (geeft ook 65%)

dus ik denk ze zijn allebei kapot..

slangen heb ik allemaal los gekoppeld en nagekeken op lekkages, niets kunnen vinden :S

iemand dit eerder gehad dat de turbo vacuum solenoid op 65% blijft staan?

als ik hem afkoppel dan gaat de auto meteen in motor storing en dan gaat hij naar 30 %...

goed inmiddels ben ik wat verder... ik heb de storingen gewist en vervolgens een5 aantal dagen "gewoon" kunnen rijden (topsnelheid volgas was 155 km) zonder motorstoring tot gisteren toen sprong de auto weer in motor storing...
uitgelezen:

P0105 en P1100

dus andere storing codes als eerst....
vervolgens heb ik de solenoid vacuum klep van de egr en die van de turbodruk een x omgewisseld (zijn hetzelfde) om te kijken of de vacuum klep van de turbo nou andere waardes zou geven en die van de egr ook maar dit blijft hetzelfde dus het ligt ook niet aan de vacuumsolenoids..

iemand een idee met deze nieuwe foutcodes?

Is je luchtmassameter niet gewoon stuk want dan krijg je deze foutcodes namelijk ook?Welke waardes geeft deze stationair (warm) en een keer volgas geven.

stationair draait hij 360
volgas (in de vrij) 660
en volgas bij optrekken schiet hij naar de 800

Stationair met alle verrbruikers uit als hij even 1 minuut warm draait moet je rond de 500-650 mg/slag zitten, bij een keer dan volgas geven moet je boven de 750 mg/slag komen.
Dus je zit aan de krappe kant met je waardes,dus ik zou adviseren monteren een nieuwe luchtmassameter.

Pak ook even je laaddruksensor los en kijk of deze niet teveel zit vol zit met aangekoekte rommel, voorzichtig even schoonmaken kan een hoop schelen.

oke... ga ik opzoek naar een andere luchtmassa meter... en de laaddruksensor waar zit deze? en hoe ziet hij eruit?

ik heb de luchtmassa meter waardes nog 1 x gecontroleerd... stationair draait hij na 1 minuutje ong wel 500 m/slag
als je in de vrij gas geeft dan komt hij max 700... als je gaat rijden vol gas dan komt hij wel bij de 900 m/slag
p0105 en p1100 zijn ook niet meer terug gekomen...

wel p1125-3

denken jullie nog steeds luchmassa meter?
ik heb er wel 1 besteld... maar het leven is al duur genoeg...
kan het niet gewoon de druksensor zijn? deze veranderd namelijk ook niet... en de solenoid blijft op 65% als ik met draaiende motor de vacuum slangetjes los trek van de solenoid zie ik de stang van de overdruk klep wel terug gaan.. dus vacuum werkt ook prima als je t mij vraagd...

ben dus nog geen steek verder...

zit er niet gewoon een scheurtje in de slang die tussen de luchtmassameter en de motor in zit? dan trekt ie valse lucht en kloppen je luchtmassa waardes ook niet , of deze fluctueren steeds.

heb ik al gecontroleerd... die is helemaal dicht...

luchtmassa meter inmiddels vervangen... probleem helaas nog steeds niet opgelost... :-(:-(
morgen ga ik de druksensor bekijken en schoonmaken kijken of dat wat uithaald...

druksensor is inmiddels schoongemaakt zat wel wat prut in... helaas ook dit mag niet baten... motor storing blijft...

ik ben dus maar weer gaan zoeken bij de vacuum slangetjes...
wat mij opvalt is dat als ik de egr vacuum pot afkoppel deze ook naar 65 % schiet... dezelfde waarde als waar de laaddruk pot constant op blijft staan... terwijl t vacuum wel helemaal dicht is... (als ik aan het slangetje zuig gaat de turbo overdruk stang wel maximaal naar links (met de hand wil hij ook niet verder...) als ik de stekker van de turbo vacuum pot aftrek dan schiet hij naar 30 % ik snap er helemaal niets meer van...

auto is verder opzich redelijk mee te rijden 1e 2e versnelling kan ik gewoon vol gas wegrijden zat vanmorgen in de 4e versnelling op de 120 maar rij je 120 in de 5 en je geeft vol gas dan voor de 140 motorstoring p1125 en noodloop...

iemand nog een idee wat het kan zijn?

probleem opgelost! het zat hem uiteindelijk in de egr klep deze was zwaar vervuild waardoor de turbodruk eigenlijk gelijk weer de uitlaat in verdween!

bedankt voor alle hulp maar weer!
gr rens

dank je wel voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.