close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: Na starten slaat de motor direct weer af en start daarna zeer mo

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2dti

Als de motor normaal direct is aangesprongen slaat hij na één seconde weer af en start daarna pas na langdurig starten (startmotor draait normaal) en met heel veel rook.
Als de motor dan eenmaal loopt, loopt hij als een zonnetje, zonder enig probleem. Slaat ook niet meer af.
Het slechte herstarten is ongeveer gelijk aan een probleem eerder dit jaar (mei) toen de auto helemaal niet meer aansloeg. Toen zijn de "afdichtringen voor verbindingskanalen verstuivers" vervangen. En er zit ook een nieuwe accu in.
Wat kan er nu aan de hand zijn?
Tweede vraag: wie weet een goed, betrouwbaar garagebedrijf in (of dichtbij) Haarlem voor mijn Opel?

Groetjes

Geplaatst door

omega2.2diesel (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

"Tweede vraag: wie weet een goed, betrouwbaar garagebedrijf in (of dichtbij) Haarlem voor mijn Opel?"

www.goudengids.nl

mvg,
Hans.

Hans4040 1240
badge vip badge

16 jaar

Hoi allemaal

De gouden gids is een antwoord van lik me vestje, hier kun je niet zien of iets betrouwbaar of goed is, kijk anders ff op de site van autoweek bij mijn reviews van dealers, ik denk dat je zo beter het kaf van het koren kan onderscheiden, ik had van hans gezien zijn kennis een beter antwoordt verwacht, al blijft het moeilijk om dit van afstand dit te beoordelen, maar er zijn nu eenmaal bedrijven waar je je auto echt niet wil brengen( zie autoweek my reviews dealer of handelaars ), maar voor de rest Hans het zij je vergeven, ga zo door.

gr Hugo

[quote=Omega CD Business]Hoi allemaal

De gouden gids is een antwoord van lik me vestje, hier kun je niet zien of iets betrouwbaar of goed is, kijk anders ff op de site van autoweek bij mijn reviews van dealers, ik denk dat je zo beter het kaf van het koren kan onderscheiden, ik had van hans gezien zijn kennis een beter antwoordt verwacht, al blijft het moeilijk om dit van afstand dit te beoordelen, maar er zijn nu eenmaal bedrijven waar je je auto echt niet wil brengen( zie autoweek my reviews dealer of handelaars ), maar voor de rest Hans het zij je vergeven, ga zo door.

gr Hugo[/quote]
Hugo, waar ik met mijn bericht op doel, zijn de forumregels:
6.) Commerciële berichten, reclame en/of links zijn verboden. De enige uitzondering is een link naar de specificaties van de apparatuur/auto (dus niet naar de homepage van de fabrikant/handelaar).

mvg,
Hans.

Hans4040 1240
badge vip badge

16 jaar

Probleem ligt toch hoogstwaarschijnlijk aan het brandstofsysteem maar dan voor de pomp omdat de motor eerst wel aanslaat en daarna direct af....

Kan natuurlijk ook een niet goed gemonteerde verstuiverring zijn of retourslangen...

venedijk 0
badge

16 jaar

Sorry Hans

Je hebt helemaal gelijk, mijn excuses hiervoor, ik had daar in mijn enthousiasme over heen gekeken.

gr Hugo

Tot zover bedankt, maar om misschien nog wat verder te komen:
Als ik gas geef op het moment dat de motor net is aangesprongen reageert hij daar niet op: slaat gewoon af zonder dat eerst het toerental omhoog gaat.
Als de motor warm is slaat ie direct aan en blijft gewoon lopen.

Kan het probleem daarmee in de gloeispiralen liggen? of juist in de brandstoftoevoer, bv de brandstofretourslangen (zoals Venedijk al aangeeft?)

Gr. Guus

nee ligt niet aan de gloeispiralen, Motor zal dan normaal aanslaan en daarna blijft het storingslampje enige tijd branden...

brandstofsysteem is de oorzaak....

Retourslang losnemen op de pomp ( vanaf de verstuivers) en deze vacuum zuigen met een vacuumpompje... zakt het vacuum dan is hier de oorzaak... komt er zwarte drap uit dan zijn de verstuiverringen weer lek ( misschien 1 verkeerd gemonteerd komt vaker voor ).

Blijft het vacuum goed dan licht het aan het brandstofsysteem voor de pomp...

venedijk 0
badge

16 jaar

Of de pomp is kapot,zal niet de eerste zijn.
hoeveel heeft tie gedraaid?.

primera p11 0

16 jaar

pomp is in dit geval niet stuk...

venedijk 0
badge

16 jaar

Eerste constatering is dat de retourslangen zijn vernieuwd bij het vervangen van de verstuiverringen. Vacuüm is overigens niet gemeten, garage had en heeft voiorlopig geen tijd ............
Zou er van deze storing iets terug te vinden zijn bij het uitlezen van de gegevens?

Garage heeft geen tijd!.
Geen tijd is geen zin!.
Zit er geen dieselservice van bosch in de buurt?.
breng de auto dan daar naar toe, weten vaak ook wat meer.

primera p11 0

16 jaar

Bedankt voor de tip! Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt. En nu maar hopen op iets meer deskundigheid dan ik tot nu toe ben tegen gekomen met dit probleem. Ik deel de diagnose van Jan van der Veen, maar bezochte garages gaan tot nu toe toch naar allerlei andere dingen zoeken....

Om het bovenstaande verhaal verhaal ook even af te ronden: Gevonden is een afsluitring aan de brandstofpomp die niet vacuum afsloot! Bedankt voor alle bijdragen!

en start de motor nu weer goed?? mvrgr

venedijk 0
badge

16 jaar

Ja, probleem is opgelost! gr.

HELAAS, na een dag of tien is hetzelfde probleem weer terug!
De garage vindt nu geen vacuumlek meer.
Suggestie van de garage is om het brandstffilter te vervangen.
Heeft iemand misschien nog andere suggesties?
Alvast bedankt.

[quote=omega2.2diesel]HELAAS, na een dag of tien is hetzelfde probleem weer terug!
De garage vindt nu geen vacuumlek meer.
Suggestie van de garage is om het brandstffilter te vervangen.
Heeft iemand misschien nog andere suggesties?
Alvast bedankt.[/quote]
luchtmassameter mischien ???

kleijn 0

16 jaar

Het ligt toch echt aan een lucht lekje in het brandstofsysteem.

NIET AAN HET VACUUM OF AAN DE LUCHTMASSA METER, hierdoor slaat de motor niet slecht aan.

Zolang er geen storingslampje brand na het starten mankeert er niks aan het voorgloeisysteem...

Het is hiervandaan moeilijk te zeggen maar zou er wel eens naar willen kijken.

venedijk 0
badge

16 jaar

WIE HELPT ME VERDER??

Deze garage heeft dus ook afgedaan: het probleem is niet opgelost en ik ben weer vele honderden euro's lichter. Naast de oorspronkelijke storing heb de auto teruggekregen met ook een elektrische storing (lekstroom) en ik heb de startmotor moeten laten reviseren omdat die het tijdens het garagebezoek plotsklaps had begeven ...........

dus jij bent niet blij

kleijn 0

16 jaar

zoals ik zei: zou graag voor je willen kijken maar tis wat ver weg he!!

Kan je niet verder helpen door zo maar iets tegen je te zeggen zonder zelf gezien te hebben hoe die start...

mvrgr J

venedijk 0
badge

16 jaar

Ach, wat is ver weg in nederland.
Een klap met geld kwijt zijn en probleem nog niet opgelost, daar zou ik wel een tankje aan wagen naar friesland.

primera p11 0

16 jaar

Het vervelende van die optie is dat het probleem, direct weer afslaan als de motor is gestart, zich pas voordoet als de auto meer dan 24 uur heeft stilgestaan. En hoe langer de auto heeft stilgestaan hoe langer er vervolgens gestart moet worden voordat de motor weer aanslaat.

zie oplossing nr 12 daar zit wat in gespecialeerd bedrijf

kleijn 0

16 jaar

Helaas heb ik met die garage de ervaring opgedaan van nr. 20!!

ja dan heb je daar niet zoveel vertrouwen meer in wat zeggen ze bij de opel zelf niet daty ik reclame wil maken maar die hebben de spullen daar voor denk ik zelf groet willem2

kleijn 0

16 jaar

hoe langer die stil staat hoe meer lucht er in het systeem komt hoe slechter de motor aanslaat....

Logisch...

venedijk 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.