Opel Omega: start niet meer

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 dti

na vervangen van mazout pomp krijgt hem niet meer in gang ,zit een revisie pomp in,moet hij ge reset worden iemand een idee mvg mums

mert52

Geplaatst door mert52 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

R_Bakker (0) PRO, 15 jaar geleden

Volgens mij moet er nog software geladen worden bij de dealer.
Zou je even moeten navragen bij je leverancier.
Bij Bosch ruilpomp moest ik toen nieuwe software laden met de Tech 2.

Gr Ron

venedijk (0) PRO, 15 jaar geleden

hoeft normaal gesproken niet maar zou dus best kunnen...

ej14 (0), 15 jaar geleden

hoi mert52

is dat pompje wat in de tank zit?
iedereen noemt dit anders

ej14

venedijk (0) PRO, 15 jaar geleden

nee, 2.2 heeft geen pompje in de tank...

p.fenslage (0) PRO, 15 jaar geleden

heb je een pomp met 1 of 2 stekkers??

met 2 stekkers dient wel ingeleerd te worden

succes

mert52 (0) PRO, 15 jaar geleden

hoi ej14,het is de diesel pomp aan de motor ,het is een groote roode stekker

venedijk (0) PRO, 15 jaar geleden

met 1 stekker, pomp met 2 stekkers in niet meer gebruikt in omega...

mariani (0), 15 jaar geleden

imobilizer zit in de pomp
moet dus ingeleerd worden

danny1929 (0) PRO, 15 jaar geleden

Blijft je motorlampje knipperen?

mert52 (0) PRO, 15 jaar geleden

neen danny motor lampje knippert niet ,als ik start piloot spuit draait hem direct maar kan geen gas geven ???? mvg mert52

mert52 (0) PRO, 15 jaar geleden

ik heb hem laten uitlezen,geeft foutcode p1335 aan

danny1929 (0) PRO, 15 jaar geleden

B-001 DEFECTCODE

P1335 Brandstofinspuitpomp: geen ingangssignaal motortoerental van stuurapparaat


Stuurapparaat brandstofinspuitpomp neemt incorrect motortoerentalsignaal waar.
Effect:

Maximaal vermogen wordt gereduceerd.
Betreffende klemmen:
90, 98, 101

Werkinstructie Nominale waarde

Contact UIT
Kabelboomstekker lostrekken van:
K70 stuurapparaat - diesel
(Kabelboomstekker 40P)
Contact AAN
Spanning meten tussen de volgende aansluitingen:
K70 stuurapparaat - diesel
Kabelboomstekker (kabelboomkant) pin 90 (40P)
&
Massa

Kleiner dan 0,3 V

Verdere teststappen wijzen ook mogelijk op een krukassensor.
Slaat je toerenteller uit als je start of krijg je een toerental binnen in je testkast?
Misschien is het handig de sensor even uit te wisselen of te vervangen voordat je erg diep in deze storing gaat duiken.
Waarom is de brandstofpomp vervangen?

mert52 (0) PRO, 15 jaar geleden

dag danny,auto is bij opel binen geweest omdat hij niet meer starte opel heeft 4 nieuwe verstuivers opgeze en deed het weer niet klant heeft 1600 euro betaald en toen zijden ze dat pomp defect was moesten ze nog eens 2800 euro betalen en heeft ze bij mij gesleepen,had geen tijd wegens verlof heb ik ze aan een collega gestuurd pomp is gedemonteert is gereviseerd en op gezet en deed het niet meer ,verstuivers krijgen wel diesel ik weet niet waar het aan ligt ,mvg mert

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Als je de verstuiverleidingen losdraait moet de brandstof er uit spuiten en niet druppelen.

mert52 (0) PRO, 15 jaar geleden

goede avond collega s auto heeft gestart,pomp was niet op tijd maar probleem is nog niet opgelost hij draait op rolantie maar kan geen gas geven motor lampje blijft aan en veel wite stinkende rook iemand een idee ???mvg mert52,iedereen fel bedankt voor de hulp dat is een pintje waard

venedijk (0) PRO, 15 jaar geleden

zijn er nu nog foutcodes dan??

mert52 (0) PRO, 15 jaar geleden

jan, vriend komt dinsdag uitleezen

venedijk (0) PRO, 15 jaar geleden

ok, we horen het wel...

mert52 (0) PRO, 15 jaar geleden

dag allemaal auto geeft nu foutcode p 1220 aan en draait alleen op rolantie en rookt fel

Opeltje (0) PRO, 15 jaar geleden

Werkelijke waarde inspuitstart ligt buiten het bereik

pomptiming verkeerd of pomp defect....

danny1929 (0) PRO, 15 jaar geleden

kijk even op: viewtopic.php?pid=525574#p525574

Luiehond (0) PRO, 15 jaar geleden

Klinkt inderdaad als nog steeds problemen met de pomp. Die pomp is gereviseerd? OOK het electronicagedeelte wil kapot.. Meerdere keren meegemaakt... Als je het bovenste deksel van de pomp afschroeft kun je het defect vaak al zien zitten! Aan tandwielzijde zitten 2 kleine draadjes, die op de print gesoldeerd horen te zitten en die zitten dan los... (dat is wat wij dan meerdere keren gezien hebben)

m.vr.gr.
Sjoerd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.