close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Commodore 1973: naald tankinhoud op dashboard blijft hangen

Bouwjaar: 1973, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5H

Beste,
bij het opzetten van het contact stijgt het wijzertje van de tankinhoud tot net over de aanduiding van de reserve en blijft dan op die hoogte hangen. Bijtanken verhelpt dit niet.
De auto rijdt slechts enkele keren per jaar en met beperkte tankinhoud. Ik vermoed daarom dat de vlotter in de tank voor het probleem zorgt?
Heeft er iemand een tekening of instructies hoe deze kan vervangen worden?
Vriendelijke groeten,
Jan

Geplaatst door

jscq (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kun je de vlotter aansluiting bereiken via een luikje in de bodem van de auto , onder de bekleding in de kofferbak/ achterbank ?
Het draadje los nemen en tegen massa houden , als de meter nu wel naar max gaat , zit het in het vlotterelement , anders zit het in de meter.
Als je hem via het luikje kan bereiken , wijst het vervangen zich van zelf.

Kijk eens of de massa van de vlotter goed is volgens mij heeft deze een aparte massalip

R_Bakker 0
badge

9 jaar

Tja, je moet wel onder de auto zijn om de bedrading van de tankvlotter te kunnen controleren, roetige aansluiting?
Dan zou je de draad aan de massa leggen om te kijken of de meter helemaal uitslaat.
Doet deze dat? dan de tankvlotter uit de tank halen, let op het niveau van de benzine.
Draden aansluiten en de vlotter op diverse standen zetten, om te controleren of de meter mee gaat. U begrijpen?
Dit moet je dan met twee man doen.
Vergeet niet dat de tankvlotter met vrijwel lege tank meer beweegt dan met een volle tank, op deze manier slijt de vlotter sneller.
Aangezien dat de COMMO van 1973 is, zou de vlotter de dader kunnen zijn.

jethro 0

9 jaar

Het probleem is onlangs opgelost door een weerstandje / contactje van de vlotter nauwer af te stellen. Alles werkt weer zoals het hoort.
Bedankt alvast voor bovenstaande reacties!

jscq 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Commodore of stel zelf een nieuwe vraag.