👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Wie heeft dit probleem ook gehad of kan mij helpen.
Van de zomer mijn Opel laten keuren.
Totaal geen problemen voor de keuring.
Na de keuring ging het starten steeds slechter.
Ik was zelf bij de keuring aanwezig.
Het roetmeetapparaat deed het slecht.
Wel 25 x geprobeerd met 6000 toeren
Na de keuring en het slechte starten zijn er nieuwe gloeibougies ingegaan
Later een nieuwe Accu. Weer later een nieuw luchtfilter.
Accu wordt nu leeggetrokken bij het starten.
Met startkabels start de wagen wel weer.
De volgende dag weer hetzelfde probleem.
100 euro voor diegene die mij van het juiste advies voorziet.
Pat
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Groot probleem bij de X/Y2.0DTL(2.0Di) & DTH (2.0DTi) motoren is dat de b randstofpomp nog wel eens de hoop opgeeft.
dit is wel een duur geintje helaas.
Willem
"accu wordt leeggetrokken met starten"; is de accu wel vol ? Als de motor loopt, wordt dan de accu wel bijgeladen ?
(meten over de accupolen; bij lopende motor moet je tussen de 13.8 en 14.4 volt meten). Zitten de accukabels wel goed vast gemonteerd op de accu, waren de accupolen wel schoon bij het monteren ? Zitten er kabels / stekkers los of zijn ze geoxideerd ? Sjaak
mijn eerste gedachte gaat inderdaad ook uit naar een massa/oxidatie probleem
Een APK-keuringstation heeft de verplichting een eventuele roetmeting in het kader van de APK uit te voeren. Daartoe kan het keuringsstation de aanvrager van de keuring een verklaring laten tekenen omtrent uitsluiting van aansprakelijkheid. Als de aanvrager niet bereid is deze verklaring te ondertekenen blijft de verplichting tot keuren toch bestaan!
Degene die de keuring uitvoert kan het risico zo klein mogelijk maken door zich goed te oriënteren over de onderhoudstoestand van de motor. En zonodig, in overleg met de aanvrager van de keuring, maatregelen nemen. [color=#FF0000]Mochten er in dit traject aanwijsbare fouten door een Apk-keuringstation zijn gemaakt dan kan de klant de keuringsinstantie hiervoor aansprakelijk stellen.[/color]
In het geval van een gereviseerde dieselmotor die minder dan 5000 km heeft gelopen bestaat de mogelijkheid om bij de RDW de complete APK-keuring te laten uitvoeren zonder roetmeting. De voertuigeigenaar moet wel bij de RDW aantonen dat de motor onlangs is gereviseerd.
zegt Patrick: [color=#FF0000]Het roetmeetapparaat deed het slecht.
Wel 25 x geprobeerd met 6000 toeren.[/color]
kassa!!!!
paul,
Denk dat er 2 problemen aan de orde zijn, jou pomp is overleden en voorts denk ik dat de accu/laderij wel in orde is maar dat door het lange starten steeds de accu zo vreselijk op zijn falie krijgt dat het iets teveel van het goeie is. Maar dat is hiervandaan een beetje moeilijk te beoordelen, maar die 100 euro kun je vast wel overmaken, zal je straks even mijn banknummer geven,hehehe.
Sytze
Naschrift: 25 x roetmeten is volledig gekkenwerk! 5 x Is echt genoeg om te weten of tie wel of niet goed is. En pomp stuk heeft met de apk niets te maken, het is nu eenmaal een kwaal van deze auto's.
lijkt me duidelijk dat 25 keer testen op 6000 toeren voor een diesel absoluut niet goed is en ik vraag me dan ook waar die keurmeester met zijn gedachten was toen hij dat deed.
Ik zei al, die 100 euries kunne deze kant wel vast op komme!
Misschien dacht die keurmeester wel: [color=#ff0000]kapot zal je kreng, vandaag nog![/color]
dat is gewoon pech ; voor hetzelfde geld reed hij een dag voor de keuring ermee rond en viel de motor stil ;
dit zijn nu eenmaal zwakke pompen , en je kan de keuring niet verantwoodelijk stellen voor de zwakke bosch pompen
maar ja , sommige mensen willen overal geld uitslaan , maar da lukt meestal nie , omdat keuringsstations goed gewapend zijn in zo'n zaken , en maar goed ook
Een keuringsstation die 25 keer een roetmeting uitvoert, dat is geen keuringsstation maar een eindstation.
Dat is toch niet normaal.
18 jaar
[quote=opc8275]dat is gewoon pech ; voor hetzelfde geld reed hij een dag voor de keuring ermee rond en viel de motor stil ;
dit zijn nu eenmaal zwakke pompen , en je kan de keuring niet verantwoodelijk stellen voor de zwakke bosch pompen
maar ja , sommige mensen willen overal geld uitslaan , maar da lukt meestal nie , omdat keuringsstations goed gewapend zijn in zo'n zaken , en maar goed ook[/quote]
OPC.. je bent nogal zeker he! vergeet niet in nederland zijn de regels toch heel duidelijk.... ga jij domweg 25 keer roetmeten om dat jou roetmeter niet deugt en ondanks toch doorgaat dat vraagt om problemen ''toch'' gaat het op zo'n moment wel mis... dan ga jij gewoon betalen maak je borst maar nat.. [color=#FF0000]Mochten er in dit traject aanwijsbare fouten door een Apk-keuringstation zijn gemaakt dan kan de klant de keuringsinstantie hiervoor aansprakelijk stellen[/color]
paul,
Nou Paul, 25 keer plank trappen achter elkaar aan getuigt nou niet direct van weel verstand van zaken.
Of dat de oorzaak is van deze waarschijnlijk versleten pomp betwijfel ik. Nu is het wel zo dat er helemaal niets beter wordt na zo'n veel te zware test maar is dat een aanwijsbare fout?
een motor of pomp mag niet kapot gaan ook al doe je 100 keer een roetmeting na elkaar ! als dat toch zo is dan scheelde er toch iets aan hé
leer toch eens aanvaarden dat er soms kosten zijn aan een auto ! en niet de kosten willen afschuiven op een ander !
In elk instructie boekje stond vroeger dat je de auto onbelast niet plankgas mocht trappen, het staat er nu niet meer in i.v.m. de roetmeting.
Maar dat wil niet zeggen dat het goed is voor een auto!.
En elk weldenkend bedrijf gaat geen 25 keer op het gas staan voor de roetmeting.
Na een keer of 5 stoppen de meeste ermee en gaan een oorzaak zoeken.
Zoals Sytze ook al zei.
18 jaar
awel ka da bedoel ik dus :) de klanten worden alsmaar mondiger en agressiever ; waar gaat dit naartoe ?
onlangs werd er in ons land :) nog een juwelier doodgeslagen voor niks
mensen zitten tot over hun oren in de schuld en als er dan iets tegen gaat gaan ze in de aanval .
Wij hebben hier nu nen auto staan die een ongeluk had ; de wagen is hersteld en de klant wist vooraf hoeveel het ging kosten en wist ook dat hij dit moest betalen bij afhaling ; maar de wagen staat hier al 3 weken , en je moet nie denken dat hij het geld heeft hoor
de mensen sluiten alsmaar meer leningen af en kunnen die nie terugbetalen ; persoonlijk denk ik dat we deze wagen weer zullen kunnen overnemen tegen een goedkoop prijsje .
Enfin , ik denk niet dat deze site er is voor zo'n soort discussies . Het probleem is gevonden :de dieselpomp , en als de klant dit wil zal hij ze moeten laten vervangen ; ofwel nen anderen auto kopen ;
Tja ben je dan niet even blij als je geen APK keuringen doet, de klant wordt steeds mondiger en met testen zoals van de ANWB komen klanten er steeds vaker achter dat ze massaal besodemieterd worden.
Nu nog even die 100 euro opstrijken en dan is alles weer opgelost, hehehe.
dan wel die 100 euro delen door ........... 10 ?
:)))
Hmmm! Twee dan? En stilletjes niks tegen de rest zeggen, merken ze toch niet....die zie je niet weer op deze topic........let maar es op. ;-)
Tink d'r mar om....
Ik skoar dy oant grom!
18 jaar
[url=http://img20.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img20.imageshack.us/img20/8514/im...[/img][/url]
18 jaar
santa fe , Wa wil da zeggen ?
Spreek toch eens verstaanbare taal
Vertaling:
Pas maar op!
Ik verscheur je tot kruimeltjes....
18 jaar
25 keer de motor op toeren jagen is wel wat veel lijkt me. wel een lekkere keurmeester.
ik ga hier niet beweren dat het door de roetmeting komt......maar mogelijk is de accuspanning tijdens het starten toch te laag. onder de 9.5 volt willen ze niet meer normaal aanslaan......is de dynamo of accu toch niet gewoon gammel?? om gelijk van een defecte pomp te spreken gaat mij ietwat te ver en te snel...
@ Sytze, je hebt de 100 euro nog niet verdiend ;-)
De oorzaak is nog steeds niets bekend !!
Off-topic
@ OPC , het is toch niet raar dat de klant mondiger wordt. Het is gewoon zo dat de dokter, de dominee en de burgemeester niet meer blind worden gevolgd. Ook als garage moet je kunnen aantonen wat waarom gerepareerd/vervangen wordt. Het vertrouwen in de mensen in het algemeen is gewoon minder geworden.
Sjaak
Nou Sjaak, ik heb het vast ff overlegd met een klantje van me, en die heeft het getoetst aan de wet en die zei: case closed, betalen maar!
[url=http://imageshack.us][img]http://img85.imageshack.us/img85/4362/re...[/img][/url]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar