close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: niet willen aanslaan opel astra g 2.0 dtl

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 dtl

vorige week stotterde de auto al eens maar
was vrij snel over nou begon hij weer te stotteren en viel uit
en nu met geen mogelijkheid meer aan te krijgen
leidingen los gehad op verstuivers en spuit wel diesel uit
gloeierij opgemeten deze blijkt niet te werken de draden op de stekker
van het gloei relais gemeten deze kloppen
wie kan me helpen en vertellen wat er aan de hand is

alvast bedankt

het is een astra g uit 1999
met een 2.0 l dtl motor

Geplaatst door

quattro boy (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gebruik de zoekfunctie eens..

Loopt hij wel als je wat remreiniger in de inlaat spuit en hem dan start ?

Trek de stekker eens los van de koelvloeistof temp sensor, dan zou hij wel moeten gloeien.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hallo

dat is de sensor die bj het distrubutie gedeelte zit denk ik??
en welke zoek functie

alvast bedankt

quattro boy 0

14 jaar

zoeken : rechtsboven

longdude6634 0

14 jaar

heb de auto gestart met remreiniger dan is het starten lopen

conclusie zoals gewoonlijk brandstof pomp defect?

retour slangen lekken niet!!!

quattro boy 0

14 jaar

Nee, als de auto ook niet met startpilot aanslaat dan is de pomp stuk. Nu is het dus wat anders. Hoe weet je dat je retourslangen niet lekken?

longdude6634 0

14 jaar

dat snap ik even niet als de auto met start pilot aanslaat houd dus in dat hij geen diesel krijgt
de retour slangen kun je zo bekijkeken als je de kapjes er voor weg sleutelt
tenminste neem aan dat jullie de retour slangetjes van de verstuivers bedoelen??

quattro boy 0

14 jaar

Bij lekke retourlangen komt er lucht in, lucht is samendrukbaar en dus slaat de motor niet aan behalve met hulp.

longdude6634 0

14 jaar

ja oke maar hij start met startpilot

en zonder start pilot kan ik starten tot de accu leeg is ma gebeurt niks
en de retour slangen bedoelen jullie mee die van de verstuivers toch??
want als je de kapjes er voor weg sleutelt zie je de slangetjes zo zitten
zouden ze lekken moet je diesel zien lekken toch??

quattro boy 0

14 jaar

Als de auto is gestart en je hebt een stukje gereden, en je zet de motor af. Start deze na een minuut of wat weer of niet?

De leidingen zie je niet lekken

longdude6634 0

14 jaar

ja maar hij loopt even op de startpilot en valt dan uit en zonder pilot niet meer aan te krijgen ook niet door langdurig starten

quattro boy 0

14 jaar

Brandstofpomp defect

als je het brandstoffilter open schroef, ligt er allemaal gruis onderin het filterbakje? zo ja, zeker brandstofpomp stuk.

Mausx 0

14 jaar

verstuivers zitten rechtop in de cillinderkop,hierop zitten haakse brugstukjes die lopen net onder de nokkenas door,tussen deze haakse verbindingen liggen o ringetjes,die zullen lekken, is van buitenaf moeilijk tot niet te zien..klepdeksel verijderen en met een luchtspuitje voorzichtig luchtdruk op het retourgedeelte zetten, dan kijken waar je geborrel ziet, die verstuiverring is dan lek, ik adviseer om alle verstuiverringen dan te vervangen.

alfons262 0
badge

14 jaar

heb het brandstof filter verwijderd en er ligt inderdaad een heel klein beetje slijpsel onder in

dus dan is de pomp defect??

quattro boy 0

14 jaar

In de meeste gevallen wel

Laat de auto eens uitlezen, dan weet je al snel een stuk meer.

Mausx 0

14 jaar

hij geeft geen fout codes aan dat is het probleem juist mede
maar kan ik op een of andere manier controleren en zeker weten dat de pomp defect is?

quattro boy 0

14 jaar

heb de retour slangen voorzichtig onder druk gezet en ingespoten
deze gaven geen lucht belletjes dus daar mankeer niks aan
dan toch de pomp defect??

quattro boy 0

14 jaar

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid pomp defect

longdude6634 0

14 jaar

En als ik het goed heb, als je de pomp vervang, dan moet je het de gegevens van de pomp uitlezen en opslaan en overzetten in de vervang pomp.

Mausx 0

14 jaar

oke iedereen bedankt voor de info en het mee denken
dan weet ik voldoende.

quattro boy 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.