vorige week stotterde de auto al eens maar
was vrij snel over nou begon hij weer te stotteren en viel uit
en nu met geen mogelijkheid meer aan te krijgen
leidingen los gehad op verstuivers en spuit wel diesel uit
gloeierij opgemeten deze blijkt niet te werken de draden op de stekker
van het gloei relais gemeten deze kloppen
wie kan me helpen en vertellen wat er aan de hand is
alvast bedankt
het is een astra g uit 1999
met een 2.0 l dtl motor
Geplaatst door quattro boy (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 Reacties
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Gebruik de zoekfunctie eens..
Loopt hij wel als je wat remreiniger in de inlaat spuit en hem dan start ?
Trek de stekker eens los van de koelvloeistof temp sensor, dan zou hij wel moeten gloeien.
Gr Stefan
quattro boy (0), 14 jaar geleden
hallo
dat is de sensor die bj het distrubutie gedeelte zit denk ik??
en welke zoek functie
alvast bedankt
longdude6634 (0), 14 jaar geleden
zoeken : rechtsboven
quattro boy (0), 14 jaar geleden
heb de auto gestart met remreiniger dan is het starten lopen
conclusie zoals gewoonlijk brandstof pomp defect?
retour slangen lekken niet!!!
longdude6634 (0), 14 jaar geleden
Nee, als de auto ook niet met startpilot aanslaat dan is de pomp stuk. Nu is het dus wat anders. Hoe weet je dat je retourslangen niet lekken?
quattro boy (0), 14 jaar geleden
dat snap ik even niet als de auto met start pilot aanslaat houd dus in dat hij geen diesel krijgt
de retour slangen kun je zo bekijkeken als je de kapjes er voor weg sleutelt
tenminste neem aan dat jullie de retour slangetjes van de verstuivers bedoelen??
longdude6634 (0), 14 jaar geleden
Bij lekke retourlangen komt er lucht in, lucht is samendrukbaar en dus slaat de motor niet aan behalve met hulp.
quattro boy (0), 14 jaar geleden
ja oke maar hij start met startpilot
en zonder start pilot kan ik starten tot de accu leeg is ma gebeurt niks
en de retour slangen bedoelen jullie mee die van de verstuivers toch??
want als je de kapjes er voor weg sleutelt zie je de slangetjes zo zitten
zouden ze lekken moet je diesel zien lekken toch??
longdude6634 (0), 14 jaar geleden
Als de auto is gestart en je hebt een stukje gereden, en je zet de motor af. Start deze na een minuut of wat weer of niet?
De leidingen zie je niet lekken
quattro boy (0), 14 jaar geleden
ja maar hij loopt even op de startpilot en valt dan uit en zonder pilot niet meer aan te krijgen ook niet door langdurig starten
Mausx (0), 14 jaar geleden
Brandstofpomp defect
als je het brandstoffilter open schroef, ligt er allemaal gruis onderin het filterbakje? zo ja, zeker brandstofpomp stuk.
alfons262 (0) PRO, 14 jaar geleden
verstuivers zitten rechtop in de cillinderkop,hierop zitten haakse brugstukjes die lopen net onder de nokkenas door,tussen deze haakse verbindingen liggen o ringetjes,die zullen lekken, is van buitenaf moeilijk tot niet te zien..klepdeksel verijderen en met een luchtspuitje voorzichtig luchtdruk op het retourgedeelte zetten, dan kijken waar je geborrel ziet, die verstuiverring is dan lek, ik adviseer om alle verstuiverringen dan te vervangen.
quattro boy (0), 14 jaar geleden
heb het brandstof filter verwijderd en er ligt inderdaad een heel klein beetje slijpsel onder in
dus dan is de pomp defect??
Mausx (0), 14 jaar geleden
In de meeste gevallen wel
Laat de auto eens uitlezen, dan weet je al snel een stuk meer.
quattro boy (0), 14 jaar geleden
hij geeft geen fout codes aan dat is het probleem juist mede
maar kan ik op een of andere manier controleren en zeker weten dat de pomp defect is?
quattro boy (0), 14 jaar geleden
heb de retour slangen voorzichtig onder druk gezet en ingespoten
deze gaven geen lucht belletjes dus daar mankeer niks aan
dan toch de pomp defect??
longdude6634 (0), 14 jaar geleden
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid pomp defect
Mausx (0), 14 jaar geleden
En als ik het goed heb, als je de pomp vervang, dan moet je het de gegevens van de pomp uitlezen en opslaan en overzetten in de vervang pomp.
quattro boy (0), 14 jaar geleden
oke iedereen bedankt voor de info en het mee denken
dan weet ik voldoende.