Opel Astra: niet willen aanslaan opel astra g 2.0 dtl

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 dtl

vorige week stotterde de auto al eens maar
was vrij snel over nou begon hij weer te stotteren en viel uit
en nu met geen mogelijkheid meer aan te krijgen
leidingen los gehad op verstuivers en spuit wel diesel uit
gloeierij opgemeten deze blijkt niet te werken de draden op de stekker
van het gloei relais gemeten deze kloppen
wie kan me helpen en vertellen wat er aan de hand is

alvast bedankt

het is een astra g uit 1999
met een 2.0 l dtl motor

quattro boy

Geplaatst door quattro boy (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Gebruik de zoekfunctie eens..

Loopt hij wel als je wat remreiniger in de inlaat spuit en hem dan start ?

Trek de stekker eens los van de koelvloeistof temp sensor, dan zou hij wel moeten gloeien.

Gr Stefan

quattro boy (0), 14 jaar geleden

hallo

dat is de sensor die bj het distrubutie gedeelte zit denk ik??
en welke zoek functie

alvast bedankt

longdude6634 (0), 14 jaar geleden

zoeken : rechtsboven

quattro boy (0), 14 jaar geleden

heb de auto gestart met remreiniger dan is het starten lopen

conclusie zoals gewoonlijk brandstof pomp defect?

retour slangen lekken niet!!!

longdude6634 (0), 14 jaar geleden

Nee, als de auto ook niet met startpilot aanslaat dan is de pomp stuk. Nu is het dus wat anders. Hoe weet je dat je retourslangen niet lekken?

quattro boy (0), 14 jaar geleden

dat snap ik even niet als de auto met start pilot aanslaat houd dus in dat hij geen diesel krijgt
de retour slangen kun je zo bekijkeken als je de kapjes er voor weg sleutelt
tenminste neem aan dat jullie de retour slangetjes van de verstuivers bedoelen??

longdude6634 (0), 14 jaar geleden

Bij lekke retourlangen komt er lucht in, lucht is samendrukbaar en dus slaat de motor niet aan behalve met hulp.

quattro boy (0), 14 jaar geleden

ja oke maar hij start met startpilot

en zonder start pilot kan ik starten tot de accu leeg is ma gebeurt niks
en de retour slangen bedoelen jullie mee die van de verstuivers toch??
want als je de kapjes er voor weg sleutelt zie je de slangetjes zo zitten
zouden ze lekken moet je diesel zien lekken toch??

longdude6634 (0), 14 jaar geleden

Als de auto is gestart en je hebt een stukje gereden, en je zet de motor af. Start deze na een minuut of wat weer of niet?

De leidingen zie je niet lekken

quattro boy (0), 14 jaar geleden

ja maar hij loopt even op de startpilot en valt dan uit en zonder pilot niet meer aan te krijgen ook niet door langdurig starten

Mausx (0), 14 jaar geleden

Brandstofpomp defect

als je het brandstoffilter open schroef, ligt er allemaal gruis onderin het filterbakje? zo ja, zeker brandstofpomp stuk.

alfons262 (0) PRO, 14 jaar geleden

verstuivers zitten rechtop in de cillinderkop,hierop zitten haakse brugstukjes die lopen net onder de nokkenas door,tussen deze haakse verbindingen liggen o ringetjes,die zullen lekken, is van buitenaf moeilijk tot niet te zien..klepdeksel verijderen en met een luchtspuitje voorzichtig luchtdruk op het retourgedeelte zetten, dan kijken waar je geborrel ziet, die verstuiverring is dan lek, ik adviseer om alle verstuiverringen dan te vervangen.

quattro boy (0), 14 jaar geleden

heb het brandstof filter verwijderd en er ligt inderdaad een heel klein beetje slijpsel onder in

dus dan is de pomp defect??

Mausx (0), 14 jaar geleden

In de meeste gevallen wel

Laat de auto eens uitlezen, dan weet je al snel een stuk meer.

quattro boy (0), 14 jaar geleden

hij geeft geen fout codes aan dat is het probleem juist mede
maar kan ik op een of andere manier controleren en zeker weten dat de pomp defect is?

quattro boy (0), 14 jaar geleden

heb de retour slangen voorzichtig onder druk gezet en ingespoten
deze gaven geen lucht belletjes dus daar mankeer niks aan
dan toch de pomp defect??

longdude6634 (0), 14 jaar geleden

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid pomp defect

Mausx (0), 14 jaar geleden

En als ik het goed heb, als je de pomp vervang, dan moet je het de gegevens van de pomp uitlezen en opslaan en overzetten in de vervang pomp.

quattro boy (0), 14 jaar geleden

oke iedereen bedankt voor de info en het mee denken
dan weet ik voldoende.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.