Goedenmiddag,
Ik ben er sinds kort achter gekomen dat de lekstroom wordt veroorzaakt door de airco, alle zekeringen 1 voor 1 los gehaald en bij de zekering van m'n airco gaf hij een enorme hoge waarde, nu heb ik de kabel los gehaald van m'n aircopomp en nu loopt m'n accu niet meer leeg....bij verschillende bedrijven me laten informeren wat het kost om dit te verhelpen en de meeste bedrijven hadden nog nooit gehoord dat een aircopomp stroom wegtrekt....kan het zijn dat m'n relais van m'n airco blijft hangen? het vreemde vind ik wel dat als m'n kabel van m'n airco los is de lekstroom weg is.
ik hoop eigenlijk dat het gewoon de relais is maar kan iemand me vertellen of dit mogelijk is dat de relais blijft hangen als de kabel is aangesloten en dat de relais niets doet als de kabel los is.
alvast bedankt voor de reactie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Druksensor airconditioning uit- en inbouwen
D310500
Uitbouwen, demonteren
1. Kabelboomstekker druksensor (1) losnemen
Kabelboomstekker ontgrendelen en lostrekken
2. Druksensor (2) demonteren
Inbouwen, monteren
3. Druksensor monteren
Keerring vervangen
[url=http://img137.imageshack.us/i/druksensor...][img]http://img137.imageshack.us/img137/5543/...[/img][/url]
Druksensor vastdraaien 10 Nm
4. Kabelboomstekker aansluiten.
is wel erg groot ..dit zou je eens kunnen controleren
is de sensor anders zit het ?? in je bedienings gedeelte van je airco
Bedankt voor je reactie, maar waar kan ik m'n druksensor vinden?
en is het dan een kwestie van m'n keerring vervangen? of ook m'n druksensor?
graag je verhaal ietsjes toelichten.
15 jaar
[quote]ik hoop eigenlijk dat het gewoon de relais is maar kan iemand me vertellen of dit mogelijk is dat de relais blijft hangen als de kabel is aangesloten en dat de relais niets doet als de kabel los is.[/quote]
Jazeker bestaat die mogelijkheid dat als het relais blijft plakken er stroom weg lekt, jij hebt nu dan ook de verbruiker (airco compressor) afgekoppeld.
De druksensor zit op filter/droger (accumulator) deze bevindt zich rechtsvoor in de hoek van de motor ruimte.
Beide moeten vervangen worden, de druksensor moet afgeperst worden om te kontroleren of deze niet defect is.
Toch heb ik mijn twijfels dat de druksensor defect zou zijn en ook meteen naar verwezen wordt!
De druksensor schakelt het systeem uit als de druk te hoog of te laag wordt en werkt op een zeer lage spanning, de aansturing van de compressor werkt op een veel hogere spanning daar wordt dus het relais voor gebruikt om met relatief klein elektrisch vermogen een hoge spanning of een grote stroom te kunnen schakelen.
Je moet dan maar ééns in de handleiding van de auto kijken welk relais van de airco compressor, en deze eruit trekken.
Goedemiddag Theo,
we hebben nu de draad naar de aircopomp los gehaald en de aircopomp ligt op de werkbank...alle relais zijn 1 voor 1 losgekoppeld en de lekstroom was nog steeds aanwezig....grote kans dat het dus echt in m'n pomp zit!!
Komt dit probleem wel vaker voor?
15 jaar
Bij de kabelaansluiting van de pomp hebben we een apparaat losgekoppeld en dat blijt de oorzaker te zijn.... enig idee hoe zoiets genoemd wordt? en of deze los te bestellen zijn?
15 jaar
Dat is de magneetkoppeling die vast is geslagen, ja deze is los te verkrijgen en zal ook de spoel vervangen moeten worden, dit komt idd vaker voor.
Schrik niet van de kosten hierop.
Je bent beter af met een nieuwe compressor.
Net m'n pomp door laten meten omdat ik het zekere voor het onzekere wilde weten en nu blijkt dat m'n pomp gewoon in orde is en dat ik het probleem voor de pomp moet gaan zoeken, we dachten eerst dat het de elektronische klep was die het probleem gaf maar die is gewoon in orde!!!
waar m'n kabelaansluiting aan vast zit is dus niet m'n magneetkoppeling maar m'n elektronische klep, ik heb dus een ander type pomp, maar daar zit het hem niet in.
15 jaar
Dan heb je een compressor die geen magneetkoppeling heeft, en continue meedraait.
Dat moet moet dan geraden worden op welk Type F,G, H enz.
Het gaat om een type H
15 jaar
werkt niet met een relais gaat alles via canbus uec heb je de beschrijving van het spul toegestuurd wil je meer laat het even weten
voor de duidelijkheid je kunt niet zonder meer de uec er uit halen moet eerst het een en ander gebeuren met tech 1 maar dat zul je
wel niet doen
groet willem2
15 jaar
Heb gemeten op de zekering van m'n airco in m'n kofferbak en dan 1 voor 1 alle relais losgehaald, bij allemaal bleef er lekstroom aanwezig. Binnenkort maar eens kijken of ik bij m'n druksensor iets kan meten.
heb je emails bekeken...zal dit ook nog met m'n vader doornemen, dat is de man die alles door meet.
15 jaar
als het goed is zit het voor bij je accu bak
15 jaar
Is het mogelijk om m'n druksensor los te koppelen als m'n aircosysteem vol is?
wat ik wil gaan doen is het volgende: m'n condensor vervangen want deze was lek, daarna m'n systeem laten vullen met koelmiddel en olie en daarna bekijken of ik nog steeds lekstroom op m'n aircosysteem heb, mocht dit nog het geval zijn wil ik daarna m'n druksensor controleren mocht dit ook gewoon in orde zijn wil ik m'n besturingssysteem van m'n airco controleren.
kan dit in deze volgorde, dus met een vol systeem verder meten? of is het zo dat als ik m'n druksensor loskoppel ik ook gelijk weer opnieuw m'n systeem moet laten vullen?
15 jaar
dat zal meneer stek je moeten vertellen
15 jaar
kan er lekstroom in m'n bedieningspaneel zitten van de temperatuurregeling?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar