Hallo. Mijn astra houd in op de snelweg. Meeste merkbaar bij een iets hogere snelheid.
het voelt een beetje alsof er een windvlaag vanvoren even de auto afremt.
Met variatie in snelheid merk je er niet veel van.
wat me wel opvalt is dat mijn verbruik vrij fors is toegenomen.
Hierbij is echter geen storingslampje aanwezig.
wat zou dit kunnen zijn. EGR klep is reeds uitgewisseld. (toen wel storingslampje)(2 maanden geleden) toen leek het erger te zijn
dit probleem eerder in het verleden ook al eens gehad en ging toen sponstaan over.
2 jaar geleden ook al eens een defecte EGR gehad(toen ook storingslampje) dus 2keer defecte egr
nu nieuwe egr en merkbaar inhouden bij constante snelheid.
wat zou dit kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Diverse mogelijkheden, helaas. Maar gezien het verhoogde verbruik denk ik aan de lambda-sonde die een verkeerd signaal geeft.
Dat kan komen door een defect aan de sonde of de bedrading zijn, of door andere oorzaken, zoals een lekje in het uitlaatspruitstuk.
Laat de dealer de waardes van de diverse sensoren controleren.
Doorrijden met deze klacht kan de katalysator ernstig beschadigen en die zijn vrij duur.
Misschien is uitlezen en de meetwaardeblokken bekijken nog geen slecht idee..
Misschien een slecht werkende koelvloeistof temp sensor o.i.d. en daar hoeft geen motorstoringslampje voor te gaan branden.
Je kunt eventueel de weerstand van de sensor meten bij warme motor,
Gr Stefan
14 jaar
Is dit gewoon een PT100?
of wat zijn normale waardes?. zit deze sensor een beetje binnen handbereik?
14 jaar
Nog even een toevoeging na er mee gereden te hebben.
Motortemperatuur blijft vrij laag op het dachbord bereikt de 80gr aanwijzig niet. Terwijl de kachel na enkele Km heel goed warm is!!
14 jaar
Dat betekend waarschijnlijk dat je thermostaat open blijft staan, ik zou eerst die vervangen.
14 jaar
Daar twijfel ik aan omdat de motor zo snel op temp is!!!
14 jaar
Minder dan 80 graden is geen bedrijfstemperatuur hoor.
14 jaar
Motortemperatuur blijft laag zeg je maar hij komt snel op temperatuur ??
Dat kan ook al een hoger verbruik opleveren!
Als de temperatuur wel oploopt als je hem stationair laat lopen, vervang dan als eerst de thermostaat maar eens zoals Arjan al aangeeft..
14 jaar
is deze makkelijk uit te wisselen bij mijn blok
14 jaar
ja
14 jaar
kan je me vertellen waar deze zit.
Heb al een beetje slangen gevolgt en ik zie deze niet in het beeld zitten.
14 jaar
Weet je motorcode niet, maar zie :
[url=http://img23.imageshack.us/i/75515984.jp...][img]http://img23.imageshack.us/img23/1384/75...[/img][/url]
[url=http://img683.imageshack.us/i/99739170.j...][img]http://img683.imageshack.us/img683/7619/...[/img][/url]
14 jaar
Stefan: 55kw is een 8 klepper (zoals ook vermeld staat) X16SZR in dit geval
bij de X16SZR zal de distributieriem los moeten voor de thermosstaat daar ze de thermosstaat achter de distributie kap hebben geplaatst.
erg stom vind ik, kan er nog niet bij wie dit bedacht heeft, want ze gaan nogal meer dan eens stuk!!
ik vervang ze meestal mee met de distributieriem wissel.
Willem
Klopt Willem, Ik zat aan de goede kant, alleen op de verkeerde plaats :-)
Gr Stefan
14 jaar
heel erg bedankt. zal hem uit gaan wisselen.
daarna hier even mijn antwoordt of het inhouden en het verbruik weer oke zijn
14 jaar
Probleem is verholpen was idd de thermosthaat!! bednakt allemaal
14 jaar
Bedankt voor de feedback
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar