Mijn Opel wil niet lopen. De benzine komt via de brandstofpomp, druk"dinges"en benzinefilter naar voren.Daar zit een soort vacuumafsluiter, aangesloten op het inlaat gebeuren. Deze gaat blijkbaar niet open, de benzine komt niet verder. De retourleiding krijgt dus ook geen brandstof. De ontsteking staat op tijd. Wat moet ik nu doen ???????????????
Groeten, Coen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Maak eens foto s van welke dinges en vacuumafsluiter je bedoeld
De "afsluiter" aan het eind van de brandstofrail is een drukregelaar.
Als er geen benzine in de retourleiding komt dan is OF de drukregelaar geblokkeerd (dus defect) OF de brandstofdruk is te laag (pomp defect of filter verstopt).
Benzinedruk (laten) meten.
De foto wil niet erg........
6 jaar
Hopelijk staan ze er nu !
6 jaar
Inderdaad de benzinedruk regelaar.
Beste Oldford, dank voor de beschrijving van het inspuitsysteem. Dat ga ik z.s.m. goed bekijken. De benzinedrukregelaar zorgt er voor, bij mijn motor in ieder geval, dat de benzine daar niet voorbij komt. Pomp loopt prima, filter is open maar de benzine komt niet voorbij de benzinedrukregelaar bij het inlaatspruitstuk. Deze gaat, met behulp van een pennetje heel zwaar open.In een "losse "opstelling, met de mond dan blazen. Is dat normaal ?????
Groeten , Coen
6 jaar
Heb je de brandstofdruk al gemeten(zoals Oldford al aangaf) als de druk dus niet hoog genoeg is.
Woon je in de buurt van Egmond??
Omdat de aansluitingen rondom een gelijke diameter hebben is verkeerd aansluiten mogelijk .
Die vacuum aansluiting is er voor, om bij stationaire loop een . lagere druk dan normaal te krijgen . ( 0.5 bar )
Heb je toevallig die regelklep los gehad? De openingsdruk ligt rond de 3 atm./bar.
Een goede pomp moet minstens 7 atm geven. Dit hangt ook van de accuspanning af.
Zoek op het web. een doorsnede op van die regelaar .
Succes.
Heren, dank voor jullie reacties. De benzinedruk vanaf de pomp naar het spruitstuk is gemeten en ruim voldoende. Ik denk dus dat de
brandstofdrukregelaar ( te ) vast zit. Punt, wat bedoel je met verkeerd aansluiten ? Onder zit de toevoer, bovenop de vacuumaansluiting en
links en rechts wordt de brandstof naar de injectoren gestuurd. De druk links en rechts is gelijk ( Buys Ballot ) Heeft iemand nog zo'n Bosch 0 0 280 160 202 liggen ? Bedankt voor het meedenken,
Coen
6 jaar
Hoeveel bar heb je gemeten? Want ruim voldoende zegt mij niets.
In het deel waar de vacuumleiding aan zit heeft de constructeur een zware veer geplaatst.
De aansluitingen links en rechts daar komen de brandstof aan en afvoer aan vast . Als de brandstofdruk hoog genoeg is wordt door deze kracht van druk maal de oppervlakte de plaat gelicht en de benzine naar de tank afgevoerd.
Troost je , je bent niet de eerste.
Succes.
Beste Punt en anderen die me willen helpen . Na nog enig zoekwerk heb ik ontdekt, dat ik de brandstofdrukregelaar verkeerd had gemonteerd !! De drukregelaar zat voor de injectieleidingen in plaats van aan het einde, voor de retourleiding. Stom, stom, stom, want dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. In ieder geval, anders aangesloten , starten en er kwam leven in de brouwerij. Alleen nog niet op alle 4 poten, maar bij de tweede keer laten lopen deden er al wat meer cilinders mee. Nu hoop ik, dat dit komt omdat de motor door het lange, niet
lopen, de kleppen eerst moet schoonbranden of dat de injectoren niet allemaal 100 % werken. De benzine , die ik nu gebruik, heb ik aan- gevuld met wat injector-reiniger, dus ik ben benieuwd. Ik laat nog wel iets weten .
Groeten, Coen
6 jaar
zou de injectors laten reinigen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Manta of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar