Kan iemand mij helpen, ik heb een manta b met een 3.0 24v remklauwen en schijven van een calibra 4x4 en nu heb ik de remleidingen vervangen een goede rembekrachtiger en een nieuwe hoofdremcilinder erop gezet auto helemaal ontlucht zit zeker weten geen lucht meer in, maar het probleem is als de auto uit is is mijn pedaal keihard maar zodra ik de auto start en het rempedaal indruk dan hoef ik haast geen kracht te zetten en zit ik direct onderin er is mij gezegd dat de hoofdremcilinder te klein is die heeft een boring van 20.6 en er een grotere op moet van een 2.2 omega dacht die maar dat weet ik dus niet, heeft iemand enig idee wat ik er voor hoofdremcilinder op moet zetten die past en heb geen abs. Gr Kelvin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft niets met de diameter te maken, het is zo als de motor draait werkt de rembekrachtiging dus zet je meer druk op de cilinder, controleer maar eens goed op lekkages
Trek de slang eens los van de bekrachtiger kijk wat er dan gebuurt
9 jaar
Als je gaat rijden hoe voelt het dan aan met remmen?
Met de slang van de bekrachtiger er af is het pedaal weer keihard vermoed ik.
Als je een lekkage hebt , zou het pedaal ook weg zakken met de motor uit.
Vermoed dat de blokken en schijven op elkaar in moeten lopen.
Als de remmen niet werken is de rembekrachtiger defect. Normaliter zakt de pedaaldruk bij starten van de motor iets in maar valt nooit geheel weg.
9 jaar
Als ik het rempedaal op pomp en dan de auto start zakt hij ook maar een klein stukje
9 jaar
Ook met defekte bekrachtiger werken de remmen gewoon Ronald, het is slechts een hulpmiddel.
Slang er af trekken en opening in slang even dichtmaken ivm lucht aanzuigen motor en ga nu eens rijden.
Je zal hard moeten trappen maar het pedaal zou nu hard moeten aanvoelen.
Vraagje, welke rembekrachtiger heb je gemonteerd? als dit een zeer grof exemplaar betreft op een kleine hoofdremcilinder dan kan ik me voorstellen dat het allemaal te gemakkelijk gaat.
Ik zal morgen even die slang eraf halen en dan eens kijken hoe die rect c.Jonker, zit gewoon een originele op een originele hoofdremcilinder zijn beide best wel groot, ik zal morgen even een foto plaatsen. Gr Kelvin
9 jaar
Zoals reeds gezegd probeer eens zonder bekrachtiger en zit er een terugslag ventiel tussen je h rem cilinder en de motor
9 jaar
Nou we hebben het probleem gevonden het waren 2 rubbertjes in de rembekrachtiger en nu remt de auto weer helemaal goed bedankt voor jullie hulp! Mvg Kelvin volkers
9 jaar
zo zie je maar onderschat nooit het belang van een rubber
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Manta of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar