Motor ging erg tikken en roken en klant is gestopt. Oliepeil staat te hoog en is verdund met diesel. Veel olie van turbo tot spruitstuk. Ik denk zelf dat er een verstuiver lekt. Ik wil nu zelf spruitstuk er af halen en dan gloeibougies er uit om te kijken welke cilinder er nat is. Starten gaat af en toe ook niet omdat er vloeistof op de zuiger staat. Het gekke is dat de motor toch nog even goed liep op 6 cilinders. Ik durf hem nu niet meer te starten i.v.m. turboschade.
Misschien iemand ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als eral vloeistof op de zuiger staat en hij wil niet meer rond ????
zou de verstuivers(laten)testen en compressie meten
denk eerder dan aan drijfstang schade
Motor liep nog goed, dus ik denk dat er met de drijfstagen niets aan de hand is.
Ik heb het spruitstuk er af. Als er een verstuiver zo zou lekken, dan zou de motor niet meer kunnen lopen. Zelf ga ik de hogedrukpomp verdenken. Is deze eenvoudig te demonteren?
Heb carter afgetapt en er kwam 21 liter olie/diesel uit. Nu lagedrukpomp aangestuurd en diesel loopt zo uit carter. Dit kan vlg. mij nooit via een verstuiver weglekken.
Keerring pomp lek?
Ja, daar zijn we nu ook achter. Verder hopen we dat er geen verdere motor of turboschade is.
Motor loopt weer als een zonnetje. Leek eerst wel op een stoomschip, zoveel rook. Alleen na warm rijden slaat hij niet aan. Krukassensor is defect. Vermoedelijk door de vele diesel denk ik.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar