Vandaag kregen wij een Opel Omega 2.5 v6 van 1997 binnen van een klant van ons.
het volgende probleem heeft deze auto:
Hij heeft een beurt laten uitvoeren bij een andere garage.
Ik zag na het peilen van de olie dat deze ruim boven maxi staat.
( Motor was warm )
Daarnaast zag in het koelvloeistof reservoir lichte sporen van olie.
( dreef boven op het koelvloeistof)
voor de rest loopt de motor mooi en gewoon zoals hij moet lopen.
Houdt niet in en wordt gemiddeld iets warmer als 90 graden.
hij rijdt voor de rest perfect..
kan het zijn door dat er teveel olie in zit dat er wat via het koelvloeistof is gegaan???
Wat kan ik nu het beste doen??
Het rare van het verhaal is dat je niks aan de motor merkt...
Graag een advies en oplossing,
Gr Pascal
Autobedrijf multicon cv
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Houd de olie in de koelvleoistof in de gaten, en laat hem niet te lang doorrijden met olie in het koelsysteem...
Meestal is de warmte wisselaar kapot, hierdoor komt ook koelvoeistof in de olie en loopt het peil omhoog van de motorolie...
Warmte wisselaar zit onder het inlaat in onderblok tussen de 2 cilinder koppen in..
bij te lang doorrijden zullen de volgende onderdelen mee vervangen moeten worden:
- radiateur
- 3wegklep
- Kachelradiateur
+ Complete reinging koelsysteem.
willem
helemaal met willem eens.
het is een mega klus maar het is te doen.
14 jaar
Maar dan moet volgens mij het olie peil dalen of er moet ook koelvloeistof in de olie zitten
Maar kwam de klant binnen met een klacht of bij toeval ondekt
succes jan
Volgens mij is het ontdekt bij de beurt Jan..
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar