Opel Omega: omega b td kachel lek

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 25

beste sinds kort ontdekt dat myn koelsysteem water verloor in het expantievat na tydje ryden,eerste opkomst was lek in cilinderkop maar na wat zoeken ondervond ik een natte plek in de midde tunnel en aan de kant van chauffeur los gedraaid,en toen by in kyken van verwarmingstunnel kwam de koelvloeistof me tegemoet geen liters ma toch goeie plas zou ik zeggen,heb dan deze los gehaald en in midden console in kachelbak zelf ongeveer juist achter asbak stond myn groene koelstof me toe te kyken nu moet ik het dachbord uitbouwen en had graag een schema gehad om het uit te bouwen want zit vast onderaan is het in algemeen los maar bovenzyde hangt hy nog tamelyk goed vast zykanten bovenaan zyn ook los maar dan zit ik vast waar zit de rest en hoe het uitbouwen ervan .....hopelyk snel antwrd trg alvast bedankt tot hoors...

pitjebull

Geplaatst door pitjebull (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

kleijn (0), 14 jaar geleden

doe maandag de afbeelding er bij
moet ik uit printen dat duurt evenKachelradiator uit- en inbouwen

Uitbouwen, demonteren

Accu loskoppelen. Koelvloeistofaftapplug aan radiator openen – koelvloeistof opvangen. Bekleding instrumententafel uitbouwen – zie werkwijze "Bekleding instrumententafel uit- en inbouwen (tot MY 2000)" en "Bekleding instrumententafel uit- en inbouwen (vanaf Y 2000) in groep "C".

Bij auto's met stuur rechts:

Steun van stuurkolom (2) van bodemplaat losschroeven en omhoog draaien.

Bij alle auto's: luchtkanaal (1), houder bowdenkabel (3) van luchtverdeelhuis. Houder buisleidingen (6) losschroeven. Bevestigingsplaat (5) van buisleiding kachelradiator (7) demonteren en buisleiding kachelradiator in de motorruimte drukken. Ontsnappende koelvloeistof opvangen (8). Borgbout (4) uit kachelradiator schroeven. Kachelradiator (9) en rubberhouder uit luchtverdeelhuis trekken.


Inbouwen, monteren

Rubberhouder (1) op kachelradiator (2) zetten. Kachelradiator (2) in luchtverdeelhuis steken en met bout (3) bevestigen. Buisleidingen (6) met nieuwe O-ringen in kachelradiator zetten. Moer (4) in kachelradiator zetten.

Bevestigingsplaat (5) aan kachelradiator – aanhaalkoppel 4,5 – 6,5 Nm. Houder (7) van buisleidingen vastschroeven. Houder bowdenkabel (8) vastklikken. Luchtkanaal (9) vastschroeven.

Bij auto's met stuur rechts: steun (10) vastschroeven – aanhaalkoppel 22 Nm.

Instrumentenbord. Koelsysteem bijvullen – zie werkwijze "koelsysteem bijvullen en ontluchten" en "koelsysteem op lekkage controleren" in groep "J".

Accu aankoppelen.

pitjebull (0), 14 jaar geleden

he das al een goed begin willem thanks man en kyk er naar uit voor de foto's maar voor ik eraan kan zou da dachbord losmoeten onderzyde is goed gangbaar bedoel gans los maar zit vast by de bovenzyde heb je daar of iemand schema van laat het me snel weten nogmaals thanks en tot hoors

kleijn (0), 14 jaar geleden

[url=http://img257.imageshack.us/i/omegakach2...][img]http://img257.imageshack.us/img257/4469/...[/img][/url]





hoop dat je er uit komt krijg die onderste er niet goed op
mvg willem2

pitjebull (0), 14 jaar geleden

bedankt willem maar ben er zo ingegaan van de middag en was los tegen de avond dus denk niet dat het slecht was want heb er gehoord dat het by andere een week in beslag nam en andere paar dagen morgen ga ik kyken wat er juist stuk is en meld ik dit ook met beetje goede uitleg voor het lossen van je dachbord kan je verzekeren myn vrouw en buren vrienden die thuis aant praten waren hoorde me van tyd roepen da ze kwamen zyn of ik hem er nie zo uitgebroken had want ben nogal ruwe kerel in zo een zaken van prustkes van tork schroeven die op plaatsen zitten van dat je zegt hoe komen ze erby ma ok ben tevreden vind het een goede site en heb op achtergrond zo al is iets bygeleerd van dit en dat en werk nu na myn uren zelf zo een beetje aan mensen hun kwaal of tuning projecten van de wagen.......this iets dat je in je hebt en intresseerd en anders is het wel balen maja ieder zyn ding natuurlyk dus tot morgen by het klaren van de dag tot...straks grts.pit

kleijn (0), 14 jaar geleden

als jij tevreden bent zijn wij het ook
wat de een niet weet weet een ander wel
alleen je moet het zelf doen
en zeker zo,n kachel uitbouwen is kl..te werk
mvg willem2

williamhabets (0), 14 jaar geleden

het dasbourd hoeft helemaal niet gedemonteerd te worden als je al begonnen bent houd het op maar het kan ook anders en wel via het dasbourd kastje wil je het weten dan laat het horen

Martijn7427 (0), 14 jaar geleden

William, ik ben wel geïnteresseerd hoe jij dat via je dashboardkastje doet. Ik denk dat ik een soortgelijk probleem heb. Wil je 't laten weten?
't gaat bij mij alleen niet om een 2.5 TD maar om een 2.5 V6. Maar dat maakt voor dit probleem niet uit, denk ik.

jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden

Je zult het dashboard gedeeltelijk los moeten halen of een stuk uit je dashboard zagen. anders gaat het niet.

Heb der al verschillende gedaan en bij alle heb ik het dashboard iets los moeten halen zodat het gedeelte waar de ecc of verwarming in zit naar voren getrokken kan worden.

Gr Jack

williamhabets (0), 14 jaar geleden

dasbourd kastje eruit sluitelen en dan aan de linkerkant achter de beklding (vloerbedekking ) een stangetje doorzagen deze kun je erna weer terug zetten met een paar klinknagels en dan gaat het lukken dus aan de bijrijderskant als het goed is zit je kachelradiator

Martijn7427 (0), 14 jaar geleden

OK, bedankt. Ga het proberen.

kleijn (0), 14 jaar geleden

zie afbeelding b4 staat toch duidelijk hoe het moet radiateur kun je er dan zo uittrekken
zit wel een beetje vast zo moeilijk is dat toch niet lijkt mij ??
het is priegel werk omdat je met die isolatie zit
mmar ja in de garage vragen ze niet voor niets een partij geld voor dit klusje
mvg willem2

williamhabets (0), 14 jaar geleden

en gelukt hoe ik het zei

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.